Forum

Ze Szczecina do Świnoujścia 160 km/h

Spółka TORPOL z Poznania wygrała przetarg na modernizację linii kolejowej Szczecin Dąbie - Świnoujście. Umowa została już podpisana. Prace potrwają do 15 listopada 2010 roku.

wysłane przez wojtazz 42

No tak, już wielkie hura, że będzie 160 km/godz. Ludzie przeczytają i będą narzekać pod koniec 2010, że nie jeżdżą 160 km/godz bo mało kto się wczyta i zrozumie, że _docelowo_ ma być 160. Ciekawe kiedy to nastąpi. A nawet gdyby nastąpiło pod koniec 2010 to co by tam jeździło te 160, EN57-5xxx? A tak może do czasu remontu linii w końcu jakiś nowy tabor do obsługi linii zelektryfikowanych się pojawi chociaż na razie tylko SA i SA, a władza zdaje się nie dostrzega, że kible wiecznie jeździć nie będą i kiedyś trzeba będzie pomyśleć o stopniowym zastępowaniu EN-ów czymś innym.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Tabor do obsługi linii zelektryfikowanych kiedyś się pojawi. Jest w planie w następnych latach po zakupie SZT tylko sam zakup SZT już się mocno przesunął. Zobaczymy może po pierwszych potknięciach dalej pójdzie lepiej z przetargami?

wysłane przez Bodek

Pt47 napisał(a):

> Tabor do obsługi linii zelektryfikowanych kiedyś się pojawi. > Jest w planie w następnych latach po zakupie SZT tylko sam > zakup SZT już się mocno przesunął. Zobaczymy może po > pierwszych potknięciach dalej pójdzie lepiej z przetargami?

Hm, zależy czyj tabor i czyje zakupy masz na myśli...

Jeśli chodzi o PR to powszechnie wiadomo, że plan mają ambitny, ale jego strona finansowa póki co leży i kwiczy ;)

Natomiast jeśli mówimy o planach województwa, to możemy powiedzieć tyle, że plany w tym temacie dopiero się pojawiły. Od razu dodam, że są skromne, zważywszy na skalę potrzeb oraz na dokonania w tym zakresie kilku innych województw. W planach inwestycji do zrealizowania do 2012 niedawno pojawił się zapis mówiący o zakupie 10 EZT o wartości około 200 mln zł.

Tylko tyle i aż tyle możemy w tej chwili na ten temat powiedzieć, bo jest to tylko dokument "planistyczny". Ale należy się cieszyć, że udało nam się do niego wepchnąć te pociągi, choć wcześniej nie były planowane wobec zakupu pojazdów spalinowych. Gdy już się tam pojawiły, łatwo ich stamtąd usunąć nie będzie, a to oznacza, że pojawią się też w każdym innym nowym planie finansowym i rzeczowym.