Forum
Przygotowania do zakupu kolejnych EN57
wysłane przez 333Wojtas333 15
wysłane przez Bodek
> A czy nie lepiej poczekać i zakupić fabrycznie nowe > składy? Chyba, że Urząd Marszałkowski planuje także > utworzenie kolei wojewódzkich. Fabrycznie nowe EZT też będą kupowane i to całkiem sporo - plan przewiduje zakup 25 nowych EZT, z czego około 1/3 małej pojemności. Co z planu wyjdzie, to inna kwestia, ale myślę że co najmniej w 75% będzie zrealizowany na pewno. Modernizacja kibli też ma swój sens, bo daje efekt poprawy standardu podróży w krótszym czasie niż zakup nowych pojazdów i jest tańsza, a więc łatwiejsza do realizacji. Poza tym PR dzięki temu dostanie "zastrzyk" gotówki (mały ale zawsze), co w obecnej sytuacji tej spółki nie jest bez znaczenia. Koleje Wojewódzkie - cokolwiek miałoby to znaczyć, już są i działają :) Od 1 stycznia br. w Szczecinie mamy Oddział Zachodniopomorski spółki Przewozy Regionalne. Oddział jest niezależny finansowo od Warszawy, a więc i innych dotychczasowych zakładów PR, co bardzo cieszy, gdyż dotychczas znaczna część "naszej" kasy (tej wpłacanej przez marszałka) wypływała do innych (tych słabszych) zakładów i ratowała im d... Teraz wszystko zostanie w Szczecinie i będzie wykorzystane na tutejsze potrzeby.
wysłane przez Korczian
> 333Wojtas333 napisał(a):
> > A czy nie lepiej poczekać i zakupić fabrycznie nowe > > składy? Chyba, że Urząd Marszałkowski planuje także > > utworzenie kolei wojewódzkich. > Fabrycznie nowe EZT też będą kupowane i to całkiem sporo - > plan przewiduje zakup 25 nowych EZT, z czego około 1/3 małej > pojemności. Co z planu wyjdzie, to inna kwestia, ale myślę > że co najmniej w 75% będzie zrealizowany na pewno. > Modernizacja kibli też ma swój sens, bo daje efekt poprawy > standardu podróży w krótszym czasie niż zakup nowych > pojazdów i jest tańsza, a więc łatwiejsza do realizacji. > Poza tym PR dzięki temu dostanie "zastrzyk" gotówki (mały > ale zawsze), co w obecnej sytuacji tej spółki nie jest bez > znaczenia.
Gitara. Nowy tabor zawsze będzie cieszył. ;)
> Od 1 stycznia br. w Szczecinie mamy Oddział Zachodniopomorski > spółki Przewozy Regionalne. Oddział jest niezależny > finansowo od Warszawy, a więc i innych dotychczasowych > zakładów PR, co bardzo cieszy, gdyż dotychczas znaczna > część "naszej" kasy (tej wpłacanej przez marszałka) > wypływała do innych (tych słabszych) zakładów i ratowała > im d... Teraz wszystko zostanie w Szczecinie i będzie > wykorzystane na tutejsze potrzeby.
Gdzieś kiedyś czytałem o pomyśle, by każdy zakład miał własne malowanie taboru. Skoro teraz poszczególne oddziały zyskały dużą samodzielność, jest przewidywana zmiana barw na wojewódzkie? Zakładam też odgórne narzucenie barw przez centralę, ale w lubuskim część kibelków jeździ w barwach województwa (nie kojarzę żeby tamtejszy UM przejął kilka na własność).
-- Vmax>=160 na D29-351!
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez 333Wojtas333 15
> Gdzieś kiedyś czytałem o pomyśle, by każdy zakład miał > własne malowanie taboru. Skoro teraz poszczególne oddziały > zyskały dużą samodzielność, jest przewidywana zmiana barw na > wojewódzkie? Zakładam też odgórne narzucenie barw przez > centralę, ale w lubuskim część kibelków jeździ w barwach > województwa (nie kojarzę żeby tamtejszy UM przejął kilka na > własność).
Może lubuskie dofinansowało tylko naprawę tych kibli? Śląskie też tak zrobiło z ED72, który przy okazji poszedł do modernizacji i źle na tym wyszli.
-- Czy mógłby pan zabrać nogi z siedzenia, czy też chce pan abyśmy znowu kupili starocie z Niemiec? :D