Forum

Rozkład Jazdy 2012/2013

wysłane przez arctodus1111

Czy ktoś z Was jest w posiadaniu konkretnych informacji (ważnych dla naszego regionu) dot. nowego RJ? Jakieś zmiany godzin kursowania, co zostanie a co zniknie...

IZ Szczecin, ISE Koszalin.

wysłane przez margor

Gdybając - dobrym pomysłem byłoby połączenie Szczecin - Piła - Bydgoszcz, ale nie szynobusem, tylko lokiem z wagonami (w domyśle TLK).

wysłane przez zack1989 12

margor napisał(a):

> Gdybając - dobrym pomysłem byłoby połączenie Szczecin - > Piła - Bydgoszcz, ale nie szynobusem, tylko lokiem z wagonami > (w domyśle TLK).

Poczekajmy aż kupią loki spalinowe, wtedy może coś takiego wymyślą.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez sulzer

zack1989 napisał(a):

> Poczekajmy aż kupią loki spalinowe, wtedy może coś takiego > wymyślą.

Na to bym szybko nie liczył. Na podkarpaciu kilka linii, aż prosi się o sezonowe TLK, jednak IC daje sobie z tym spokój, bo nie chcą inwestować w kolejne odcinki obsługiwane trakcją spalinową. Nie wiem dokładnie gdzie w całej polsce IC dociera trakcją spalinową prócz odcinków:

- Goleniów > Kołobrzeg - Lębork > Łeba - Korsze > Białystok - Gdynia Gł. - Hel - Poznań Gł. - Gorzów Wlkp.

Ale wydaje mi się, że połączenie Szczecin > Wałcz > Piła > Bydgoszcz > Toruń ze zmiana trakcji w Pile było by fajnym połączeniem, zwłaszcza, że Szczecin od jakiegoś czasu nie ma bezpośredniego połączenia z Kujawami, a w Bydgoszczy, lub Toruniu jest możliwość na przesiadkę w wiele pociągów kursujących w kierunku Trójmiasta, Olsztyna, Warszawy, Kielc.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 8334km

www.zkmk.org

wysłane przez pioko17 37

sulzer napisał(a):

> - Korsze > Białystok

Od Ełku do Białegostoku jeżdżą elektryki.

> - Poznań Gł. - Gorzów Wlkp.

Tu też nie byłbym pewien, wydaje mi się, że zmiana loka jest w Krzyżu (12 minut postoju na tej stacji w każdą stronę raczej nie odbywa się bez powodu, bo Ostbahn i 351 to linie dwutorowe).

wysłane przez sulzer

pioko17 napisał(a):

> Tu też nie byłbym pewien, wydaje mi się, że zmiana loka jest w > Krzyżu (12 minut postoju na tej stacji w każdą stronę raczej nie > odbywa się bez powodu, bo Ostbahn i 351 to linie dwutorowe).

Korsze > Białystok nie będę podbijać, ponieważ nie jechałem jeszcze tą trasą (tylko do Olsztyna). Jednak co do Poznań Gł. > Gorzów Wlkp. to jak najbardziej na całej trasie skład prowadzi lokomotywa spalinowa. Są to głównie lokomotwy SP45 i SP32. Tak wygląda sytuacja w przypadku pociągów IC, IR, REGIO. Chociaż IC możliwe całkiem, że podmienia loka w Krzyżu. Na pewno PR-y jadą spalinówkami na całej trasie Poznań - Gorzów.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 8334km

www.zkmk.org

wysłane przez wojtazz 42

sulzer napisał(a):

Są to głównie lokomotwy > SP45 i SP32.

O, to nawet SP45 są jeszcze w ruchu. Codziennie się człek uczy ;)

wysłane przez sulzer

wojtazz napisał(a):

> O, to nawet SP45 są jeszcze w ruchu. Codziennie się człek uczy ;)

Chciałbym tego tak samo jak i Ty :) Proszę wybaczyć za niedopatrzenie, i małą literówkę. Oczywiście miałem na myśli lokomotywę SU45.

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 8334km

www.zkmk.org

wysłane przez wojtazz 42

sulzer napisał(a):

o nawet SP45 są jeszcze w ruchu. Codziennie się człek uczy ;) >  > Chciałbym tego tak samo jak i Ty :) Proszę wybaczyć za > niedopatrzenie, i małą literówkę. Oczywiście miałem na myśli > lokomotywę SU45.

A kto powiedział, że ja tego bym chciał? To se ne vrati ;) Mnie się jeszcze udało sfotografować SP45-099 która faktycznie była już lokomotywą SU45-099 (2002 rok) w obsłudze pociągu Zielona Góra - Gubin, ale to było parę lat temu, tak jak udało mi się zrobić SU42-121, która faktycznie była lokomotywą SM42-121 w obsłudze pociągu Białystok- Czeremcha (też w roku 2002). Ale oznaczenia na zewnątrz były stare więc na zdjęciu wyglądają ciekawie :))

wysłane przez pioko17 37

sulzer napisał(a):

> Chociaż IC możliwe całkiem, że podmienia loka w Krzyżu. Na > pewno PR-y jadą spalinówkami na całej trasie Poznań - Gorzów.

Nie mieszaj w to PRów, przecież dyskusja cały czas toczy się o PKP IC.

wysłane przez wojtazz 42

pioko17 napisał(a):

 pewno PR-y jadą spalinówkami na całej trasie Poznań - Gorzów. >  > Nie mieszaj w to PRów, przecież dyskusja cały czas toczy się o PKP > IC.

No tak, ale IC nie ma szopy np. w Krzyżu i dla TLK do Gorzowa korzysta(ło) z loków PR :)

wysłane przez Lukasy

sulzer napisał(a):

> Jednak co do Poznań Gł. > Gorzów Wlkp. to jak najbardziej na całej > trasie skład prowadzi lokomotywa spalinowa. Są to głównie lokomotwy > SP45 i SP32. Tak wygląda sytuacja w przypadku pociągów IC, IR, > REGIO. Chociaż IC możliwe całkiem, że podmienia loka w Krzyżu.

Bo tak właśnie jest, od Poznania do Krzyża jedzie elektrowóz, najczęściej EP08.

-- homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez zack1989 12

sulzer napisał(a):

> Na to bym szybko nie liczył. Na podkarpaciu kilka linii, aż prosi > się o sezonowe TLK, jednak IC daje sobie z tym spokój, bo nie > chcą inwestować w kolejne odcinki obsługiwane trakcją > spalinową.

A nie ogłosili czasami już przetargu? 10 chyba kupują. Właśnie z tego co pamiętam kupują je z myślą o liniach podkarpackich.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez sulzer

zack1989 napisał(a):

  > A nie ogłosili czasami już przetargu? 10 chyba kupują. Właśnie z > tego co pamiętam kupują je z myślą o liniach podkarpackich.

Ja gdzieś się natknąłem właśnie na info, że mieszkańcy niektórych podkarpacki większych miast chcieliby w sezonie połączenia dalekobieżne, a IC nie są zainteresowane tą sprawą ze względu na konieczność inwestowania w spalinowy tabor. Chociaż na naszej kolei to jak z babami, ciągle zmiany i brak zdecydowania...

-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 8334km

www.zkmk.org