Forum

Pociąg stary, ale jak nowy

Jedenasty gruntownie zmodernizowany skład elektryczny będzie od dziś woził pasażerów po naszym regionie. Przy okazji wychodzi na jaw, że PKP miały sporo problemów z ich bezpieczną eksploatacją.

wysłane przez merope

Dobrze, że ktoś zdecydował się na modernizację starych składów, skoro nie stać PKP na nowe składy, to chociaż te zmodernizowane cieszą oko, przynajmniej moje, wyglądają estetycznie, są wygodniejsze, jeżdzą cieszej. Choć po sobotniej wizycie w Berlinie marzą mi się S- i U-Bahny, ale na nie muszę chyba jeszcze trochę poczekać :) może wraz z Euro 2012 coś ruszy?

wysłane przez Bauer

merope napisał(a):

> Dobrze, że ktoś zdecydował się na modernizację starych > składów, skoro nie stać PKP na nowe składy, to chociaż > te zmodernizowane cieszą oko, przynajmniej moje, wyglądają > estetycznie, są wygodniejsze, jeżdzą cieszej.

Podobnie jak nasze tramwaje... Modernizacje trwają a nowych nie widać...

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.

wysłane przez merope

Bauersoon napisał(a):

> Podobnie jak nasze tramwaje... Modernizacje trwają a nowych > nie widać...

Ale jak to mówią, z braku laku dobry kit. Chyba logiczne jest, że skoro nie stać na kupna nowych, to lepiej "ulepszyć" stare. Zawsze przyjemniej jest jechać odświeżonym tramwajem/pociągiem, niż kisić się w starym. A niestety, tych starych nie brakuje. Gdzie okna się nie domykają, drzwi od pzredziałow, same się otwierają to wercja nr 1. wersja nr 2. jest taka, że jak już się je zamknię, to trzeba nieziemskiej siły, by je otworzyć. Ale mimo, że do sąsiadów z zachodniej granicy dużo nam brakuje, to i tak kocham polskie PKP :)

wysłane przez techno

merope napisał(a):

> siły, by je otworzyć. Ale mimo, że do sąsiadów z zachodniej > granicy dużo nam brakuje, to i tak kocham polskie PKP :)

Często podróżujesz ? Ja mam podobne odczucia:) Akurat jestem wdzięczny naszym kolejom, za ludzi, których mogłem poznać w trakcie moich licznych kiedyś podróży.

Pozdrawiam :)

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez merope

techno napisał(a):

Często podróżujesz?

Tak, dość czesto. Podróżuję tak często jak pozwala mi na to mój czas.

wysłane przez Bauer

merope napisał(a):

> Ale mimo, że do sąsiadów z zachodniej > granicy dużo nam brakuje, to i tak kocham polskie PKP :)

...bo nic innego nam nie pozostaje, jesteśmy skazani na PKP :)

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.

wysłane przez techno

Bauersoon napisał(a):

> ...bo nic innego nam nie pozostaje, jesteśmy skazani na PKP :)

A Koleje Mazowieckie to co?! ;P

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Lukasy

techno napisał(a):

> A Koleje Mazowieckie to co?! ;P

Żebyś się nie zdziwił, ile oni tam w tej Warszawce na KolMaz narzekają. A że pojedyncza jednostka, a że pobazgrana, a że brzydka itd. :P

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez merope

> Żebyś się nie zdziwił, ile oni tam w tej Warszawce na KolMaz > narzekają.

Ale barwy mają śliczne :) zielone kible są przecież piekniejsze, niż niebieskie :)i do tego mają swoje piekne logo :) chyba tylko oni w Polsce mają swoje logo? Mi jak się pociąg podoba z zewnątrz, to wnętrze, nawet jak będzie niedoskonałe, to przymkne na nie oko. Działa tutaj reguła pierwszeństwa, częstgo i gęsto wykorzystywana w spotach reklamowych.

wysłane przez Lukasy

merope napisał(a):

> Ale barwy mają śliczne :) zielone kible są przecież > piekniejsze, niż niebieskie :)

Kwestia gustu. Może się zdziwisz... ale wolę klasyczne, żółto-niebieskie barwy.

> i do tego mają swoje piekne logo :) chyba tylko oni w > Polsce mają swoje logo?

Eee... nie tylko oni. Te "trumienki" PKP z odpowiednim napisem pod nimi to też logo. Poza tym np. wchodząc na www.rozklad.pkp.pl w prawym górnym rogu masz logo Telekomunikacji Kolejowej - a to też spółka kolejowa.

> Mi jak się pociąg podoba z zewnątrz, to wnętrze, nawet > jak będzie niedoskonałe, to przymkne na nie oko.

