Forum
Zachodniopomorskie kupi dwa pociągi. Będą jeździć do...
wysłane przez zack1989 12
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez Mareczek 5
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez pioko17 38
> Strzelam, że chodzi o wspólną obsługę z kolejami DB > połączenia Kołobrzeg - Berlin, ale to tylko takie moje > gdybanie.
A ja strzelam, że dwuczłony będą zdecydowanie zbyt krótkie na takie połączenie. Jak czasami w sezonie jest tłok w SA136 jadącym ze Szczecina do Kołobrzegu, to co będzie się działo w dwuczłonie i jeszcze jadącym z Berlina. :P
wysłane przez Mareczek 5
> A ja strzelam, że dwuczłony będą zdecydowanie zbyt krótkie > na takie połączenie. Jak czasami w sezonie jest tłok w SA136 > jadącym ze Szczecina do Kołobrzegu, to co będzie się > działo w dwuczłonie i jeszcze jadącym z Berlina. :P
Dlatego w razie potrzeby będą mogły jeździć podwójnie ;) Na terenie Niemiec normalne jest spotykanie zestawów np. 2*VT628.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez pioko17 38
> Dlatego w razie potrzeby będą mogły jeździć podwójnie ;) Na > terenie Niemiec normalne jest spotykanie zestawów np. 2*VT628.
Uważam jednak, że 2 sztuki to zdecydowanie za mało na obsługę takiego połączenia, czy jeszcze dodatkowe wspomaganie regionalnych. :P Powinna być jakaś rezerwa, bo jak będzie awaria, to nie będzie co puścić, bo taki SA136 do Niemiec nie wjedzie.
wysłane przez lukien213
> Mareczek napisał(a):
> > Strzelam, że chodzi o wspólną obsługę z kolejami DB > > połączenia Kołobrzeg - Berlin, ale to tylko takie moje > > gdybanie. > > A ja strzelam, że dwuczłony będą zdecydowanie zbyt krótkie > na takie połączenie.
A może póki co w ogóle nie będą wyjeżdżać za granicę? Wtedy powinien to być odpowiedni pojazd na linię do Piły oraz jako wzmocnienia do najbardziej obłożonych kursów na Kołobrzeg i Szczecinek.
wysłane przez Bodek
> > A może póki co w ogóle nie będą wyjeżdżać za granicę? > Wtedy powinien to być odpowiedni pojazd na linię do Piły oraz > jako wzmocnienia do najbardziej obłożonych kursów na > Kołobrzeg i Szczecinek.
I tej wersji się trzymajmy (póki co).
Docelowo miałyby one umożliwić obsługę wspólnie z jakimś niemieckim przewoźnikiem (który wygra w Niemczech przetarg na obsługę linii Bln - Angermuende - Szczecin od grudnia 2014) relacji Berlin - Kołobrzeg. Część pociągów zestawiona byłaby z taboru niemieckiego, a część z naszego.
Ale zanim do tego dojdzie będą pewnie wzmacniaczami najbardziej zapchanych niedzielnych Szczecinków i Kołobrzegów. A poza tym będzie je można spotkać na wszystkich innych liniach spalinowych.
wysłane przez marko 4
[ciach wszystko]
A może by tak ktoś w urzędzie pomyślał o zakupie jednostek EN81 lub EN95 do obsługi pociągów Szczecin - Kamień Pomorski - Szczecin i rejonów Kołobrzesko - Białogardzko - Szczecineckich? Na te potoki tam występujące pociągi jak znalazł. Lekkie, szybkie i w miarę wygodne. No, choć EN95 to może zbyt pojemny jest jak na te rejony ;-) Ale nie będziemy chyba jeździć wszędzie szynobusami, a kible w końcu przestaną się nadawać do jazdy?
wysłane przez wojtazz 42
> A może by tak ktoś w urzędzie pomyślał o zakupie jednostek EN81 > lub EN95 do obsługi pociągów Szczecin - Kamień Pomorski - > Szczecin i rejonów Kołobrzesko - Białogardzko - Szczecineckich?
Według niektórych lepiej kupować pojazdy spalinowe bo są uniwersalne, można nimi jeździć i pod drutem i bez druta :/
wysłane przez Korczian
> Według niektórych lepiej kupować pojazdy spalinowe bo są > uniwersalne, można nimi jeździć i pod drutem i bez druta :/
To kompromisem ma być cudak mający silnik spalinowy oraz silniki elektryczne? Zresztą, istnieją takie wynalazki?
Ludzie, myślimy! Spalinowe tam, gdzie druta nie ma i czasami tam, gdzie jest drut (pamiętajmy, że ceny ropy rosną jak porąbane!), a elektryki na magistrale pod drutem, których u nas nie brakuje. Pewna proporcja musi być.
-- Stacja: współpracownik redakcji :D
Następna stacja: kto wie...?
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez wojtazz 42
> Ludzie, myślimy! Spalinowe tam, gdzie druta nie ma i czasami tam, > gdzie jest drut (pamiętajmy, że ceny ropy rosną jak porąbane!), a > elektryki na magistrale pod drutem, których u nas nie brakuje. Pewna > proporcja musi być.
Mnie tego nie pisz, tylko do ludzi, którzy podejmują takie a nie inne decyzje
wysłane przez Korczian
> Mnie tego nie pisz, tylko do ludzi, którzy podejmują takie a nie inne > decyzje
Tego betonu to nawet atomówką nie ruszymy...
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez wojtazz 42
> Tego betonu to nawet atomówką nie ruszymy...
