Forum

Przeglądy lokomotyw elektrycznych

wysłane przez Wojciech

Jak wygląda cykl przeglądowych następujących serii lokomotyw: EU07/EP07(czy jest taki sam jak w PKP Cargo był), EP08, EP09, ET40, ET41, ET42 oraz najnowszych EU43 i EU44? Oraz czy DTSU lokomotyw EU07/EP07 po przejściu do PKP IC jest taka sama jaką w/w seria lokomotyw miała będąc w PKP Cargo? Czas między przeglądami obejmuje godziny/dni pojazdu przejechane, czy wliczany jest w to także postój bez pracy np. w Zakładzie Taboru?

-- "Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez Bodek

Wojciech napisał(a):

> Jak wygląda cykl przeglądowych następujących serii > lokomotyw: EU07/EP07(czy jest taki sam jak w PKP Cargo był), > EP08, EP09, ET40, ET41, ET42 oraz najnowszych EU43 i EU44? > Oraz czy DTSU lokomotyw EU07/EP07 po przejściu do PKP IC > jest taka sama jaką w/w seria lokomotyw miała będąc w PKP > Cargo? Czas między przeglądami obejmuje godziny/dni pojazdu > przejechane, czy wliczany jest w to także postój bez pracy > np. w Zakładzie Taboru?

Nie wiem jak jest teraz w Cargo, ale w PR liczy się efektywny czas pracy. Np. SA110 do niedawna przebieg międzynaprawczy miały określony jako 600 000 tyś. km lub 3,5 roku i w zależności, który z tych parametrów wcześniej został osiągnięty, według niego pojazd był kwalifikowany do kolejnej NR. Obecnie cykle zmieniane są na efektywne, tj. na ilość przebytych km oraz ilość przepracowanych godzin (także na postoju - np. z włączonym silnikiem spalinowym, czy przetwornicą). Czas ogółem od ostatniej naprawy nie będzie już brany pod uwagę jako kryterium kwalifikujące pojazd do naprawy.

wysłane przez kalapele

Wojciech napisał(a):

> Jak wygląda cykl przeglądowych następujących serii > lokomotyw: EU07/EP07(czy jest taki sam jak w PKP Cargo był), > EP08, EP09, ET40, ET41, ET42 oraz najnowszych EU43 i EU44? > Oraz czy DTSU lokomotyw EU07/EP07 po przejściu do PKP IC > jest taka sama jaką w/w seria lokomotyw miała będąc w PKP > Cargo? Czas między przeglądami obejmuje godziny/dni pojazdu > przejechane, czy wliczany jest w to także postój bez pracy > np. w Zakładzie Taboru?

Z tego co wiem cykl przeglądów itp w IC się nie zmienił jedynie PK. Obecnie Cargo w Szczecinie wydłużyło do 105 godzin, nie wiem jak indziej.