Forum

Do Kijowa nadal z przesiadką

Od dwóch lat rozmaite organizacje zabiegają o przywrócenie bezpośredniego wagonu sypialnego ze Szczecina do Kijowa. Ostatnio do PKP Intercity zwrócił się o to szczeciński oddział Związku Ukraińców w Polsce. Niestety, też bezowocnie.

wysłane przez techno

Jak się łupi pasażerów absurdalnymi cenami w taryfie międzynarodowej, to zawsze się okaże, że połączenie nie ma sensu. Jakby nie można było się dogadać i podpisać jakieś obustronne porozumienie odnośnie cen w relacjach międzynarodowych. Na BWE się dało, to dlaczego nie wprowadzić tego na sleepingach? Taryfa relacyjna albo inne pomysłowe wynalazki.

Bzdurne jest tłumaczenie pani rzecznik, że przez roboty na węźle poznańskim nie można do jakiegokolwiek składu w Szczecinie dołączyć jednego (!) wagonu. Mam wrażenie, że modernizacja PWK jest swego rodzaju dyżurną wymówką, jeżeli nie chce się zrobić nic dla pasażerów, co by im polepszyło życie.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Mareczek 5

techno napisał(a):

> Bzdurne jest tłumaczenie pani rzecznik, że przez roboty na > węźle poznańskim nie można do jakiegokolwiek składu w > Szczecinie dołączyć jednego (!) wagonu. Mam wrażenie, że > modernizacja PWK jest swego rodzaju dyżurną wymówką, > jeżeli nie chce się zrobić nic dla pasażerów, co by im > polepszyło życie.

Nie do końca. Modernizacja PWK znacznie utrudnia życie nie tylko kolejarzom (jednotory) jak i pasażerom (zawieszono dość sporą częśc osobówek). Należy pamiętać, że prawie 5 kierunków (Wrocław, Wolsztyn, Rzepin, Kluczbork i Poznan Franowo, gdzie jedzie objazdem częśc posp., Ex czy IC z Warszawy) obsługują zaledwie 3 perony. Dodatkowe manewry w Poznaniu to naprawdę duży problem do rogryzienia.

-- - A jak długo się znacie? - Od dziecka. - O, to bardzo długo, prawda? - Nasze dziecko ma 3 miesiące... - (C) KMN

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Lukasy

Mareczek napisał(a):

[ciach]

Tam to jest czeski film, sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie. Praktycznie co miesiąc są zmiany peronów przyjazdu/wyjazdu pociągów. Ostatnio Wrocławie jeżdżą najczęściej z 5, Wolsztyny z 4a, Rzepiny z 6, a Kluczborki z 3. Franowa to nie wiem, jak tam jeżdżą. Tak właściwie to wcale bym się nie zdziwił, jakby te informacje były już nieprawdziwe, bo znowu coś się zmieniło. No cóż, ale to wszystko dla dobra pasażerów...

-- Baczność! Dozorca w wagonie!

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez techno

Mareczek napisał(a):

> z Warszawy) obsługują zaledwie 3 perony. Dodatkowe manewry w > Poznaniu to naprawdę duży problem do rogryzienia.

Jeszcze raz się zapytam, bo widzę, że nie zostałe, do końca zrozumiany:

Jaki wpływ ma modernizacja PWK na podczepienie dodatkowego wagonu do składu np. Przemyślanina na stacji Szczecin Główny?

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Mareczek 5

techno napisał(a):

> Jeszcze raz się zapytam, bo widzę, że nie zostałe, do końca > zrozumiany:

Zapewne tak :>

> Jaki wpływ ma modernizacja PWK na podczepienie dodatkowego > wagonu do składu np. Przemyślanina na stacji Szczecin Główny?

Myślałem, że chcesz mieć wagon do Szczecina w miedzynarodowym z Kijowa i w Poznaniu manewrujesz wagonem. Jeżeli chcesz doczepić do jakiegoś pociągu, to problem może być z przekroczeniem masy składu pociągu. W róznych przypadkach róznie to wygląda, np. Albatrosa widziałem raz z 4 wagonami a raz miał ich 7. Nie wiem jakie normy/możliwości istnieją w przypadku Przemyślanina.

-- - A jak długo się znacie? - Od dziecka. - O, to bardzo długo, prawda? - Nasze dziecko ma 3 miesiące... - (C) KMN

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Lukasy

Mareczek napisał(a):

> Nie wiem jakie normy/możliwości istnieją w przypadku > Przemyślanina.

Przemek potrafił jeździć mając więcej wagonów, niż teraz, więc dołożenie jednej sypialki pewnie nie stanowiłoby wielkiego problemu. Chociaż warunki eksploatacyjne zmieniają się wraz z mniejszymi i większymi remontami i teraz nie wiem, jakby to było.

-- Baczność! Dozorca w wagonie!

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/