Widzisz, a pozory potrafią mylić. Tak, jak z pewnymi jogurtami - opakowanie uważam za obleśne, a sam jogurt pochłaniam w niepoliczalnych ilościach ;)

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez merope

Bauersoon napisał(a):

> ...bo nic innego nam nie pozostaje, jesteśmy skazani na PKP :)

Jak to nie? Masz jeszcze do wyboru PKS :) i stopa :)

wysłane przez Bauer

merope napisał(a):

> Jak to nie? Masz jeszcze do wyboru PKS :) i stopa :)

No taaak ;D dobre podejście do pasażerów - nie podobają się pociągi? To PKS albo stopa! ;)

wysłane przez Lukasy

merope napisał(a):

> Chyba logiczne jest, że skoro nie stać na kupna nowych, > to lepiej "ulepszyć" stare. Zawsze przyjemniej jest jechać > odświeżonym tramwajem/pociągiem, niż kisić się w starym.

Nowe nie znaczy lepsze. Nie chciałbym się przesiąść z wygodnego wagonu do szynobusu, gdzie siedzenia są prawie jak taborety. Miałem ostatnio wątpliwą przyjemność jazdy takim cudem techniki ze Zbąszynka do Gorzowa Wlkp. - siedzenia jak w nowszych autobusach MPK Poznań, obite tylko materiałem. A tak - wszystko plastik... No i te wagony zmodernizowane w ramach SPOT (te, co fruwają na Galicjach, Światowidach, Krakowiankach itd.) wcale nie uważam za wygodne. Mnie osobiście po przejażdżce ze Szczecina do Poznania po prostu boli tyłek! :/ Nie przepadam za tymi wagonami... Jakbym miał pojechać do Przemyśla, to chyba wybrałbym Przemyślanina, gdzie nawet Az można trafić :D

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez merope

Lukasy napisał(a):

Mnie osobiście po przejażdżce ze > Szczecina do Poznania po prostu boli tyłek! :/ Nie przepadam za > tymi wagonami... Jakbym miał pojechać do Przemyśla, to chyba > wybrałbym Przemyślanina, gdzie nawet Az można trafić :D

Ja tam nie narzekam, a jechałam z Wrocławia do Szczecina :) I wierz mi jechało się bardzo wygodnie :) jeden mimus była taki, że niewygodnie się leżało na tych siedzeniach :)

wysłane przez Luke_Police  163

merope napisał(a):

> jeden mimus była taki, że > niewygodnie się leżało na tych siedzeniach :)

Jak sama nazwa wskazuje, siedzenia nie służą do leżenia :P Na szczęście można też spać na siedząco, choć jadąc samemu pociągiem nie jest to bezpieczne. Jak to się mówi "nie śpij bo Cię okradną".

Technik serwisu :)

wysłane przez merope

Luke_Police napisał(a):

>choć jadąc samemu > pociągiem nie jest to bezpieczne. Jak to się mówi "nie śpij bo > Cię okradną".

Wow. To jakimi, Ty pociągami jeździsz, że jeździsz sam? Skoro jeździsz sam, to nikt nie ma prawa Cie okraść, skoro nikogo nie ma ;) Jak przedział jest pusty, dlaczego nie skorzystać z okazji i nie położyć się? :)

wysłane przez Luke_Police  163

merope napisał(a):

> Ale jak to mówią, z braku laku dobry kit. Chyba logiczne jest, > że skoro nie stać na kupna nowych, to lepiej "ulepszyć" > stare. Zawsze przyjemniej jest jechać odświeżonym > tramwajem/pociągiem, niż kisić się w starym. A niestety, tych > starych nie brakuje.

W przypadku tramwajów jest dokładnie to samo. Niektóre 105N są tak zdezelowane, że wstyd się przyznać, że jeszcze jeżdżą. Póki co popieram modernizacje i to zarówno tramwajowe, jak i kolejowe, niby to samo, ale o niebo wyższy poziom komfortu.

> Ale mimo, że do sąsiadów z zachodniej > granicy dużo nam brakuje, to i tak kocham polskie PKP :)

Nie jesteś sama. Ja również wolę jechać w długą podróż pociągiem niż chociażby samochodem.

Technik serwisu :)

wysłane przez merope

> W przypadku tramwajów jest dokładnie to samo. Niektóre 105N są > tak zdezelowane, że wstyd się przyznać, że jeszcze jeżdżą.

Tramwaje są takie, że naprawdę nieprzyjemnie się nimi jeździ, szczególnie, jak drzwi mają szczeliny prawie takie, że mi tam dłoń przejdzie i moge machać do ludzi na chodnikach. Choć jest parę Tatr, które mi się podobają :)

wysłane przez Luke_Police  163

merope napisał(a):

> Tramwaje są takie, że naprawdę nieprzyjemnie się nimi jeździ, > szczególnie, jak drzwi mają szczeliny prawie takie, że mi tam > dłoń przejdzie i moge machać do ludzi na chodnikach.

