Forum
Superszybką koleją po całej Polsce. Tylko kiedy?
wysłane przez zack1989 12
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez mxk
[ciach]
Jakiś czas temu przeglądałem stare wydania "Kuriera" (roczniki 92-93) i tam też było np. o budowie A3, szybkiej kolei (+200 kph) do Poznania i różnych innych inwestycjach, które już dawno powinny być zrobione, ale wiemy jak to jest u nas. ;)
-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez LinX 13
> Jakiś czas temu przeglądałem stare wydania "Kuriera" > (roczniki 92-93) i tam też było np. o budowie A3, szybkiej > kolei (+200 kph) do Poznania i różnych innych inwestycjach, > które już dawno powinny być zrobione, ale wiemy jak to jest > u nas. ;)
A wyszło jak wyszło, nawer remontu linii do Pozania nie będzie.
wysłane przez Bodek
> A wyszło jak wyszło, nawer remontu linii do Pozania nie > będzie.
Spoko, spoko, na pewno będzie - to tylko kwestia czasu ;)
Ciała dała firma opracowująca studium wykonalności tej modernizacji, a poza tym jak zwykle kłody pod nogi rzucały różne instytucje państwowe, w tym wojewódzkie urzędy ochrony środowiska. Podejrzewam, że w perspektywie unijnej 2014-2020 ta linia zaistnieje na dobre jako jeden z ważniejszych elementów układanki. Mam tylko obawy, czy budowana równolegle KDP nie zeżre wszystkich środków własnych PLK-i.
wysłane przez MarcinB
> Spoko, spoko, na pewno będzie - to tylko kwestia czasu ;)
To na pewno, bo inaczej za 3-4 lata, by musieli wprowadzić ograniczenia do 60km/h, albo jeszcze mniejsze. Ciekawe jak długa bedzie ta kwestia. Choć obecnie to już nic mnie zdziwi.
> Ciała dała firma opracowująca studium wykonalności tej > modernizacji, a poza tym jak zwykle kłody pod nogi rzucały > różne instytucje państwowe, w tym wojewódzkie urzędy ochrony > środowiska.
Ciekawe czy jakieś konsekwencje wyciągnięto od owej firmy?
> Mam tylko obawy, czy budowana równolegle KDP nie zeżre wszystkich > środków własnych PLK-i.
Potrzebna nam ta KDP, jak zajączkowi dzwoneczek.
wysłane przez MaK
> Potrzebna nam ta KDP, jak zajączkowi dzwoneczek.
Zgadzam sie. Zamiast KDP zrobic wszędzie na magistralach minimum 140km/h a na pierwszorzędnych min. 100km/h. Do tego zmniejszenie awaryjności taboru i nikt złego słowa na polskie koleje by nie powiedział.
-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...
wysłane przez LinX 13
> W sumie pierwszy raz Szczecin pojawia się w tego typu > wiadomościach. Trzeba przyznać, że raczej jest to fikcja > literacka niż prawdopodobne przedsięwzięcie, ale sam fakt, > że w końcu wymienia się Szczecin jako miasto, w którym > kolej szybkich prędkości miałaby, w mniej lub bardziej > określonej przyszłości, się pojawić, jest bardzo > pozytywny. Oby więcej takich newsów.
Będzie Floating Garden będzie i KDP :-)