Forum

Ostre cięcia poc. spólki IC od września.

wysłane przez Bodek

Niestety bryndza finansowa w spółce IC po przejęciu pośpiechów oraz poważne problemy z zarządzaniem takim molochem spowodowały, że od 1 września nastąpią ostre cięcia w rozkładzie jazdy pociągów tego przewoźnika na większości linii krajowych. Z tego co udało mi się dowiedzieć z bardzo dobrze poinformowanego źródła, w przypadku naszego regionu cięcia dotyczyć będą co najmniej dwóch pociągów: - Nocny TLK Kraków/Wawa - Świnoujście - Kraków/Wawa zostanie skrócony do Szczecina; -Ex "Słupia" Wawa - Kołobrzeg - Wawa - relacja ulegnie skróceniu do Gdyni.

Być może będzie tego więcej (oby nie), ale póki co potwierdzone info mówi o tych dwóch pociągach. Z innych regionów - np. IC "Górnik" Wawa-Gliwice-Wrocław ma zostać skrócony do Gliwic.

wysłane przez Lukasy

Bodek napisał(a):

> - Nocny TLK Kraków/Wawa - Świnoujście - Kraków/Wawa > zostanie skrócony do Szczecina;

Generalnie nie dziwi mnie to...

> -Ex "Słupia" Wawa - Kołobrzeg - Wawa - relacja ulegnie > skróceniu do Gdyni.

Generalnie nie dziwi mnie to...

> Z innych regionów - np. IC "Górnik" Wawa-Gliwice-Wrocław > ma zostać skrócony do Gliwic.

Powrót do macierzy ;)

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

> Generalnie nie dziwi mnie to...

Generalnie mnie dziwi, bo jak ktoś chce dojechać z promu do domu to będzie kwitł w Świnoujściu.

wysłane przez Lukasy

I co, myślisz, że dla kilku osób ktoś będzie utrzymywał ponad dziesięciowagonowy skład? Wolne żarty ;)

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

> I co, myślisz, że dla kilku osób ktoś będzie utrzymywał ponad > dziesięciowagonowy skład? Wolne żarty ;)

Wystarczy zrobić dwuwagonowy łącznik. Ale no tak, zapomniałem - żaden polityk ani członek "rodziny politycznej" tam nie jeździ.

-- Ten trzeci i najgłupszy...
Lukasy napisał(a):

> I co, myślisz, że dla kilku osób ktoś będzie utrzymywał ponad > dziesięciowagonowy skład? Wolne żarty ;)

Z tego co zauważyłem to pociąg potrafi ze Świnoujścia przyjechać zatłoczony, a w Szczecinie zdarza się, że ludzie muszą już stać w korytarzach. Myślę, że lepiej już byłoby skrócić pociąg do Bielska Białej by bieg zaczynał w Szczecinie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

marko napisał(a):

> Generalnie mnie dziwi, bo jak ktoś chce dojechać z promu do > domu to będzie kwitł w Świnoujściu.

Tak szczerze to wątpię żeby rozkład jazdy był ułożony dla pasażerów promu. Rozkład przybyć promów: POLFERRIES z Ystad - 20:30 z Kopenhagi - 08:00 (wyjątek niedziela godz 19:00) UNITYLINE z Ystad - 07:00 i 20:00

a odjazd pociągu hotelowego 83706 ze stacji Świnoujście 20:43

Z reguły, pasażerowie mają ciężki bagaż, a zejście z promu, przejście przez rękaw, "mini odprawe" (dot. pasażerów Schengen) lub standardową odprawę paszportowo-celną i przedostanie się na dworzec w 13 minut, musi być ekstremalnym doświadczeniem (dot. pasażerów promów Polferries).

