Forum
Portowe torowiska
wysłane przez Bauer
wysłane przez
Pepe
254
> Ładne torowisko, prawie jak na Piastów
Tylko nieco rzadziej używane. Składów co 3 minuty raczej tam nie uświadczysz. :>
wysłane przez Bauer
> Tylko nieco rzadziej używane. Składów co 3 minuty raczej tam > nie uświadczysz. :>
Ale przyznaj że ma swój urok, Iwo zrobił świetne fotki w tym porcie ;)
-- Obejrzy to 80% użytkowników KOMISu.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Bauersoon napisał(a):
> > Ładne torowisko, prawie jak na Piastów > > Tylko nieco rzadziej używane. Składów co 3 minuty raczej tam > nie uświadczysz. :>
Może co 3 minuty to nie, ale na tym torze ruch jest całkiem spory, na pewno na dobę parę pociągów tędy przejeżdża.
wysłane przez Bauer
> Może co 3 minuty to nie, ale na tym torze ruch jest całkiem > spory, na pewno na dobę parę pociągów tędy przejeżdża.
Nie wątpię ;) No i helmuty nie tu pocinają tak jak na Piastów niszcząc torowisko ;]
-- Obejrzy to 80% użytkowników KOMISu.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Nie wątpię ;) No i helmuty nie tu pocinają tak jak na Piastów > niszcząc torowisko ;]
Czasami dla pociągów obsługę trakcyjną zapewniają Ursusy i inne wszelkie ciągniki portowe np. Steyer’y a za sprzęg służy kawałek liny.
wysłane przez Bauer
> Czasami dla pociągów obsługę trakcyjną zapewniają Ursusy i inne > wszelkie ciągniki portowe np. Steyer’y a za sprzęg służy > kawałek liny.
Unikalne rozwiązanie ;) Tu po lewej chyba widać nawet taki ciągnik: http://fotokolej.mkm.szczecin.pl/big/2007/1176731954.jpg
-- Obejrzy to 80% użytkowników KOMISu.
wysłane przez kapil
> RT2 napisał(a):
> > Czasami dla pociągów obsługę trakcyjną zapewniają Ursusy i inne > > wszelkie ciągniki portowe np. Steyer’y a za sprzęg służy > > kawałek liny. > > Unikalne rozwiązanie ;)
Ursus to podstawa przy załadunku/rozładunku, nie ma tylu lokomotyw żeby co chwilę przesuwać wagony na każdym nabrzeżu, a ciągników w porcie jednak trochę jest to i służą do różnych celów, zresztą tak samo jak wózki widłowe i ładowarki... Ale wracając do torów, te to pikuś. Na nabrzeżach gdzie przeładowywany jest węgiel Górnośląskie, Bytomskie itp. to dopiero są cuda, rozsypany węgiel wciska się między płyty i tory, płyty się unoszą, a tory rozsuwają, piękny widok...
wysłane przez Piotr
> Ładne torowisko, prawie jak na Piastów ;]
Z tego co pamiętam tory na terenie portów należą do PKP...PKP nie ma kasy na remonty, ale port ma i chciałby ów tory nieco podprostować...Niestety nie może, ponieważ musi być ich właścicielem, a PKP nie chce się ich pozbyć...
wysłane przez Bauer
> PKP nie ma kasy na remonty, ale port ma i chciałby ów > tory nieco podprostować...Niestety nie może, ponieważ musi > być ich właścicielem, a PKP nie chce się ich pozbyć...
Nie rozumiem, Port chce pomóc a PKP pomoc odrzuca, totalna bzdura albo unoszenie się honorem ;] Mogliby jakąś umowę zawiązać na temat tego remontu albo PKP mogłoby oddać Portowi te zdezelowane torowiska...
-- Obejrzy to 80% użytkowników KOMISu.
wysłane przez Bodek
> Z tego co pamiętam tory na terenie portów należą do > PKP...PKP nie ma kasy na remonty, ale port ma i chciałby ów > tory nieco podprostować...Niestety nie może, ponieważ musi > być ich właścicielem, a PKP nie chce się ich pozbyć...
Przeczytaj, co tu napisałeś, spróbuj to zrozumieć i zastanów się o co Ci chodziło! Jakby tego nie czytać, jest to stek bzdur. Torowiska kolejowe na terenie administracyjnym portu należą do administratora terenu, czyli portu, a ten jeżeli uzna taką potrzebę może te tory nawet zaorać. Więc gdyby rzeczywiście była taka potrzeba, z pewnością by je wyremontowali. A swoją drogą do jazdy z V max 20 kmph tory te w zupełności wystarczają i posłużą jeszcze, zapewne z 10 lat.
