Forum

Zmiany SJRP

wysłane przez Korczian

Właśnie przeglądałem zmiany w rozkładzie jazdy Stargard-Szczecin. http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202010%20-%202011/tabela%20361_z_dnia_19.11.2010.pdf

Po owym rozkładzie widzę RYGORYSTYCZNE cięcia w pociągach - zlikwidowane poranne do Szczecina, zlikwidowane niektóre powrotne ze Szczecina (zwłaszcza 14:35 - na pewno nigdy nie był pusty, a wręcz przepełniony).

Żeby było mało - większość godzin odjazdów jest zmieniona, praktycznie na pamięć nie wolno przychodzić na stację, bo można się ciężko zdziwić.

I to ma być rozwój kolei? Bo coś mi się wydaje że znowu zaczynamy się cofać...

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez MarcinB

Korczian napisał(a):

> zlikwidowane niektóre > powrotne ze Szczecina (zwłaszcza 14:35 - na pewno nigdy nie > był pusty, a wręcz przepełniony). > I to ma być rozwój kolei? Bo coś mi się wydaje że znowu > zaczynamy się cofać...

Przesadzasz, to jest przecież rozwój. Przecież postępem jest puszczenie InterREGIO, w zamian REGIO. Szybciej to i wygodniej. ;) A i zapomniałbym, Pendolino będzie w Polsce. No nie u nas w Szczecinie i tylko obudowa, a nie idea, ale będzie, a to przecież wręcz wielki skok dla ludzkości ;)

wysłane przez MaK

Korczian napisał(a):

> I to ma być rozwój kolei? Bo coś mi się wydaje że znowu > zaczynamy się cofać...

Z tego co słyszałem, że zamówienie było w PR-ach na identyczne kursowanie pociągów. Lecz PR-y, z powodu problemów taborowych nie jest w stanie wykonać całej umowy. Tylko dla mnie, likwidacja głównych połączeń szkolnych jest co najmniej dziwne.

-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...

wysłane przez Korczian

InterREGIO - owszem, szybciej, wygodniej... i drożej :P

No tak... Jak zwykle nie patrzą na popularność konkretnych pociągów, tylko wyjmują rozkład i na ślepo "A teraz usuniemy... tego!". Ech... ;]

Ktoś się orientuje ile kosztuje miesięczny na REGIO i InterREGIO na linii Stargard - Szczecin?

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez paki 54

Korczian napisał(a):

> No tak... Jak zwykle nie patrzą na popularność konkretnych > pociągów, tylko wyjmują rozkład i na ślepo "A teraz > usuniemy... tego!". Ech... ;]

I to jest w tym wszystkim najdziwniejsze. W końcu PR-y dostają kasę z biletów, a usuwając najbardziej korzystne połączenia dla pasażerów, nie spowodują, że ludki pojadą innym pociągiem. Prędzej zastanowią się nad busami, albo samochodem.

Mała uwaga, jak odpowiadasz komuś (w tym wypadku Reaperowi), to używaj funkcji "Odpowiedz na ten post". "Dodaj komentarz" służy tylko do tworzenia nowej gałęzi. Po co denerwować moderatorów? :-D

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Korczian

paki napisał(a):

> I to jest w tym wszystkim najdziwniejsze. W końcu PR-y > dostają kasę z biletów, a usuwając najbardziej korzystne > połączenia dla pasażerów, nie spowodują, że ludki pojadą > innym pociągiem. Prędzej zastanowią się nad busami, albo > samochodem.

Szczera prawda. Praktycznie strzelają sobie w stopę i to na własne życzenie. Jako że codziennie korzystam z kolei (student), to widzę jak bardzo zatłoczone są niektóre połączenia.

Dla przykładu - 14:35, masa ludzi jedzie do Stargardu. I teraz cała ta masa ma się zmieścić do mocno zatłoczonego Smerfa na Szczecinek (14:25), bądź też dość mocno obleganego 14:45 do Koszalina. Zero sensu. Co prawda do szczytu absurdu jeszcze brakuje, ale PR jest na naprawdę dobrej drodze :|

> Mała uwaga, jak odpowiadasz komuś (w tym wypadku Reaperowi), > to używaj funkcji "Odpowiedz na ten post". "Dodaj komentarz" > służy tylko do tworzenia nowej gałęzi. Po co denerwować > moderatorów? :-D

Bo się lubi ten dreszczyk emocji, prawda? ;) A na poważnie - na przyszłość zapamiętam.

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez MarcinB

Korczian napisał(a):

> Dla przykładu - 14:35, masa ludzi jedzie do Stargardu. I teraz > cała ta masa ma się zmieścić do mocno zatłoczonego Smerfa na > Szczecinek (14:25), bądź też dość mocno obleganego 14:45 do > Koszalina. Zero sensu. Co prawda do szczytu absurdu jeszcze > brakuje, ale PR jest na naprawdę dobrej drodze :|

Może bez takiego dramatyzmu, bo wszystko to kwestia przyzwyczajenia. Ty się przyzwyczaiłeś do obecnego rozkładu jazdy i każde odstępstwo od niego może być faktycznie pozbawione dla Ciebie sensu, ale czy będzie go pozbawione, to czas pokaże. W obecnym rozkładzie, pomiędzy godziną 13:45, a godziną 15:05 masz pięć pociągów REGIO do Stargardu, natomiast w nowym masz cztery pociągi REGIO i jeden pociąg InterRegio. Ilostan pozostaje bez zmian, zmienia się klasa jednego pociągu i godziny odjazdów dwóch. Po prostu, zmienisz swoje przyzwyczajenia i jeżeli nie chcesz dopłacić 38PLN do miesięcznego (na IR/RE) będziesz jeździł o 14:25 lub 14:45 (chciałbym takiego komfortu czasowego w komunikacji miejskiej). Dasz radę.

> Praktycznie strzelają sobie w stopę i to na > własne życzenie.

Już niedługo, za rok, po wyborach prof. Julek dopnie swego i zbankrutują nam Przewozy Regionalne. Teraz jeszcze pojeżdżą, bo kampania się zbliża i w przypadku "gmerania" przy PR teraz, wyborcy się zdenerwują i poparcie PO spadnie. Ale za rok? Będzie mniej sympatycznie.

wysłane przez MarcinB

Korczian napisał(a):

> No tak... Jak zwykle nie patrzą na popularność konkretnych > pociągów, tylko wyjmują rozkład i na ślepo "A teraz > usuniemy... tego!". Ech... ;]

Tak krawiec kraje, jak mu materii staje...

> Ktoś się orientuje ile kosztuje miesięczny na REGIO i > InterREGIO na linii Stargard - Szczecin?

http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//OFERTY/TPR20101001.pdf

wysłane przez RJawdyk

Popatrzyłem sobie w te tabelki i rzuciło mi się w oczy parę rozkomunikowań w Dąbiu pociągów z linii 375 z pociągami w kierunku Poznania (w obrębie tej samej firmy!). W drugą stronę jest lepiej, acz idealnie tylko w przypadku RE Mewa. Natomiast tabela 340 to taka sympatyczna skostniała struktura - ctrl+c, ctrl+v plus korekta czasów wynikających z dengrengolady ZLK Poznań.