Forum

Superszybką koleją po całej Polsce. Tylko kiedy?

Superszybkim pociągiem dojedziemy nie tylko do stolicy, ale również do Torunia, Lublina, Gorzowa i wielu innych miejscowości. Niestety, dopiero za 30 lat.
W sumie pierwszy raz Szczecin pojawia się w tego typu wiadomościach. Trzeba przyznać, że raczej jest to fikcja literacka niż prawdopodobne przedsięwzięcie, ale sam fakt, że w końcu wymienia się Szczecin jako miasto, w którym kolej szybkich prędkości miałaby, w mniej lub bardziej określonej przyszłości, się pojawić, jest bardzo pozytywny. Oby więcej takich newsów.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

[ciach]

Jakiś czas temu przeglądałem stare wydania "Kuriera" (roczniki 92-93) i tam też było np. o budowie A3, szybkiej kolei (+200 kph) do Poznania i różnych innych inwestycjach, które już dawno powinny być zrobione, ale wiemy jak to jest u nas. ;)

-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
mxk napisał(a):

> Jakiś czas temu przeglądałem stare wydania "Kuriera" > (roczniki 92-93) i tam też było np. o budowie A3, szybkiej > kolei (+200 kph) do Poznania i różnych innych inwestycjach, > które już dawno powinny być zrobione, ale wiemy jak to jest > u nas. ;)

A wyszło jak wyszło, nawer remontu linii do Pozania nie będzie.
LinX napisał(a):

> A wyszło jak wyszło, nawer remontu linii do Pozania nie > będzie.

Spoko, spoko, na pewno będzie - to tylko kwestia czasu ;)

Ciała dała firma opracowująca studium wykonalności tej modernizacji, a poza tym jak zwykle kłody pod nogi rzucały różne instytucje państwowe, w tym wojewódzkie urzędy ochrony środowiska. Podejrzewam, że w perspektywie unijnej 2014-2020 ta linia zaistnieje na dobre jako jeden z ważniejszych elementów układanki. Mam tylko obawy, czy budowana równolegle KDP nie zeżre wszystkich środków własnych PLK-i.
Bodek napisał(a):

> Spoko, spoko, na pewno będzie - to tylko kwestia czasu ;)

To na pewno, bo inaczej za 3-4 lata, by musieli wprowadzić ograniczenia do 60km/h, albo jeszcze mniejsze. Ciekawe jak długa bedzie ta kwestia. Choć obecnie to już nic mnie zdziwi.

> Ciała dała firma opracowująca studium wykonalności tej > modernizacji, a poza tym jak zwykle kłody pod nogi rzucały > różne instytucje państwowe, w tym wojewódzkie urzędy ochrony > środowiska.

Ciekawe czy jakieś konsekwencje wyciągnięto od owej firmy?

> Mam tylko obawy, czy budowana równolegle KDP nie zeżre wszystkich > środków własnych PLK-i.

Potrzebna nam ta KDP, jak zajączkowi dzwoneczek.
Mr_Reaper napisał(a):

> Potrzebna nam ta KDP, jak zajączkowi dzwoneczek.

Zgadzam sie. Zamiast KDP zrobic wszędzie na magistralach minimum 140km/h a na pierwszorzędnych min. 100km/h. Do tego zmniejszenie awaryjności taboru i nikt złego słowa na polskie koleje by nie powiedział.

-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...
zack1989 napisał(a):

> W sumie pierwszy raz Szczecin pojawia się w tego typu > wiadomościach. Trzeba przyznać, że raczej jest to fikcja > literacka niż prawdopodobne przedsięwzięcie, ale sam fakt, > że w końcu wymienia się Szczecin jako miasto, w którym > kolej szybkich prędkości miałaby, w mniej lub bardziej > określonej przyszłości, się pojawić, jest bardzo > pozytywny. Oby więcej takich newsów.

Będzie Floating Garden będzie i KDP :-)