Forum
Przetarg na projekt modernizacji torów w stronę Berlina
PKP PLK rozpisały postępowanie na projekt modernizacji linii wyprowadzającej ruch z węzła szczecińskiego w stronę stolicy Niemiec. Linia do granicy ma zostać dostosowana do prędkości 160 km/h i uzupełniona o brakujący drugi tor. Prace budowlane mają zakończyć się w roku 2026.
wysłane przez pioko17 38
wysłane przez zack1989 12
Czy wiadomo, w którym miejscu ma znajdować się punkt zmiany systemu zasilania 3 kV DC - 15kV AC?
"Opracowanie powinno obejmować również projekt punktu przejścia między systemami sieci trakcyjnej 15 kV 16,7 Hz prądu przemiennego i 3 kV prądu stałego, który będzie zlokalizowany pomiędzy granicą Państwa, a przystankiem Kołbaskowo, wraz z projektem separacji układów sieci powrotnej uwzględniającym wzajemne oddziaływanie obwodów powrotnych sieci trakcyjnej prądu przemiennego i sieci trakcyjnej prądu stałego."
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez pioko17 38
"Opracowanie powinno obejmować również projekt punktu przejścia między systemami sieci trakcyjnej 15 kV 16,7 Hz prądu przemiennego i 3 kV prądu stałego, który będzie zlokalizowany pomiędzy granicą Państwa, a przystankiem Kołbaskowo, wraz z projektem separacji układów sieci powrotnej uwzględniającym wzajemne oddziaływanie obwodów powrotnych sieci trakcyjnej prądu przemiennego i sieci trakcyjnej prądu stałego."
Dzięki. To cytat z ogłoszenia o zamówieniu?
wysłane przez zack1989 12
Dzięki. To cytat z ogłoszenia o zamówieniu?
To cytat ze specyfikacji warunków zamówienia. Do ściągnięcia tutaj: https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/demand/notice/public/15395/details
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez pioko17 38
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/demand/notice/public/15395/detailsTo cytat ze specyfikacji warunków zamówienia. Do ściągnięcia tutaj:
Dzięki. Trochę mnie dziwi, że ten punkt znajduje się na szlaku, a nie wzorem Oderbrücke na stacji. Nie znam się na budowie pojazdów, ale jadąc BWE prowadzonym Husarzem lub Vectronem, pociąg po przejeździe na luzie przez punkt zmiany napięcia, zatrzymywał się pod semaforem i dopiero tam podnosił ponownie pantografy i po kilkunastu sekundach ruszał w dalszą drogę. Z drugiej strony w Hamburgu i Kassel pojazdy odpowiednio S-Bahn i Regio Tram przełączają się normalnie podczas jazdy z 750 V (w przypadku Hamburga z trzeciej szyny) na 15 kV z sieci górnej, więc nie wiem, jak to będzie działać w tym przypadku.