Forum

Zachodniopomorskie kupi dwa pociągi. Będą jeździć do...

Województwo Zachodniopomorskie przeznaczyło 20 milionów złotych na zakup dwóch pociągów spalinowych. Na tory wyjadą za dwa i pół roku.
W artykule nie zostało napisane, że chodzi o pociągi dwuczłonowe. Pierwszy ma przyjechać do 5 grudnia tego roku.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
Komu, czemu?

wysłane przez Mareczek 0

Wiadomego Pana byśmy poprosili o jakieś rozwinięcie tematu ;) Strzelam, że chodzi o wspólną obsługę z kolejami DB połączenia Kołobrzeg - Berlin, ale to tylko takie moje gdybanie.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Re: Komu, czemu?

wysłane przez pioko17 37

Mareczek napisał(a):

> Strzelam, że chodzi o wspólną obsługę z kolejami DB > połączenia Kołobrzeg - Berlin, ale to tylko takie moje > gdybanie.

A ja strzelam, że dwuczłony będą zdecydowanie zbyt krótkie na takie połączenie. Jak czasami w sezonie jest tłok w SA136 jadącym ze Szczecina do Kołobrzegu, to co będzie się działo w dwuczłonie i jeszcze jadącym z Berlina. :P
Re: Komu, czemu?

wysłane przez Mareczek 0

pioko17 napisał(a):

> A ja strzelam, że dwuczłony będą zdecydowanie zbyt krótkie > na takie połączenie. Jak czasami w sezonie jest tłok w SA136 > jadącym ze Szczecina do Kołobrzegu, to co będzie się > działo w dwuczłonie i jeszcze jadącym z Berlina. :P

Dlatego w razie potrzeby będą mogły jeździć podwójnie ;) Na terenie Niemiec normalne jest spotykanie zestawów np. 2*VT628.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Re: Komu, czemu?

wysłane przez pioko17 37

Mareczek napisał(a):

> Dlatego w razie potrzeby będą mogły jeździć podwójnie ;) Na > terenie Niemiec normalne jest spotykanie zestawów np. 2*VT628.

Uważam jednak, że 2 sztuki to zdecydowanie za mało na obsługę takiego połączenia, czy jeszcze dodatkowe wspomaganie regionalnych. :P Powinna być jakaś rezerwa, bo jak będzie awaria, to nie będzie co puścić, bo taki SA136 do Niemiec nie wjedzie.
Re: Komu, czemu?

wysłane przez lukien213

pioko17 napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

> > Strzelam, że chodzi o wspólną obsługę z kolejami DB > > połączenia Kołobrzeg - Berlin, ale to tylko takie moje > > gdybanie. >  > A ja strzelam, że dwuczłony będą zdecydowanie zbyt krótkie > na takie połączenie.

A może póki co w ogóle nie będą wyjeżdżać za granicę? Wtedy powinien to być odpowiedni pojazd na linię do Piły oraz jako wzmocnienia do najbardziej obłożonych kursów na Kołobrzeg i Szczecinek.
Re: Komu, czemu?

wysłane przez Bodek

lukien213 napisał(a):

>  > A może póki co w ogóle nie będą wyjeżdżać za granicę? > Wtedy powinien to być odpowiedni pojazd na linię do Piły oraz > jako wzmocnienia do najbardziej obłożonych kursów na > Kołobrzeg i Szczecinek.

I tej wersji się trzymajmy (póki co).

Docelowo miałyby one umożliwić obsługę wspólnie z jakimś niemieckim przewoźnikiem (który wygra w Niemczech przetarg na obsługę linii Bln - Angermuende - Szczecin od grudnia 2014) relacji Berlin - Kołobrzeg. Część pociągów zestawiona byłaby z taboru niemieckiego, a część z naszego.

Ale zanim do tego dojdzie będą pewnie wzmacniaczami najbardziej zapchanych niedzielnych Szczecinków i Kołobrzegów. A poza tym będzie je można spotkać na wszystkich innych liniach spalinowych.
Re: Komu, czemu?

wysłane przez marko 4

Bodek napisał(a):

[ciach wszystko]

A może by tak ktoś w urzędzie pomyślał o zakupie jednostek EN81 lub EN95 do obsługi pociągów Szczecin - Kamień Pomorski - Szczecin i rejonów Kołobrzesko - Białogardzko - Szczecineckich? Na te potoki tam występujące pociągi jak znalazł. Lekkie, szybkie i w miarę wygodne. No, choć EN95 to może zbyt pojemny jest jak na te rejony ;-) Ale nie będziemy chyba jeździć wszędzie szynobusami, a kible w końcu przestaną się nadawać do jazdy?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Re: Komu, czemu?

wysłane przez wojtazz 41

marko napisał(a):

> A może by tak ktoś w urzędzie pomyślał o zakupie jednostek EN81 > lub EN95 do obsługi pociągów Szczecin - Kamień Pomorski - > Szczecin i rejonów Kołobrzesko - Białogardzko - Szczecineckich?

