Forum

Nowoczesna podróż

Ponad 69 milionów złotych kosztowała modernizacja osiemdziesięciu jeden wagonów pasażerskich spółki PKP Przewozy regionalne. Pieniądze na unowocześnienie taboru polska kolej dostała po raz pierwszy z Unii Europejskiej. Dofinansował ją także budżet państwa.

wysłane przez tom1

To są wyraźne, "namacalne" efekty naszego członkowska w Unii. I bardzo dobrze. Bo gdyby liczyć na nasze krajowe środki to pewnie i za kilkanaście lat by tego nie zmodernizowali. Mam nadzieję, że kasa z Unii na nasze koleje będzie płynąć jeszcze szerszym strumieniem.. ;)

wysłane przez Mareczek 5

tom1 napisał(a):

> To są wyraźne, "namacalne" efekty naszego członkowska w > Unii.

Ale skoro już coś robili za taką kasę to warto byłoby pomyśleć nie tylko o wyglądzie ale i o komforcie, bo 8 miejsc w II klasie nie nazwałbym "europejskim standardem".

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez tom1

Mareczek napisał(a):

> Ale skoro już coś robili za taką kasę to warto byłoby > pomyśleć nie tylko o wyglądzie ale i o komforcie, bo 8 > miejsc w II klasie nie nazwałbym "europejskim standardem".

No fakt. Ale gdyby zrobili 6 w II klasie to czym by się ona różniła od "jedynki"? Jakoś przyzwyczaiłem się, że dopłacając do "jednynki" ma się luźniej w przedziale a tak... co będzie tym wabikiem? (rozkładane siedzenia, świtełko i jakieś inne "gadżety" to chyba za mało na dopłatę). Oczywiście jeszcze pozostaje kwestia "rodzaju pasażerów" w odpowiednich klasach;) więc może to.

wysłane przez Mareczek 5

tom1 napisał(a):

> No fakt. Ale gdyby zrobili 6 w II klasie to czym by się ona > różniła od "jedynki"?

W I klasie 4 miejsca. Mogliby sobie pozwolić i tak tym prawie nikt nie jeździ.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez tom1

Mareczek napisał(a):

> W I klasie 4 miejsca. Mogliby sobie pozwolić i tak tym prawie nikt > nie jeździ.

No popatrz... o tym nie pomyślałem ;) To wtedy ma sens.

wysłane przez Robert 5

Mareczek napisał(a):

> 8 miejsc w II klasie nie nazwałbym "europejskim standardem". > > W I klasie 4 miejsca. Mogliby sobie pozwolić i tak tym prawie nikt > nie jeździ.

Ok, ale czy pomyślałeś o funkcjonowaniu takich "odchudzonych" wagonów w warunkach przepełnienia? Akurat rzeźnie kursujące przez całą Polskę wciąż na takie warunki napotykają.

wysłane przez Mareczek 5

Robert napisał(a):

> Ok, ale czy pomyślałeś o funkcjonowaniu takich "odchudzonych" > wagonów w warunkach przepełnienia? Akurat rzeźnie kursujące przez > całą Polskę wciąż na takie warunki napotykają.

A ile tych okresów "przepełnienia" mamy? Zmiana turnusów, święta BŻ, Wielkanoc i weekend długomajowy. Z resztą od tego są wagony, aby je można było w razie czego podczepić. Wolę jechać w dłuższym składzie, za który PKP (czyt. my) zapłaci więcej niż męczyć sie w 8 w "dwójce" i dojść do wniosku - następne wyjazdy tylko samochodem. PRL już minął.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MarcinB

> A ile tych okresów "przepełnienia" mamy? Zmiana turnusów, święta > BŻ, Wielkanoc i weekend długomajowy. Z resztą od tego są wagony, > aby je można było w razie czego podczepić. Wolę jechać w > dłuższym składzie, za który PKP (czyt. my) zapłaci więcej niż > męczyć sie w 8 w "dwójce" i dojść do wniosku - następne wyjazdy > tylko samochodem. PRL już minął.

Bardzo dużo tych okresów jest. Z racji tego że często do Łodzi jeżdżę, mogę coś na ten temat powiedzieć. Niedzielne popołódnia, piątkowe wieczory kupa ludzi jeździ. Dla mnie większą paranoją jest w sezonie letnim pojedyńczy EN-57 na trasie do Świnoujścia. To jest dopiero rzeźnia.

wysłane przez Robert 5

Mareczek napisał(a):

> > A ile tych okresów "przepełnienia" mamy? Zmiana turnusów, święta > BŻ, Wielkanoc i weekend długomajowy. Z resztą od tego są wagony, > aby je można było w razie czego podczepić.

