Forum

Stobno Szczecińskie

wysłane przez Luke_Police 155

W ostatnim czasie zainteresowała mnie jedna rzecz, a mianowicie: od jak dawna stacja Stobno Szczecińskie nie jest czynna dla ruchu pasażerskiego? W którym roku zamknięto tę stację i z jakiego powodu? Póki co, w sieci nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie, więc zadaję je tutaj.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez Sakorius

Luke_Police napisał(a):

> W ostatnim czasie zainteresowała mnie jedna rzecz, a > mianowicie: od jak dawna stacja Stobno Szczecińskie nie jest > czynna dla ruchu pasażerskiego? W którym roku zamknięto > tę stację i z jakiego powodu?

Najprawdopodobniej jedyne pociągi jakie się zatrzymywały na tej stacji w okresie powojennym, to osobówki do Dobrej Szczecińskiej. Można więc przyjąć, że od 1974 roku Stobno jest zamknięte dla pasażerów (wówczas zawieszono przewozy pasażerskie do Dobrej), ponieważ w późniejszym okresie spotkałem się jedynie z pociągami służbowymi kursującymi do Stobna.

wysłane przez Luke_Police 155

Sakorius napisał(a):

> Najprawdopodobniej jedyne pociągi jakie się zatrzymywały na > tej stacji w okresie powojennym, to osobówki do Dobrej > Szczecińskiej. Można więc przyjąć, że od 1974 roku Stobno > jest zamknięte dla pasażerów

Aha, czyli na tyle dawno, że nie mamy możliwości tego osobiście pamiętać. Dzięki wielkie za informację :)

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez niebugoclaw

Za to peron 1 ma się całkiem dobrze (a przynajmniej jego część od skrzynki sterowania przejazdem do budy) ;) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ab11dabeea90be8c.html

Dokładnie, od zawieszenia pociągów do Dobrej żaden planowy osobowy nie zawitał na Stobno. Linię fizycznie zlikwidowano w 1987.

wysłane przez Sakorius

niebugoclaw napisał(a):

> Dokładnie, od zawieszenia pociągów do Dobrej żaden planowy > osobowy nie zawitał na Stobno. Linię fizycznie zlikwidowano w > 1987.

Dlaczego wprowadzasz w błąd? Nie wiesz - nie pisz bzdur. Linia Stobno - Nowe Warpno była likwidowana etapami. Pierwszy etap to odcinek Dobra Szcz. - Nowe Warpno, zlikwidowany w 1946 roku ze względu na dwukrotne przecięcie przez granicę. Drugi etap to likwidacja odcinka Dołuje - Dobra Szcz. właśnie w 1987 roku. Obecnie pozostał około 5-6 km odcinek Stobno - Dołuje, wykorzystywany był w ruchu towarowym do drugiej połowy lat 90-tych. Wówczas widziałem parę razy w Dołujach kilka wagonów krytych Gags przy torze ładunkowym składu budowlanego. Ostatni pociąg jaki widziałem na tej linii to skład SM42 + 6 wagonów 418V w 2001 roku. Na w/w odcinku znajduje się bocznica szlakowa na wysokości złomowni samochodów. Obecnie linia jest nieczynna, podczas mojej ostatnie wędrówki w 2005 roku nie stwierdziłem ubytków w torze, ciekawe jak jest teraz.

wysłane przez MaK

Sakorius napisał(a):

> podczas mojej > ostatnie wędrówki w 2005 roku nie stwierdziłem ubytków w torze, > ciekawe jak jest teraz.

W 2008 roku widziałem zniszczone czasem urządzenia srk. Tarczę ostrzegawczą, do Dobrej od strony Stobna. Oraz coś, co przypominało słup semafora, z dużą zawartością rdzy.

wysłane przez Sakorius

MaK napisał(a):

> W 2008 roku widziałem zniszczone czasem urządzenia srk. Tarczę > ostrzegawczą, do Dobrej od strony Stobna. Oraz coś, co przypominało > słup semafora, z dużą zawartością rdzy.

