Forum

Tutaj żaden pociąg już nie dojedzie

zdjęcie
Tutaj żaden pociąg już nie dojedzie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Tutaj żaden pociąg już nie dojedzie

wysłane przez margor

No szkoda. W sumie była to stacja węzłowa.

Co w takim razie z odcinkami na Kostrzyn, Pyrzyce i Gorzów?
Re: Tutaj żaden pociąg już nie dojedzie

wysłane przez MaK

margor napisał(a):

> No szkoda. W sumie była to stacja węzłowa. >  > Co w takim razie z odcinkami na Kostrzyn, Pyrzyce i Gorzów?

Z tego co wiem, to jest wszystko nieprzejezdne. Jeszcze z tamtych okolic zostaje odcinek Stargard Szcz. - Głazów. Ale to tylko do czasu zakończenia S3. Potem, najprawdopodobniej nastąpi oficjalna likwidacja i rozebranie linii.

EDIT: Chociaż nie. Któryś kierunek z nich jest jeszcze przejezdny. Albo Kostrzyn, albo Gorzów. Chyba ten drugi. Jakiś czas temu były pomysły reaktywacji połączeń do Myśliborza. Coś tam było. Ale co dokładnie... nie pamiętam...

-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
MaK napisał(a):

>(...) Jeszcze z > tamtych okolic zostaje odcinek Stargard Szcz. - Głazów. Ale > to tylko do czasu zakończenia S3. Potem, najprawdopodobniej > nastąpi oficjalna likwidacja i rozebranie linii.

Nie był bym tego taki pewien, bo firma produkująca masy bitumiczne i remontująca drogi - Maldrobud - pracowała i pracuje nie tylko przy budowie drogi S3.
Re: Tutaj żaden pociąg już nie dojedzie

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Było zrobione opracowanie link: http://www.sebco.eu/wm_files/wm_pdf/urbanski.pdf) w celu wyboru linii do rewitalizacji i Stargard-Kostrzyn przegrała zaledwie o 0,2 pkt z linią na Wałcz i Piłę. Szkoda bo ta ostatnia nie miała takich zagrożeń i pewnie odcinek Kalisz-Wałcz kiedyś by został wyremontowany - chyba jest znaczenia państwowego.
margor napisał(a):

> No szkoda. W sumie była to stacja węzłowa. >  > Co w takim razie z odcinkami na Kostrzyn, Pyrzyce i Gorzów?

Odcinek na Pyrzyce, czyli do Głazowa rozebrany rok temu jesienią.
LinX napisał(a):

> Odcinek na Pyrzyce, czyli do Głazowa rozebrany rok temu > jesienią.

Dodatkowo centralnie na nim znajduje się węzeł drogowy Myślibórz. Były plany aby węzeł wybudować po drugiej stronie DK3, właśnie aby nie kolidować z linią, ale do tego nie doszło.
Re: Tutaj żaden pociąg już nie dojedzie

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Odcinek na Pyrzyce, czyli do Głazowa rozebrany rok temu > jesienią.

Natomiast odcinek Myślibórz-Barnówko wraz z układem torowym i urządzeniami SRK Myśliborza rozebrano wiosną b.r. (jakoś kwiecień-maj).W Barnówku odcięcie na 217,8 km czyli na wysokości końca bocznicy Naftobazy. W Myśliborzu linia na Gorzów rozebrana od stacji do przejazdu na Malborskiej. Róbmy zdjęcia tego co jeszcze zostało, póki jeszcze jest.
margor napisał(a):

> No szkoda. W sumie była to stacja węzłowa. >  > Co w takim razie z odcinkami na Kostrzyn, Pyrzyce i Gorzów?

Od Kostrzyna szlak czynny do Barnówka, od Pyrzyc do Głazowa - baza Maldrobudu, od Gorzowa do Świątek - baza Berger Bau. Dwie ostatnie mają iść do rozbiórki, najszybciej zapowiadają się Świątki (umowa PLK z Budimexem).

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> > No szkoda. W sumie była to stacja węzłowa. > >  > > Co w takim razie z odcinkami na Kostrzyn, Pyrzyce i Gorzów?