BJ
wysłane przez Piotr
> Przeczytaj, co tu napisałeś, spróbuj to zrozumieć i zastanów > się o co Ci chodziło! > Jakby tego nie czytać, jest to stek bzdur. > Torowiska kolejowe na terenie administracyjnym portu należą do > administratora terenu, czyli portu, a ten jeżeli uzna taką > potrzebę może te tory nawet zaorać.
A czego nie zrozumiałeś? Tego, że port ma kasę, ale nie może remontować torów? Takie informacje były podawane przez zarząd portów. Na razie padło forum SSC, ale chętnie to odszukam. Najwyżej ktoś kogoś w błąd wprowadza. Może nie tyle chodziło o tory na terenie samego portu, ale tory doprowadzające, bo do kogo należą tory np. pod Gdańską? Pod wiaduktami dojazdowymi i przed mostem Pionierów?
wysłane przez Bodek
> A czego nie zrozumiałeś? Tego, że port ma kasę, ale nie może > remontować torów? Takie informacje były podawane przez zarząd > portów. Na razie padło forum SSC, ale chętnie to odszukam. > Najwyżej ktoś kogoś w błąd wprowadza.
No to jeszcze raz przeczytaj swój post - tu jego skrót: "PKP nie ma kasy na remonty, ale port ma i chciałby ów tory nieco podprostować...Niestety nie może, ponieważ musi być ich właścicielem, a PKP nie chce się ich pozbyć..."
> Może nie tyle chodziło o tory na terenie samego portu, ale tory > doprowadzające, bo do kogo należą tory np. pod Gdańską? Pod wiaduktami > dojazdowymi i przed mostem Pionierów?
W to jestem skłonny uwierzyć, bo tory doprowadzające są własnością PKP PLK S.A., tak samo jak większość innych bocznic do granic/bram zakładów do których dochodzą.
wysłane przez Piotr
> No to jeszcze raz przeczytaj swój post - tu jego skrót: > "PKP nie ma kasy na remonty, ale port ma i chciałby ów > tory nieco podprostować...Niestety nie może, ponieważ musi > być ich właścicielem, a PKP nie chce się ich pozbyć..."
Chyba tylko Ty nie zrozumiałeś :). Wytłumaczę zatem, skoro tak się czepiasz :)
"PKP nie ma kasy na remonty, ale port ma (port ma kasę) i chciałby ów > tory nieco podprostować...Niestety nie może, ponieważ musi > być ich właścicielem, a PKP nie chce się ich pozbyć (torów)..."
^^ w nawiasach sprecyzowanie, coś jeszcze?
wysłane przez Iwo
Panowie, kwiestia własności torów w porcie jest bardziej skomplikowana. Tory należą w części do PKP, w części do Zarządu Portu, a także do spółek będących bezpośrednimi zarządcami niektórych nabrzeży np. Drobnica itp. Generalnie tory PKP kończą się przy każdej bramie wjazdowej do portu, port posiada własne lokomotywy manewrowe.
-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!
wysłane przez Piotr
> Panowie, kwiestia własności torów w porcie jest bardziej > skomplikowana. Tory należą w części do PKP, w części do Zarządu > Portu, a także do spółek będących bezpośrednimi zarządcami > niektórych nabrzeży np. Drobnica itp. > Generalnie tory PKP kończą się przy każdej bramie wjazdowej do > portu, port posiada własne lokomotywy manewrowe.
Widzę, że jesteś w temacie więc mam do Ciebie pytanie. Miasto stało się właścicielem nabrzeża "Starówka" Jak wiadomo jest tam tor, który...no właśnie...Do kogo teraz należy?:>.
wysłane przez Iwo
> Widzę, że jesteś w temacie więc mam do Ciebie pytanie. Miasto > stało się właścicielem nabrzeża "Starówka" Jak wiadomo jest tam > tor, który...no właśnie...Do kogo teraz należy?:>.
Dobre pytanie. Na logikę biorąc, torowisko powinno należeć do miasta, gdyż umowa podpisana z ministerstwem skarbu przewidywała przekazanie gruntów i wszelkich obiektów znajdujących się na nabrzeżu. Trzeba by poszperać w BIPie, być może będzie coś więcej. Dokładnie nie wiem, musiał bym się zorientować jak to teraz jest dokładnie.
-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!