Według niektórych lepiej kupować pojazdy spalinowe bo są uniwersalne, można nimi jeździć i pod drutem i bez druta :/
Re: Komu, czemu?

wysłane przez Korczian

wojtazz napisał(a):

> Według niektórych lepiej kupować pojazdy spalinowe bo są > uniwersalne, można nimi jeździć i pod drutem i bez druta :/

To kompromisem ma być cudak mający silnik spalinowy oraz silniki elektryczne? Zresztą, istnieją takie wynalazki?

Ludzie, myślimy! Spalinowe tam, gdzie druta nie ma i czasami tam, gdzie jest drut (pamiętajmy, że ceny ropy rosną jak porąbane!), a elektryki na magistrale pod drutem, których u nas nie brakuje. Pewna proporcja musi być.

-- Stacja: współpracownik redakcji :D
Następna stacja: kto wie...?

Vmax>=160 na D29-351!
Re: Komu, czemu?

wysłane przez wojtazz 41

Korczian napisał(a):

> Ludzie, myślimy! Spalinowe tam, gdzie druta nie ma i czasami tam, > gdzie jest drut (pamiętajmy, że ceny ropy rosną jak porąbane!), a > elektryki na magistrale pod drutem, których u nas nie brakuje. Pewna > proporcja musi być.

Mnie tego nie pisz, tylko do ludzi, którzy podejmują takie a nie inne decyzje
Re: Komu, czemu?

wysłane przez Korczian

wojtazz napisał(a):

> Mnie tego nie pisz, tylko do ludzi, którzy podejmują takie a nie inne > decyzje

Tego betonu to nawet atomówką nie ruszymy...

Vmax>=160 na D29-351!
Re: Komu, czemu?

wysłane przez wojtazz 41

Korczian napisał(a):

> Tego betonu to nawet atomówką nie ruszymy...

Akurat ekipa rządząca w samorządzie to akurat w demokratycznych wyborach została wybrana :) Co nie znaczy, że zostanie tam dożywotnio, ale do najbliższych wyborów jeszcze trochę zostało to mogą sobie "poszaleć"
Re: Komu, czemu?

wysłane przez margor

lukien213 napisał(a):

> jako wzmocnienia do najbardziej obłożonych kursów na Szczecinek.

Nasuwa się pytanie, czy bardziej opłaca się PR-om użytkowanie EZT i kupowanie prądu od monopolisty PKP Energetyka, czy też użytkowanie pojazdów spalinowych i kupowanie oleju napędowego poprzez przetargi. Wtedy jeżdżenie "dieslobusami" na zelektryfikowanych szlakach miało by sens :) Hmmm...
Re: Komu, czemu?

wysłane przez wojtazz 41

margor napisał(a):

> Nasuwa się pytanie, czy bardziej opłaca się PR-om użytkowanie > EZT i kupowanie prądu od monopolisty PKP Energetyka, czy też > użytkowanie pojazdów spalinowych i kupowanie oleju napędowego > poprzez przetargi. Wtedy jeżdżenie "dieslobusami" na > zelektryfikowanych szlakach miało by sens :)

Przy obecnych cenach ropy przejazd pociągu Kołobrzeg-Koszalin (dla takiego odcinka dysponuje danymi) wypada o dziwo na korzyść EN57 w porównaniu do SA103...
Re: Komu, czemu?

wysłane przez arctodus1111

Mareczek napisał(a):

> Wiadomego Pana byśmy poprosili o jakieś rozwinięcie tematu > ;) Strzelam, że chodzi o wspólną obsługę z kolejami DB > połączenia Kołobrzeg - Berlin, ale to tylko takie moje > gdybanie.