No akurat obie dzienne rzeźnie przemyskie są już chyba wystarczająco długie. Zmniejszenie miejsc siedzących w tych pociągach o 25% w 2 kl. i o 33% w 1 kl. -> uruchomienie dodatkowego pociągu w relacji Szczecin - Przemyśl (za wyjątkiem tych dni, kiedy zapełnienie w nich jest obecnie niewielkie).

wysłane przez Mareczek 5

Robert napisał(a):

> No akurat obie dzienne rzeźnie przemyskie są już chyba > wystarczająco długie. Zmniejszenie miejsc siedzących w tych > pociągach o 25% w 2 kl. i o 33% w 1 kl. -> uruchomienie dodatkowego > pociągu w relacji Szczecin - Przemyśl (za wyjątkiem tych dni, kiedy > zapełnienie w nich jest obecnie niewielkie).

Czemu nowe połączenie? Jechałem Światowidem w któryś weekend października 2006 z Oławy do Szczecina. Byłem sam, cały odcinek a po drodze mamy Wrocław, Leszno czy Poznań. Skoro teraz zostało uruchomione dodatkowe połączenie, problem ze znalezieniem miejsca jest zapewne jeszcze mniejszy.

Przy okazji zapytam - czemu mamy znowu oszczędzać na pasażerach?

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Robert 5

Mareczek napisał(a):

> Robert napisał(a):

> > Czemu nowe połączenie? Jechałem Światowidem w któryś weekend > października 2006 z Oławy do Szczecina. Byłem sam, cały odcinek a > po drodze mamy Wrocław, Leszno czy Poznań. Skoro teraz zostało > uruchomione dodatkowe połączenie, problem ze znalezieniem miejsca > jest zapewne jeszcze mniejszy.

Nie mam informacji o zapełnieniu, więc moje wypowiedzi są czysto teoretyczne. Na tak długiej trasie jest oczywistym, że komfort podróżowania ma niebagatelne znaczenie, jednakże ten aspekt ma także i swoje uwarunkowania.

> Przy okazji zapytam - czemu mamy znowu oszczędzać na pasażerach?

A czy ja coś takiego napisałem :>? Oferta musi być po prostu dostosowana zarówno do potrzeb, jak i do możliwości finansowo-eksploatacyjnych.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Fajnie dostaliśmy kasę tylko szkoda, że mamy za nią teraz 75 kibli w nowych barwach z doklejonym czołem, które są tak samo awaryjne jak były i kilka ładniejszych wagonów. To są te namacalne korzyści z unii? Super nie lepiej by było kupić zamiast 11 nowych EZT choćby z 22 za te pieniądze. Żeby już część starego taboru wycofać ile lat można jeździć tak starym taborem, w którym wszystkie przeprowadzane modernizacje mają jedynie kosmetyczny charakter i zamiast wozić ludzi stoją po szopach i wciąż są naprawiane. O ofercie to nawet nie chce mi się gadać. Ze Szczecina jestem wstanie w każde miejsce Polski dojechać autem niż jakikolwiek pociąg jedyny, jaki chyba szybciej jedzie niż auto to IC Chrobry. Jadąc w dwie osoby (bilety 100%) koszty paliwa są prawie takie same jak za bilet. Lubię kolej, ale fotografować po grudniowej wycieczce TLK do Wrocławia i z powrotem następnym razem na pewno wybiorę samochód, nawet nie będę miał żadnych wątpliwości.

wysłane przez Robert 5

RT2 napisał(a):

> Fajnie dostaliśmy kasę tylko szkoda, że mamy za nią teraz 75 kibli > w nowych barwach z doklejonym czołem, które są tak samo awaryjne jak > były

Niektórzy twierdzą, że bardziej. :-> Jednak nie zapominaj, że komfort podróżowania zmodernizowanymi EZT jest wyższy, niż przed modernizacją.

> i kilka ładniejszych wagonów.

Tych wagonów to jest akurat całkiem sporo.

> Super nie lepiej by było kupić zamiast 11 nowych EZT choćby z > 22 za te pieniądze.