No po tarczy ostrzegawczej od strony Dobrej w Stobnie pozostał tylko słup, głowicę zdemontowali w 1999 lub 2000 roku jakoś. Lepiej trzyma się semafor wjazdowy :) Ciekawostką jest jego układ komór. Jako że od strony Dobrej można wjechać tylko na wprost bez ograniczenia prędkości, a wyjazd odbywa się tylko na sygnał S10 wolna droga ze zmniejszoną prędkością, to jedyny sygnał zezwalający na tym semaforze, jaki może być wyświetlony to światło pomarańczowe ciągłe lub migające (układ komór czerwone/pomarańczowe/białe). Poniżej jego zdjęcie http://i49.tinypic.com/suy337.jpg

wysłane przez niebugoclaw

Sakorius napisał(a):

> Dlaczego wprowadzasz w błąd? Nie wiesz - nie pisz bzdur.

Dobra, nie dokładnie się wyraziłem, miałem na myśli odcinek Dołuje - Dobra. Nie wiem po co się obruszać, jakbym pisał o "polskich obozach śmierci". Myślę, że każdy inteligentny człowiek zorientowałby się o jaki odcinek chodzi czytając poprzednie komentarze.

MaK napisał(a):

> Faktycznie. Wyjątkowo poglądowe zdjęcie na peron.

A gdzie napisałem, że to zdjęcie poglądowe? "Od skrzynki do budy" - zdjęcie przedstawia ten odcinek, a dokładniej zrobiony nie dawno przez jedną dyżurną ogródek z ułożonym napisem PKP.

wysłane przez Sakorius

niebugoclaw napisał(a):

> Dobra, nie dokładnie się wyraziłem, miałem na myśli odcinek > Dołuje - Dobra. Nie wiem po co się obruszać, jakbym pisał o > "polskich obozach śmierci". Myślę, że każdy inteligentny człowiek > zorientowałby się o jaki odcinek chodzi czytając poprzednie > komentarze.

Ja się obruszam? Ja tylko prostuję Twoją wypowiedź, bo była zbyt ogólnikowa i wprowadzała w błąd. Ani nie krzyczę, ani nie obrażam Cię... Nie rozumiem Twojego zbulwersowania. Czyżby brak sensownych argumentów z Twojej strony? Takie "nie dokładne wyrażenia" to przeważnie przyczyna niedomówień, ale przytoczony przez Ciebie przykład, to chyba jednak faux pas "większego kalibru" i nie ma co porównywać ;-)

wysłane przez torwid 64

Sakorius napisał(a):

(...) Ostatni pociąg jaki > widziałem na tej linii to skład SM42 + 6 wagonów 418V w 2001 roku. > Na w/w odcinku znajduje się bocznica szlakowa na wysokości > złomowni samochodów.

Nie znam się na kolei, więc może mylę Stobna ;), ale jakoś wiosną 2003 w Stobnie ładowaliśmy na platformę Sana, więc jakiś ruch na linii jeszcze wtedy musiał być. ;)

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez marko 4

torwid napisał(a):

  > Nie znam się na kolei, więc może mylę Stobna ;), ale jakoś wiosną > 2003 w Stobnie ładowaliśmy na platformę Sana, więc jakiś ruch na > linii jeszcze wtedy musiał być. ;)

Bo do Stobna pociągi normalnie jeżdżą. I towarowe i pasażerskie (bez zatrzymania do Niemiec). W Stobnie jest przecież baza paliwowa i dość spora rampa, na której załadowuje i wyładowuje się wojsko. W wątku chodzi o linię zaczynającą się w Stobnie - linia do Nowego Warpna. ;-)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MaK

niebugoclaw napisał(a):

> Za to peron 1 ma się całkiem dobrze (a przynajmniej jego część > od skrzynki sterowania przejazdem do budy) ;) > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ab11dabeea90be8c.html

Faktycznie. Wyjątkowo poglądowe zdjęcie na peron.

wysłane przez daniell

Ktoś ma może archiwalny rozkład jazdy z tej linii? Ile pociągów dziennie jeździło na tej trasie do Dobrej?

wysłane przez Sakorius

daniell napisał(a):

> Ile pociągów dziennie jeździło na tej trasie do Dobrej?

Dziennie jeździły na tej trasie 2 pary pociągów w relacjach przeważnie Szczecin Gł. - Dobra Szcz oraz Szczecin Turzyn - Dobra Szcz. Początkowo w latach 50' i 60' pociągi były zestawione z parowozu TKp1 i boczniaków, później wprowadzono na trasę wagony motorowe SN61 i składy z lokomotywami SM40/41.