Te połączenie jest planowane już kilka lat, i nie zdziwiłbym się, gdybyśmy poczekali kolejne parę lat. No ale jak wiadomo, Przewozy Regionalne lubią zaskakiwać pasażerów i MK, więc może w końcu byłoby to pozytywne zaskoczenie :D

IZ Szczecin, ISE Koszalin.
Re: Komu, czemu?

wysłane przez matwag

Mareczek napisał(a):

> Wiadomego Pana byśmy poprosili o jakieś rozwinięcie tematu > ;) Strzelam, że chodzi o wspólną obsługę z kolejami DB > połączenia Kołobrzeg - Berlin, ale to tylko takie moje > gdybanie.

A czy ktoś wie czy chodzi o nowe pojazdy, czy też mogą być używane? Pociągi mają wyjechać za 2,5 roku czyli pewnie nowe, ale tak dla pewności będę wdzięczny za info.
Re: Komu, czemu?

wysłane przez torwid 63

matwag napisał(a):

> A czy ktoś wie czy chodzi o nowe pojazdy, czy też mogą być > używane?

Przetarg jest na „Wykonanie i dostawę 2 sztuk dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych”, więc raczej nie chodzi o używki.

I przynajmniej na razie w zamyśle jest wzmocnienie lokalnych tras:

http://24kurier.pl/Aktualnosci/Region/Przetarg-na-szynobusy

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Otwarcie ofert

wysłane przez Bodek

Dziś o 10:30 było otwarcie ofert w omawianym przetargu. Na razie nie mogę na ten temat zbyt wiele powiedzieć, napiszę więc tylko, że jest ciekawie.

Wpłynęły dwie oferty - obie od polskich producentów. Tańszą okazała się oferta firmy, której pojazdów na Pomorzu Zachodnim jeszcze nie eksploatowaliśmy. Czy firma ta wygra przetarg, okaże się po szczegółowym zbadaniu ofert, czyli za kilka dni.
Re: Otwarcie ofert

wysłane przez Korczian

Bodek napisał(a):

> Wpłynęły dwie oferty - obie od polskich producentów. > Tańszą okazała się oferta firmy, której pojazdów na > Pomorzu Zachodnim jeszcze nie eksploatowaliśmy. Czy firma ta > wygra przetarg, okaże się po szczegółowym zbadaniu ofert, > czyli za kilka dni.

Moje pierwsze skojarzenie to PESA i Newag, z czego Newag złożył tańszą ofertę :)

-- Stacja: współpracownik redakcji :D
Następna stacja: kto wie...?

Vmax>=160 na D29-351!
Re: Otwarcie ofert

wysłane przez Bukowy

Korczian napisał(a):

> Moje pierwsze skojarzenie to PESA i Newag, z czego Newag > złożył tańszą ofertę :)

Tak właściwie to jest to chyba jedyne w miarę sensowne rozwiązanie, wątpliwe jest aby wspomniana PESA została w tym zestawieniu przykładowo zamieniona na Kolzam. Co do drugiej firmy, też przypuszczam, że jest to Newag i uważam, że było by ciekawie zobaczyć przykładowo SA138.
Re: Otwarcie ofert

wysłane przez 333Wojtas333 14

Bukowy napisał(a):

> Tak właściwie to jest to chyba jedyne w miarę sensowne > rozwiązanie, wątpliwe jest aby wspomniana PESA została w tym > zestawieniu przykładowo zamieniona na Kolzam.

Kolzam jest w stanie upadłości.

-- Więcej od Berlina nie kupujemy :P
Re: Otwarcie ofert

wysłane przez Bodek

Bukowy napisał(a):

> Co do drugiej firmy, też przypuszczam, że jest to Newag i uważam, że było > by ciekawie zobaczyć przykładowo SA138.

SA137 i SA138 nie spełniają wymogów stawianych zamawianym pojazdom. Muszą one mieć m.in. sprzęgi centralne Scharfenberga, silniki spełniające normę IIIB oraz spełniać 4 scenariusze zderzeniowe (norma PN-EN-15227). Tych wymogów dotychczasowe pojazdy Newagu nie spełniały. Żaden Mińsk zresztą też ich nie spełniał...
Re: Otwarcie ofert

wysłane przez pioko17 37

Bodek napisał(a):

> Wpłynęły dwie oferty - obie od polskich producentów.

Eee, szkoda, a miałem nadzieję, że coś niemieckiego będzie. :/
Re: Otwarcie ofert

wysłane przez sulzer

pioko17 napisał(a):

> Eee, szkoda, a miałem nadzieję, że coś niemieckiego > będzie. :/

Aj tam, swego nie znacie, a cudze chwalicie. Źle Ci w krajowych szynobusach?