Polickich Ikarusów przed kasacją nie widziałaś. Tam mogłabyś wyjść na zewnątrz przegubem na zakręcie :P (#728 :D)

> Choć jest > parę Tatr, które mi się podobają :)

Nie ma co narzekać, są ładniejsze niż te Berlińskie. Przynajmniej nie są porysowane i pobazgrane, jak większość Tatr w Berlinie :) Tak swoją drogą, to zastanawiam się, dlaczego piszemy o tramwajach w dziale kolejowym :D

Technik serwisu :)

wysłane przez merope

> Tak swoją drogą, to zastanawiam się, dlaczego piszemy o tramwajach w > dziale kolejowym :D

Mnie tez to zastanawia, ktoś po prostu zaczął porównywać modernizacje pociągów do tramwajów :)

wysłane przez Piotr

Bauersoon napisał(a):

> Podobnie jak nasze tramwaje... Modernizacje trwają a nowych > nie widać...

Będą nowe pociągi :). Nasz region wpisał zakup nowego taboru na listę priorytetów (dofinansowanie z unii) :). Chodzi dokładnie o nowe EZT i szynobusy. Niestety nie pamiętam ile szt.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bauer

Piotr napisał(a):

> Będą nowe pociągi :). Nasz region wpisał zakup nowego taboru > na listę priorytetów (dofinansowanie z unii) :).

Oooo zaskoczenie ;D Żeby tylko formalności dopełnić bo bym się chyba załamał jak by się to skończyło tak jak z SST, że wycofany został z dofinansowania z UE.

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.

wysłane przez Mario  ?

Bauersoon napisał(a):

> Podobnie jak nasze tramwaje... Modernizacje trwają a nowych > nie widać...

Spokojnie. Do końca tego roku mają do nas przyjechać nowe tramwaje.

wysłane przez Luke_Police  163

Bella napisał(a):

> Spokojnie. Do końca tego roku mają do nas przyjechać nowe > tramwaje.

A raczej doczepy do tramwajów, które kupiliśmy w 2001 roku...

Technik serwisu :)

wysłane przez Luke_Police  163

Bauersoon napisał(a):

> Podobnie jak nasze tramwaje... Modernizacje trwają a nowych > nie widać...

Ale trzeba przyznać, że przynajmniej te modernizacje są robione konkretnie, a nie tak jak remonty autobusów (mam na myśli Jelcze 120M) - karoseria do wymiany, trochę dziur załatać, kratownicę poprawić i reszta niech będzie jak była. Ah gdyby tak któregoś Jelcza wyposażyć w wygodne siedzenia i klimatyzację... Wiem jestem wymagający, klimatyzacji nawet większość MAN-ów nie posiada, a jeżeli już mają to dla kierowcy lub jest - ale nieużywana. Natomiast w przypadku tramwajów 105N poprawa jest znacząca - wygodne siedzenia, nowa podłoga, system informacji pasażerskiej zarówno dźwiękowej, jak i wizualnej, cicha przetwornica, klima dla motorniczego... tak trzymać. W przypadku EN57 również przyznać muszę, że te zmodernizowane jednostki są bardzo wygodne, estetyczne i generalnie przyjemnie się nimi jeździ. Dlatego cieszę się, że są pieniądze na modernizacje kolejnych jednostek.

Technik serwisu :)

wysłane przez Bauer

Luke_Police napisał(a):

> Ah gdyby tak któregoś Jelcza wyposażyć w wygodne > siedzenia i klimatyzację...

One są większymi trupami od tramwajów więc po co je modernizować gruntownie... Spółki autobusowe wolą używkę kupić albo nowy, ale częściej to pierwsze hehe ;)

> Natomiast > w przypadku tramwajów 105N poprawa jest znacząca

No na pewno. Irytuje mnie tylko ten głośny klekot spod podłogi jak taki tram rusza ;(

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.

wysłane przez Lukasy

Bauersoon napisał(a):

> One [Jelcze - przyp.] są większymi trupami od tramwajów > więc po co je modernizować gruntownie...

Niektórych tylko na to stać.

> Spółki autobusowe wolą używkę kupić albo nowy, ale > częściej to pierwsze hehe ;)

Jak wyżej - czyli wszystko zależy od pieniędzy. My np. drugą Warszawą nie będziemy i nieprędko pozwolimy sobie na przetarg, gdzie kupi się za jednym zamachem autobusy liczone w dziesiątkach sztuk.

PS. Są i tacy, którzy skupują Ikarusy (vide: PKM Świerklaniec) - zresztą kiedyś o tym pisałem.

Wniosek - jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze :D I na tym EOT, bo to kolejowa część.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/