Jeszcze raz: ile za ile? Nowy EZT jest chyba odpowiednio droższy, niż modernizacja starego. A sytuacja zmusza do natychmiastowej poprawy stanu floty EZT w większej ilości sztuk, niż można sobie pozwolić kupując nowy tabor.

> O ofercie to nawet nie chce mi się gadać. Ze Szczecina jestem wstanie > w każde miejsce Polski dojechać autem niż jakikolwiek pociąg

Masz na myśli, że szybciej? Do Poznania też?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Robert napisał(a):

> Niektórzy twierdzą, że bardziej. :-> > Jednak nie zapominaj, że komfort podróżowania zmodernizowanymi EZT > jest wyższy, niż przed modernizacją.

No tak o ile w ogóle wyjadą z szopy a po co nam ładne kible w szopie to już chyba lepsze są brzydsze ale jeżdżące.

> Tych wagonów to jest akurat całkiem sporo.

No OK przesadziłem

> Jeszcze raz: ile za ile? > Nowy EZT jest chyba odpowiednio droższy, niż modernizacja starego. A > sytuacja zmusza do natychmiastowej poprawy stanu floty EZT w większej > ilości sztuk, niż można sobie pozwolić kupując nowy tabor.

Nie sądzisz, że lepiej by było jakby modernizacja nie polegała na wymianie siedzeń czoła (swoją drogą ciekawe ile pan nie pamiętam teraz nazwiska wziął za projekt) tylko na wymianie podzespołów na mniej awaryjne...

> Masz na myśli, że szybciej? Do Poznania też?

Też pociąg 2:45 około ja jadę 2 z haczykiem nie martwię się o miejsce siedzące ani o to, że mnie okradną no chyba, że są wyjątkowo niesprzyjające warunki na drodze to z, 3h ale i tak wole autem z małym dzieckiem nie przyszłoby mi żebym miał jechać pociągiem a mam ten komfort, że mogę autem, więc dla mnie wybór jest prosty...

wysłane przez techno

RT2 napisał(a):

> Też pociąg 2:45 około ja jadę 2 z haczykiem nie martwię się o

Jestem pod wrażeniem uzyskanego czasu. Jak jeździłem ze znajomymi, to jakoś nie bardzo udawało się nam zejść poniżej trzech godzin razem z dojazdem do punktu docelowego w centrum Poznania. Autko dosyć mocne, jazda w miarę przepisowa bez wjazdu na A2 (czyli przez Pniewy).

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Mareczek 5

RT2 napisał(a):

> Też pociąg 2:45

Wiking, Poznań -> Szczecin - 2:27. Szybciej tylko Chrobry jedzie, a na dodatek Wiking zatrzymuje się w Szamotułach, Wronkach, Dobiegniewie. Byłem lekko w szoku, że z 8 pudłami na haku mozna wyśrubować taki czas! Na głównym 3 przed czasem, ale to dlatego, że został stary czas przejazdu Dąbie - Główny.

> około ja jadę 2 z haczykiem nie martwię się o > miejsce siedzące ani o to, że mnie okradną no chyba

Akurat tych problemów na naszym odcinku nie ma.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MarcinB

RT2 napisał(a):

> Też pociąg 2:45 około ja jadę 2 z haczykiem nie martwię się o > miejsce siedzące ani o to, że mnie okradną no chyba, że są > wyjątkowo niesprzyjające warunki na drodze to z, 3h ale i tak wole > autem z małym dzieckiem nie przyszłoby mi żebym miał jechać > pociągiem a mam ten komfort, że mogę autem, więc dla mnie wybór > jest prosty...

Do Poznania samochodem w 2 z haczykiem i do tego z małym dzieckiem?? Hmm, gratuluje braku rozsądku, by nie powiedzieć mocniej. I nie odpowiadaj mi, że dobrym kierowcą jesteś, możesz nim być tylko pamiętaj, że inni są idiotami i nie potrafią jeździć. Na nich trzeba uważać. Osobiście też wolę transport samochodem. Przy dwóch osobach już się opłaca i komfort lepszy, a to że będę 10 min później niż pociąg?? Jakie to ma znaczenie, do celu dojadę szybciej.

wysłane przez Administracja 0

Zapraszam na przymusową naukę obsługi forum.

wysłane przez MarcinB

Mareczek napisał(a):

> Czemu nowe połączenie? Jechałem Światowidem w któryś weekend > października 2006 z Oławy do Szczecina. Byłem sam, cały odcinek a > po drodze mamy Wrocław, Leszno czy Poznań. Skoro teraz zostało > uruchomione dodatkowe połączenie, problem ze znalezieniem miejsca > jest zapewne jeszcze mniejszy.