-- ---
Dyżurny Ruchu - "od urodzenia"
ISDR_Xav napisał(a):

[ciach]

Więc zostaje 88436. Ciekawy jestem, czy w takiej sytuacji istnieje możliwość przesunięcia czasu kursowania tego pociągu o 1 godzinę do przodu. Wtedy było by skomunikowanie (około 10 minut) na stacji Szczecin Dąbie. 88436 wyruszał by ze Świnoujścia o 20:40, więc byłoby całkiem dobrze. Ale raczej przesunięcie tej osobówki nie wchodzi w gre. Więc pozostaje czekać godzinę na Głównym.

-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...

wysłane przez Kriz8

Bodek napisał(a):

> Z tego co udało mi się dowiedzieć z bardzo dobrze > poinformowanego źródła, w przypadku naszego regionu > cięcia dotyczyć będą co najmniej dwóch pociągów: > - Nocny TLK Kraków/Wawa - Świnoujście - Kraków/Wawa > zostanie skrócony do Szczecina;

Ma być skrócony od 1.X.2009 r.

> -Ex "Słupia" Wawa - Kołobrzeg - Wawa - relacja ulegnie > skróceniu do Gdyni.

Do Kołobrzegu pojedzie tylko w (5) i (7) a z Kołobrzegu w (1) i (6).

Ponadto "Wiking" Szczecin - Częstochowa - Szczecin idzie do piachu. Nie będzie już "Kopernika" ze Szczecina (zostanie tylko w relacji Bydgoszcz - Lublin - Bydgoszcz, grupa kostrzyńska idzie do piachu). "Portowiec" przyciągnie do Szczecina wagonyu z "Hetmana", czyli przybędzie kolejne połączenie z Rzeszowem. Na odcinku Gorzów - Krzyż - Gorzów zamiast połączonych składów "Hetmana" i "Portowca" ma kursować KKA. "Szczecinianin" traci grupę z Zielonej Góry do Terespola.

No i hit: "w związku z brakiem zaplecza technicznego na stacji Słupsk..." pociągi "Słowiniec" i "Gwarek" zamiast w Słupsku, będą kończyły bieg w Kołobrzegu.

Do tego dość sporo cięć w innych regionach kraju. Info zaczerpnięte z listy krążącej po necie. Oczywiście może się jeszcze sporo zmienić, oficjalnej listy cięć jeszcze nie ma.

-- Drogie dzieci, pora już dorosnąć.

Pokemony atakują...
Kriz8 napisał(a):

[ciach]

Szczęście w nieszczęściu. Pomimo usunięcia wielu pociągów napewno plusem będzie to że będzie można dotrzeć przed 8 do Poznania Hetmanem, a nie jak teraz niedość że tylko od pn do sb to dopiero o 7:50 drogim Chrobrym. Napewno skorzystam z Hetmana nie jeden raz. To samo z powrotem późnym wieczorem. Jednak myślę, że przez to zmaleje skład Światowida.

A tak na marginesie chciałbym zauważyć że takie miasta jak Świnoujście, Jelenia Góra, Gorzów Wlkp., Kostrzyn, Grudziądz, Nysa, Zamość czy Mielec zostaną pozbawione połączeń międzyregionalnych.

-- Moje 3 urodziny na KOMIS-ie xD

wysłane przez Wojciech

Kriz8 napisał(a):

> Ponadto "Wiking" Szczecin - Częstochowa - Szczecin idzie do > piachu.

Generalnie dobra decyzja. Potoki pasażerskie są na odcinku Szczecin-Poznań. Od Poznania pociąg już świeci pustkami. Podobnie TLK Barbakan, niesłusznym jest aby ten pociąg jeździł linią drugorzędną przez Ostrów. Wyjątkiem jest w tym rozkładzie, żeby było aż tyle połączeń ze Szczecina na tą trasę.

-- "Co dla wszystkich nienormalne, u nas staje się realne" - Szczecińskie Tramwaje

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez Lukasy

Wojciech napisał(a):

> Generalnie dobra decyzja.