Akurat ekipa rządząca w samorządzie to akurat w demokratycznych wyborach została wybrana :) Co nie znaczy, że zostanie tam dożywotnio, ale do najbliższych wyborów jeszcze trochę zostało to mogą sobie "poszaleć"
wysłane przez margor
> jako wzmocnienia do najbardziej obłożonych kursów na Szczecinek.
Nasuwa się pytanie, czy bardziej opłaca się PR-om użytkowanie EZT i kupowanie prądu od monopolisty PKP Energetyka, czy też użytkowanie pojazdów spalinowych i kupowanie oleju napędowego poprzez przetargi. Wtedy jeżdżenie "dieslobusami" na zelektryfikowanych szlakach miało by sens :) Hmmm...
wysłane przez wojtazz 42
> Nasuwa się pytanie, czy bardziej opłaca się PR-om użytkowanie > EZT i kupowanie prądu od monopolisty PKP Energetyka, czy też > użytkowanie pojazdów spalinowych i kupowanie oleju napędowego > poprzez przetargi. Wtedy jeżdżenie "dieslobusami" na > zelektryfikowanych szlakach miało by sens :)
Przy obecnych cenach ropy przejazd pociągu Kołobrzeg-Koszalin (dla takiego odcinka dysponuje danymi) wypada o dziwo na korzyść EN57 w porównaniu do SA103...
wysłane przez arctodus1111
> Wiadomego Pana byśmy poprosili o jakieś rozwinięcie tematu > ;) Strzelam, że chodzi o wspólną obsługę z kolejami DB > połączenia Kołobrzeg - Berlin, ale to tylko takie moje > gdybanie.
Te połączenie jest planowane już kilka lat, i nie zdziwiłbym się, gdybyśmy poczekali kolejne parę lat. No ale jak wiadomo, Przewozy Regionalne lubią zaskakiwać pasażerów i MK, więc może w końcu byłoby to pozytywne zaskoczenie :D
IZ Szczecin, ISE Koszalin.
wysłane przez matwag
> Wiadomego Pana byśmy poprosili o jakieś rozwinięcie tematu > ;) Strzelam, że chodzi o wspólną obsługę z kolejami DB > połączenia Kołobrzeg - Berlin, ale to tylko takie moje > gdybanie.
A czy ktoś wie czy chodzi o nowe pojazdy, czy też mogą być używane? Pociągi mają wyjechać za 2,5 roku czyli pewnie nowe, ale tak dla pewności będę wdzięczny za info.
wysłane przez torwid 67
> A czy ktoś wie czy chodzi o nowe pojazdy, czy też mogą być > używane?
Przetarg jest na „Wykonanie i dostawę 2 sztuk dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych”, więc raczej nie chodzi o używki.
I przynajmniej na razie w zamyśle jest wzmocnienie lokalnych tras:
http://24kurier.pl/Aktualnosci/Region/Przetarg-na-szynobusy
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Bodek
Wpłynęły dwie oferty - obie od polskich producentów. Tańszą okazała się oferta firmy, której pojazdów na Pomorzu Zachodnim jeszcze nie eksploatowaliśmy. Czy firma ta wygra przetarg, okaże się po szczegółowym zbadaniu ofert, czyli za kilka dni.
wysłane przez Korczian
> Wpłynęły dwie oferty - obie od polskich producentów. > Tańszą okazała się oferta firmy, której pojazdów na > Pomorzu Zachodnim jeszcze nie eksploatowaliśmy. Czy firma ta > wygra przetarg, okaże się po szczegółowym zbadaniu ofert, > czyli za kilka dni.
Moje pierwsze skojarzenie to PESA i Newag, z czego Newag złożył tańszą ofertę :)
-- Stacja: współpracownik redakcji :D
Następna stacja: kto wie...?
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez Bukowy
> Moje pierwsze skojarzenie to PESA i Newag, z czego Newag > złożył tańszą ofertę :)
Tak właściwie to jest to chyba jedyne w miarę sensowne rozwiązanie, wątpliwe jest aby wspomniana PESA została w tym zestawieniu przykładowo zamieniona na Kolzam. Co do drugiej firmy, też przypuszczam, że jest to Newag i uważam, że było by ciekawie zobaczyć przykładowo SA138.
wysłane przez 333Wojtas333 15
> Tak właściwie to jest to chyba jedyne w miarę sensowne > rozwiązanie, wątpliwe jest aby wspomniana PESA została w tym > zestawieniu przykładowo zamieniona na Kolzam.
Kolzam jest w stanie upadłości.
-- Więcej od Berlina nie kupujemy :P
wysłane przez Bodek
> Co do drugiej firmy, też przypuszczam, że jest to Newag i uważam, że było > by ciekawie zobaczyć przykładowo SA138.
SA137 i SA138 nie spełniają wymogów stawianych zamawianym pojazdom. Muszą one mieć m.in. sprzęgi centralne Scharfenberga, silniki spełniające normę IIIB oraz spełniać 4 scenariusze zderzeniowe (norma PN-EN-15227). Tych wymogów dotychczasowe pojazdy Newagu nie spełniały. Żaden Mińsk zresztą też ich nie spełniał...
wysłane przez pioko17 38
> Wpłynęły dwie oferty - obie od polskich producentów.
Eee, szkoda, a miałem nadzieję, że coś niemieckiego będzie. :/
wysłane przez sulzer
> Eee, szkoda, a miałem nadzieję, że coś niemieckiego > będzie. :/
Aj tam, swego nie znacie, a cudze chwalicie. Źle Ci w krajowych szynobusach?