Forum

Przygotowania do zakupu kolejnych EN57

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego przygotowuje się do zakupu kolejnych sztuk używanych jednostek serii EN57. Wstępnie planowane jest przeznaczenie na ten cel 10 000 000 zł netto. Rozpoczęcie przetargu przewidziane jest na kwiecień 2014.
A czy nie lepiej poczekać i zakupić fabrycznie nowe składy? Chyba, że Urząd Marszałkowski planuje także utworzenie kolei wojewódzkich.

wysłane przez Bodek

333Wojtas333 napisał(a):

> A czy nie lepiej poczekać i zakupić fabrycznie nowe > składy? Chyba, że Urząd Marszałkowski planuje także > utworzenie kolei wojewódzkich. Fabrycznie nowe EZT też będą kupowane i to całkiem sporo - plan przewiduje zakup 25 nowych EZT, z czego około 1/3 małej pojemności. Co z planu wyjdzie, to inna kwestia, ale myślę że co najmniej w 75% będzie zrealizowany na pewno. Modernizacja kibli też ma swój sens, bo daje efekt poprawy standardu podróży w krótszym czasie niż zakup nowych pojazdów i jest tańsza, a więc łatwiejsza do realizacji. Poza tym PR dzięki temu dostanie "zastrzyk" gotówki (mały ale zawsze), co w obecnej sytuacji tej spółki nie jest bez znaczenia. Koleje Wojewódzkie - cokolwiek miałoby to znaczyć, już są i działają :) Od 1 stycznia br. w Szczecinie mamy Oddział Zachodniopomorski spółki Przewozy Regionalne. Oddział jest niezależny finansowo od Warszawy, a więc i innych dotychczasowych zakładów PR, co bardzo cieszy, gdyż dotychczas znaczna część "naszej" kasy (tej wpłacanej przez marszałka) wypływała do innych (tych słabszych) zakładów i ratowała im d... Teraz wszystko zostanie w Szczecinie i będzie wykorzystane na tutejsze potrzeby.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Korczian

Bodek napisał(a):

> 333Wojtas333 napisał(a):

> > A czy nie lepiej poczekać i zakupić fabrycznie nowe > > składy? Chyba, że Urząd Marszałkowski planuje także > > utworzenie kolei wojewódzkich. > Fabrycznie nowe EZT też będą kupowane i to całkiem sporo - > plan przewiduje zakup 25 nowych EZT, z czego około 1/3 małej > pojemności. Co z planu wyjdzie, to inna kwestia, ale myślę > że co najmniej w 75% będzie zrealizowany na pewno. > Modernizacja kibli też ma swój sens, bo daje efekt poprawy > standardu podróży w krótszym czasie niż zakup nowych > pojazdów i jest tańsza, a więc łatwiejsza do realizacji. > Poza tym PR dzięki temu dostanie "zastrzyk" gotówki (mały > ale zawsze), co w obecnej sytuacji tej spółki nie jest bez > znaczenia.

Gitara. Nowy tabor zawsze będzie cieszył. ;)

> Od 1 stycznia br. w Szczecinie mamy Oddział Zachodniopomorski > spółki Przewozy Regionalne. Oddział jest niezależny > finansowo od Warszawy, a więc i innych dotychczasowych > zakładów PR, co bardzo cieszy, gdyż dotychczas znaczna > część "naszej" kasy (tej wpłacanej przez marszałka) > wypływała do innych (tych słabszych) zakładów i ratowała > im d... Teraz wszystko zostanie w Szczecinie i będzie > wykorzystane na tutejsze potrzeby.

Gdzieś kiedyś czytałem o pomyśle, by każdy zakład miał własne malowanie taboru. Skoro teraz poszczególne oddziały zyskały dużą samodzielność, jest przewidywana zmiana barw na wojewódzkie? Zakładam też odgórne narzucenie barw przez centralę, ale w lubuskim część kibelków jeździ w barwach województwa (nie kojarzę żeby tamtejszy UM przejął kilka na własność).

-- Vmax>=160 na D29-351!

Vmax>=160 na D29-351!
Korczian napisał(a):

> Gdzieś kiedyś czytałem o pomyśle, by każdy zakład miał > własne malowanie taboru. Skoro teraz poszczególne oddziały > zyskały dużą samodzielność, jest przewidywana zmiana barw na > wojewódzkie? Zakładam też odgórne narzucenie barw przez > centralę, ale w lubuskim część kibelków jeździ w barwach > województwa (nie kojarzę żeby tamtejszy UM przejął kilka na > własność).

Może lubuskie dofinansowało tylko naprawę tych kibli? Śląskie też tak zrobiło z ED72, który przy okazji poszedł do modernizacji i źle na tym wyszli.

-- Czy mógłby pan zabrać nogi z siedzenia, czy też chce pan abyśmy znowu kupili starocie z Niemiec? :D