Forum

Potężne opóźnienia z powodu dwukrotnej awarii SPOT-a w...

Defekty sprężarki jednostki 2025 były w sobotę powodem poważnych opóźnień dwóch pociągów REGIO kursujących na trasie Kamień Pomorski - Szczecin.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Czy nie czas może wymienić tą felerną sprężarkę, bo z czego pamiętam ta jednostka już wcześniej miała problem z tym elementem. Druga sprawa czy miał sens wysyłać pociąg Regio o nr 88932 z Kamienia Pomorskiego do Szczecina, skoro przyjazd jednostki zastępczej zajął tyle czasu. Na pewno nikt na niego nie czekał i czy nie lepiej było wyjątkowo w tym przypadku wysłać KKA lub po prostu odwołać kurs?
PawelJ napisał(a):

> Czy nie czas może wymienić tą felerną sprężarkę, bo z > czego pamiętam ta jednostka już wcześniej miała problem z > tym elementem. Druga sprawa czy miał sens wysyłać pociąg > Regio o nr 88932 z Kamienia Pomorskiego do Szczecina, skoro > przyjazd jednostki zastępczej zajął tyle czasu.

Pytanie czy był sens wysyłać w trasę EN57-2025 skoro już rano zawaliła pociąg, a usterki jak widać nie usunięto lub usunięto ją bardzo pobieżnie...
Czy w przypadku defektu pociągu nr 8720 relacji Kamień Pomorski - Zielona Góra nie można by było w Szczecinie Głównym podstawić składu ze Wzgórza Hetmańskiego i odjechać z Głównego planowo? Kiedyś tak zrobiono w przypadku pociągu relacji Kamień Pomorski - Wrocław Główny.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Mariusz_W napisał(a):

> Czy w przypadku defektu pociągu nr 8720 relacji Kamień > Pomorski - Zielona Góra nie można by było w Szczecinie > Głównym podstawić składu ze Wzgórza Hetmańskiego i > odjechać z Głównego planowo? > Kiedyś tak zrobiono w przypadku pociągu relacji Kamień > Pomorski - Wrocław Główny.

No ok załóżmy podstawili skład planowo i odjechał. Co na to powiedzieli by pasażerowie, którzy jechali składem z Kamienia Pomorskiego czy innych miejscowości położonych na trasie, czy choćby ze stacji Szczecin Dąbie jak by się dowiedzieli, że od stacji Szczecin Główny muszą poczekać na inny pociąg. Rozumiem, że tak by zrobiono jak piszesz przy opóźnieniu takim jak miał ten wieczorny kurs z Kamienia czyli 300 minut ale nie przy 70 minutach.
PawelJ napisał(a):

> No ok załóżmy podstawili skład planowo i odjechał. Co na > to powiedzieli by pasażerowie, którzy jechali składem z > Kamienia Pomorskiego czy innych miejscowości położonych na > trasie, czy choćby ze stacji Szczecin Dąbie jak by się > dowiedzieli, że od stacji Szczecin Główny muszą poczekać > na inny pociąg. Rozumiem, że tak by zrobiono jak piszesz przy > opóźnieniu takim jak miał ten wieczorny kurs z Kamienia > czyli 300 minut ale nie przy 70 minutach.

Trzeba pamiętać że Zielona Góra ma bardzo "sztywne" obiegi kibli, nie ma rezerwy i mamy efekt domino. Przy opóźnieniach ok. 120 minut powinna być podsyłana jednostka z SWH. Jednak tu niby nie trzeba było, a ta jednostka przechodzi czasem na obieg wrocławski, gdzie ma 20 minut postoju. Nieźle zaczyna wówczas się mieszać.

wysłane przez volvob10ma 6

Od wielu osób słyszałem, że EN57-20xx to błąd jaki zrobiły PR. Niewygodne siedzenia na dłuższe trasy, często psująca się elektronika, skrzypiące gumy, zapach w środku... Chwalono je za dobre hamulce oraz ogrzewanie przedziału pasażerskiego. Ogólnie wśród maszynistów cieszyły się nie za dobrą opinią. W zamyśle miał być standard EZT AKM (120 km/h, silniki asynchroniczne, klimatyzacja), ale projektu nie dokończono, a pieniądze z Unii by przepadły.