Jedyne tory jakie pozostały z Myśliborza to kierunek Gorzów. Jeśli chodzi o odcinek Pyrzyce-Głazów linia pozostaje do obsługi firmy Maldrob, baza ta istnieje w tym miejscu od dłuższego czasu (zanim jeszcze urealniła się inwestycja pod nazwą S3). Bardzo duże prawdopodobieństwo likwidacji odcinka Pyrzyce-Kozielice, który to został reaktywowany na czas budowy S3.

Powracając do tematu Myśliborza: ogólnie przygnębiający widok zaoranej stacji węzłowej, resztek torów na dawnych przejazdach kolejowych, a na przejeździe w kierunku Gorzowa uchował się nawet semafor. Dziwne podejście władz lokalnych, którym nie zależało na uruchomieniu połączeń kolejowych. Mam nadzieję że kiedyś będą tego żałować.

Podobną sytuację mamy w niedalekim Barlinku, który rozjeżdżają transporty drewna do pobliskiej fabryki i nie tylko. Najpierw został zaorany kilkukilometrowy odcinek z Głazowa w stronę Dzikowa, w zeszłym roku wiosną przez Dzikowo do rogatek Barlinka. Tylko czekać jak zlikwidują tory w samym Barlinku i dalej przez Pełczyce do Choszczna. W planach inwestycyjnych po dawnym szlaku kolejowym w Barlinku przebiegać ma obwodnica - podobnie jak w Myśliborzu.

Do tego wszystkiego można dodać pozostałe linie zlikwidowane w ostatnich latach w naszym regionie, to powoli stajemy się "kolejową pustynią". W zasięgu sieci torów pozostaną tylko największe miasta.

I pomyśleć, że w czasach kiedy było o wiele trudniej budować szlaki kolejowe (dużo prostszy sprzęt budowlany, wiele pracy wykonywanej gołymi rękoma) mogliśmy dojechać w wiele miejsc, gdzie dziś możemy tylko pomarzyć o pociągu.
Bosman1980 napisał(a):

> Bardzo duże prawdopodobieństwo likwidacji odcinka > Pyrzyce-Kozielice, który to został reaktywowany na czas budowy > S3.

Ten odcinek miałbyć zlikwidowany razem z odcinkiem Kozielice - Godków, choć de facto odcinek Kozielice - Trzebórz jest zlikwidowany. Linia Pyrzyce - Godków, miałabyć likwidowana wiosną tego roku, jednak nie została jak na razie.
Re: Tutaj żaden pociąg już nie dojedzie

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Faktycznie w okolicach Myśliborza wygląda to przygnębiająco. Z odcinka Myślibórz-Głazów wybrali nawet tłuczeń do gołej ziemi. Sytuacja z koleją w Myśliborzu i Barlinku jest podobna bo tam ta sama ekipa przy władzy.Dodatkowo sama PKP chyba nie było zainteresowane tymi liniami. W okolicach Gorzowa też pozwolili zaprojektować drugą nitkę obwodnicy (S-3) po trasie linii na Myślibórz gdy przy budowie pierwszej linię zachowano budując wiadukt! Dlaczego nie potrafimy choć nie niszczyć czegoś co było kiedyś z takim trudem wybudowane a mogłoby być przydatne w przyszłości?. Wydaje się miliony na przejścia dla zwierząt a linie kolejowe wycina się bezlitośnie przy budowie dróg.
Re: Tutaj żaden pociąg już nie dojedzie

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Bosman1980 napisał(a):

> Podobną sytuację mamy w niedalekim Barlinku, który > rozjeżdżają transporty drewna do pobliskiej fabryki i nie > tylko. Najpierw został zaorany kilkukilometrowy odcinek z > Głazowa w stronę Dzikowa, w zeszłym roku wiosną przez > Dzikowo do rogatek Barlinka. Tylko czekać jak zlikwidują > tory w samym Barlinku i dalej przez Pełczyce do Choszczna.

Przy temacie transportu drewna do Barlinka przypomniało mi się, że na wschodzie kraju firma produkująca wyroby drewniane wyszła z inicjatywą reaktywacji linii do niej prowadzącej i się udało! Przy niewielkim nakładzie. Myślą teraz jak wspólnie z władzami uruchomić szynobus. Więc jak się chce to można.

Może odcinek Choszczno-Barlinek ocaleje dzięki inicjatywie Kolei Bałtyckiej? Oby! Oby nie tylko on.