Forum

Kolejny rok bez pociągów do Darłowa

wysłane przez Ferrix 8

Miliony złotych, które wydano na remont trasy i huczne otwarcie w lato 2005 r. po 15 latach niekursowania... W grudniu 2011 r. ponownie zamknięto... Lato 2014 - kolejny sezon bez pociągów do Darłowa... Po co było to remontować i wywalać pieniądze?

-- Stettin, okolice MTiK (ZN)...

STMKŻ
Ferrix napisał(a):

> Po co było to > remontować i wywalać pieniądze?

Gdy remontowano nie było ustawy o PTZ.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez margor

Wczoraj miałem okazję "zaliczyć" tą trasę pociągiem TurKol-u. Prędkość szlakowa 100km/h, tory stacyjne na strunobetonach, jest nawet wojskowa bocznica do Darłówka (po której też można by puścić szynobus aż do bram wojskowych). Żal, że taka trasa się marnuje, SA103 tylko czeka na takie obiegi.

A wakacyjny pociąg Darłowo-Sławno-Słupsk-Ustka z wszelką pewnością nie jeździłby pusty.

wysłane przez lukien213

margor napisał(a):

> A wakacyjny pociąg Darłowo-Sławno-Słupsk-Ustka z wszelką > pewnością nie jeździłby pusty.

Ty to wiesz, ja to wiem, "Państwo to wią" cytując znanego satyryka.

Problem jest w tym, że Darłowskie Przedsiębiorstwo Przewozowe (DPP) ma na tyle silne wpływy w regionie, że zablokuje wszystko, co może doprowadzić do reaktywacji tego jakże sensownego połączenia. Szynobusy zabrałby większość pasażerów z busów, bo były lepsze dla pasażerów. Problem ten poruszony był tuż po zawieszeniu połączenia.

Sławno ma nieciekawą lokalizację i jak znam życie, to pociągi Miastko/Słupsk/Ustka - Sławno - Darłowo wymagają dofinansowania ze strony woj. Pomorskiego. A im na naszym Darłowie zależy tak jak... Niestety. Albo zmienią się przepisy, albo wg mnie nie ma szans na reaktywacje. A szkoda.