Forum

Stare szynobusy idą do lamusa

Spalinowe, niemieckie szynobusy, które sześć lat woziły pasażerów po województwie zachodniopomorskim, definitywnie zjadą już z torów. Część trafi na złom, niektóre zostaną jako pojazdy muzealne.

wysłane przez musztarda

W internecie wszędzie krąży zdanie "Szynobusy zostały użyczone przez spółkę DB, województwu Zachodniopomorskiemu". Gdzie indziej można przeczytać ze województwo je po prostu ZAKUPIŁO (za ok 200zł od sztuki). Więc jak było rzeczywiście?

Tak przy okazji... to te wagony doczepne typu SA112 były w bardzo dobrym stanie (z wyglądu wewnątrz i zewnątrz), w o wiele lepiej wyglądały niż wiele wagonów i ezetów w Polsce.

wysłane przez Lukasy

musztarda napisał(a):

> Tak przy okazji... to te wagony doczepne typu SA112 były w > bardzo dobrym stanie (z wyglądu wewnątrz i zewnątrz), w o > wiele lepiej wyglądały niż wiele wagonów i ezetów w > Polsce.

Nie chcę wyjść na gbura, ale kompletnie nie rozumiem trendu oceniania stanu technicznego po wyglądzie zewnętrznym.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Korczian

Lukasy napisał(a):

> Nie chcę wyjść na gbura, ale kompletnie nie rozumiem trendu > oceniania stanu technicznego po wyglądzie zewnętrznym.

Nie wychodzisz ;)

Wygląd zewnętrzny jest pewnym wyznacznikiem. Wiadomo, że stan techniczny to także masa innych składowych, z których każda jest bardzo istotna. Jeżeli na zewnątrz jest zadbany, to jest szansa że w "bebechach" też... Oczywiście - nie zawsze.

A SA112? Jeździły mniej niż SA110, ale ilości lat w materiale nie cofniesz. Wózki, pudło, silniki... Wszystkie te elementy są już mocno dobite przez użytkowanie na naszych torach + ich wiek.

Pożegnajmy je i podziękujmy za służbę. Rzekłem ;)

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez mxk

Korczian napisał(a):

> A SA112? Jeździły mniej niż SA110, ale ilości lat w materiale > nie cofniesz. Wózki, pudło, silniki... Wszystkie te elementy > są już mocno dobite przez użytkowanie na naszych torach + ich > wiek.

A kojarzysz jakiś SA112 z silnikiem? ;)

-- Od tego są nogi, by łazić na nich...

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez Korczian

mxk napisał(a):

> A kojarzysz jakiś SA112 z silnikiem? ;)

Nie czepiać się słówek :D Miałem na myśli ogół maszyn (110 i 112), co chyba jest jasne i zrozumiałe dla każdego zorientowanego w temacie? :)

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez mxk

Korczian napisał(a):

[ciach]

Wiesz, liczy się kontekst wypowiedzi, a z niego wynikało to, na co odpisałem ;) Ja tam za niemcobusami płakać nie będę. Są "smerfy", jest klimatyzacja, gniazdo na elektronikę, cywilizowana toaleta - jest komfort podróży, a niemcobusy mają tylko wartość "kolekcjonerską" ;)

-- Od tego są nogi, by łazić na nich...

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez margor

Czyżby projekt załadunku każdego z członów SA110 na 2 transportery wąskotorowe typu Tddyyhp? Ciekawe i technicznie możliwe do wykonania. W Gryficach istnieje "zapadnia" transporterowa oraz łączność torów muzealnych z siecią kolejki wąskotorowej.

http://img233.imageshack.us/img233/617/pom009.jpg
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez arctodus1111

Gdzie one będą złomowane?? W Kołobrzegu czy Szczecinie?? Chciałbym odbyć z nimi ostatnie pożegnanie przed złomowaniem, więc proszę o info na GG: 31810883 Z góry dziękuję :D

IZ Szczecin, ISE Koszalin.

wysłane przez margor

arctodus1111 napisał(a):

Na dzień dzisiejszy człony SA110 oraz SA112 oczekują na wachlarzu kołobrzeskiej obrotnicy.

wysłane przez Bodek

arctodus1111 napisał(a):

> Gdzie one będą złomowane?? > W Kołobrzegu czy Szczecinie?? > Chciałbym odbyć z nimi ostatnie pożegnanie przed > złomowaniem, więc proszę o info na GG: 31810883

Specjalnie spieszyć się nie musisz, bo dwa lub trzy zespoły z pewnością pozostaną jeszcze jako czynne do zimy.

wysłane przez torzo

Bodek napisał(a):

> Specjalnie spieszyć się nie musisz, bo dwa lub trzy zespoły > z pewnością pozostaną jeszcze jako czynne do zimy.

Chociażby wczorajszy obieg 88828 ze Szczecina Głównego do Kołobrzegu, był prowadzony przez SA110-01 oraz SA110-13.

Pozdrawiam.