Bo ten pociąg powinien od samego początku jechać przez Kluczbork i Lubliniec, a więc dwa spore miasta powiatowe. W zamian staje w jakimś Wieruszowie i Krzepicach, gdzie nic nie ma.

> Potoki pasażerskie są na odcinku Szczecin-Poznań. Od > Poznania pociąg już świeci pustkami.

Z tymi pustkami to bez przesady ;)

> Podobnie TLK Barbakan, niesłusznym jest aby ten pociąg > jeździł linią drugorzędną przez Ostrów.

Jeszcze raz sprawa Wieruszowa - dlaczego staje w tej dziurze, a nie np. w Ostrzeszowie? Bezsens.

Generalnie ten rozkład to jakaś pomyłka. W tamtym roku był ładny poranny takt pospiesznych do Poznania: 5.50, 7.50, 9.50. Teraz mamy 5.50, 7.05 i 9.50, więc po wywaleniu Wikinga będzie czterogodzinna dziura (no dobra, jest jeszcze Gałczyński, ale na niego są miejscówki).

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Sakorius

Bodek napisał(a):

> Niestety bryndza finansowa w spółce IC po przejęciu > pośpiechów oraz poważne problemy z zarządzaniem takim > molochem spowodowały, że od 1 września nastąpią ostre > cięcia w rozkładzie jazdy pociągów tego przewoźnika na > większości linii krajowych. (...)

Oto lista: http://tnij.org/dt6v - plik PDF

Jak widać, PIC ma się coraz gorzej.
Bodek napisał(a):

> - Nocny TLK Kraków/Wawa - Świnoujście - Kraków/Wawa > zostanie skrócony do Szczecina;

Beznadziejnie. Turyści i mieszkańcy m.in. Świnoujścia i Międzyzdrojów korzystają regularnie z tego połączenia. Wiadomo, że zapełnienie ponad 10-wagonowego tasiemca nie wchodzi za bardzo w grę, ale bez jaj - żeby od razu usuwać? Można byłoby spokojnie skrócić skład do Ś-cia: powiedzmy syp+kusz+2 siedzialne z Warszawy i minimalnie dłużcza cześć krakowska, bo nią jednak jeździ więcej ludzi. A w Szczecinie doczepić uciętą resztkę... Zresztą... Jak uruchomiłem ten plik z listą uwalonych połączeń... Mam wrażenie, że to powtórka z 1 kwietnia i jest to spóźnione jajo.

-- Pomyśl i zrób odwrotnie - prof. Kaliszuk :-)

wysłane przez michaux

Cóż począć... monopol robi swoje, czyli robi co chce czyt likwiduje połączenia, a wystarczyło by otworzyć rynek na innych przewoźników... Wiele problemów z połączeniami skończyłoby się niemal natychmiast Ale oczywiście zaraz odezwą się starzy pekapowcy, że się nie da...Zresztą w przewozach towarowych od dawna panuje konkurencja, która już niemal wykończyła PKP Cargo, czy trzeba lepszego komentarza? Skończmy z tą fikcją "spółek z grupy PKP"

wysłane przez Sakorius

michaux napisał(a):

> Cóż począć... monopol robi swoje, czyli robi co chce czyt > likwiduje połączenia, a wystarczyło by otworzyć rynek na > innych przewoźników... (...)

Czy ja wiem, czy to taki monopol? Jakby na rynku przewozów dalekobieżnych/międzyregionalnych, był monopol, to nie byłoby pociągów InterRegio raczej.

> Zresztą w przewozach towarowych od dawna panuje konkurencja, która > już niemal wykończyła PKP Cargo, czy trzeba lepszego > komentarza? Skończmy z tą fikcją "spółek z grupy PKP"

Cargo samo się wykończyło. Konkurencja prywatnych przewoźników, tylko troszkę ten proces przyspieszyła. Zresztą przewoźnicy prywatni, także nie mają "słodkiego życia", tak jak np RCO, które ma kłopoty finansowe i prawdopodobnie padnie.