A ja miałem nieprzyjemność jechania w listopadzie 06 na trasie Poznań-Szczecin w niedzielę wieczorem i jak zobaczyłem co się dzieje na peronie 15min przed przyjazdem pociągu (Przemyśl-Szczecin) to biegiem poleciałem po dopłatę na jedynke. I tu też się ździwiłem, dwie jedynki i obie pełne. W dwójce trzebaby było stać. Pociągi "przemyskie" podobnie jak "Włókniarz" w weekendy i w sezonie to rzeźnie i zmniejszenie liczby miejsc w wagonnach jest wg. mnie irracjonalne.

wysłane przez techno

Mareczek napisał(a):

> W I klasie 4 miejsca. Mogliby sobie pozwolić i tak tym prawie nikt > nie jeździ.

A pamiętasz ile jest przedziałów w wagonach klasy I i II? Przecież w Chrobrym też jeżdżą dwójki sześciomiejscowe i czymś się różnią od jedynek sześciomiejscowych ;)

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Mareczek 5

techno napisał(a):

> A pamiętasz ile jest przedziałów w wagonach klasy I i II?

Yo, w jedynce jeden mniej :)

> Przecież w Chrobrym też jeżdżą dwójki sześciomiejscowe i > czymś się różnią od jedynek sześciomiejscowych ;)

No miejscem na nogi, chociaż mi tam nie robi różnicy :>

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Piotr

tom1 napisał(a):

> No fakt. Ale gdyby zrobili 6 w II klasie to czym by się ona > różniła od "jedynki"?

I zrobili...wystarczy przejechać się pociągiem do Wrocławia, który odjeżdza z głównego o godzinie 17.50. Tylko to taki raczej remont wagonów, a nie modernizacja, ale w 2 klasie są bardzo wygodne fotele w ilości 6 szt na przedział ;)

wysłane przez Mareczek 5

Piotr napisał(a):

> tom1 napisał(a):

> > No fakt. Ale gdyby zrobili 6 w II klasie to czym by się ona > > różniła od "jedynki"? > > I zrobili...wystarczy przejechać się pociągiem do Wrocławia, > który odjeżdza z głównego o godzinie 17.50. Tylko to taki > raczej remont wagonów, a nie modernizacja, ale w 2 klasie są > bardzo wygodne fotele w ilości 6 szt na przedział ;)

Zapewne to jakiś Azdu -> jedynka przerobiona na drugą klasę (czt. przemalowany wagon i pozmieniane naklejki). Trochę sztuk kręci się po kraju.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Kriz8

Mareczek napisał(a):

> Piotr napisał(a):

> > I zrobili...wystarczy przejechać się pociągiem do Wrocławia, > > który odjeżdza z głównego o godzinie 17.50. Tylko to taki > > raczej remont wagonów, a nie modernizacja, ale w 2 klasie są > > bardzo wygodne fotele w ilości 6 szt na przedział ;) > > Zapewne to jakiś Azdu -> jedynka przerobiona na drugą klasę (czt. > przemalowany wagon i pozmieniane naklejki). Trochę sztuk kręci się > po kraju.

Ano w składzie "Bosmana" (czyli poc. do Wrocka o 17:50) jest 5 czy 6 sztuk zdeklasowanych dwójek plus "rowerówka". Poza tym nic więcej.

-- ...ostatni zjazd po dykcie...

Pokemony atakują...

wysłane przez Piotr

Kriz8 napisał(a):

> Ano w składzie "Bosmana" (czyli poc. do Wrocka o 17:50) jest 5 czy 6 > sztuk zdeklasowanych dwójek plus "rowerówka". Poza tym nic więcej.

Dokładnie tak :), ale ostatnio szok przeżyłem widząć pociąg z Przemyśla...świetne są te zmodernizowane bezprzedziałowe wagony :). Taki "Bosman" też jest fajny...Bardzo wygodne siedzenia tylko nieco drażni pusta przestrzeń między fotelami...nie wygląda to zbyt ładnie :/.