Forum

Dzisiejsze InterRegio to żadna nowość, zmieniły się...

zdjęcie
Dzisiejsze InterRegio to żadna nowość, zmieniły się jedynie relacje pociągów
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Na zdjęciu IR "Parsęta" do Kołobrzegu, stojąca na torze nr 2 przy peronie 2. Po prawej widoczny, wówczas jeszcze czynny peron bagażowo-pocztowy. W tym malowaniu w MD SWH stacjonowało od 6 do 8 (dokładnie nie pamiętam) jednostek. Obsługiwały one ówczesne pociągi IR w zachodniej części Pomorskiej DOKP (2 pary do Świnoujścia oraz 2 do Kołobrzegu przez Białogard). Wschód obecnego Województwa Zachodniopomorskiego był wtedy "opanowany" przez kible z MD Białogard, na której stanie było także kilka pojazdów w odmiennym malowaniu (kremowo-bordowym) do obsługi IR do Gdańska Głównego. Sporadycznie zdarzało się jednak, że szczecińskie "kolory" zapewniały obsługę także tej relacji.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Bodek napisał(a):

> Po prawej widoczny, wówczas jeszcze czynny peron > bagażowo-pocztowy.

W którym roku zlikwidowali ten peron? Od kąd pamiętam, to go nie było.
pioko17 napisał(a):

> Od kąd

To się pisze razem.
pioko17 napisał(a):

> Bodek napisał(a):

> > Po prawej widoczny, wówczas jeszcze czynny peron > > bagażowo-pocztowy. > > W którym roku zlikwidowali ten peron? Od kąd pamiętam, to go > nie było.

Dziś dokładnie nie pamiętam, ale spójrz na moje zdjęcie Ludmiły z maja 1994. Widać na nim, że peron jest już w trakcie wyburzania, więc wtedy inwestycja się zaczęła, a podejrzewam, że jej koniec przypadł jakiś rok, może dwa lata później. Efektem wyburzenia tego peronu jest dzisiejszy tor żeberkowy nr 1 przy peronie 2. W założeniach miał to być tor przelotowy, ale podobno konserwator zabytków nie zgodził się na wyburzenie lub przebudowę wiaty peronowej. I zostało tak jak dziś widzimy.