Forum

Prace na linii Szczecin-Gumieńce - Granica

Prace na linii Szczecin-Gumieńce - Granica

wysłane przez rt69

Ostatnio jechałem pociągiem do Angermunde i zauważyłem roboty na pasie przy torze, gdzie zapewne kiedyś leżał drugi tor. Wygląda to jakby szykowano się do położenia właśnie ów zabranego przez sowietów drugiego toru. Trochę to zaskakujęce - pozytywnie oczywiście - w świetle informacji o braku środków na modernizację tej linii. Czy ktoś posiada więcej szczegółów na temat tych robót?

W trakcie tej samej podróży zauważyłem dojeżdżając do Gumieniec, iż pociąg z kierunku od granicy jechał na Dworzec Główny przez Wzgórze Hetmańskie i Pomorzany. Również chętnie przeczytałbym jakieś informacje na temat tej nietypowej trasy.
rt69 napisał(a):

> Czy > ktoś posiada więcej szczegółów na temat tych robót?

Przyłączam się do pytania.

> W trakcie tej samej podróży zauważyłem dojeżdżając do > Gumieniec, iż pociąg z kierunku od granicy jechał na > Dworzec Główny przez Wzgórze Hetmańskie i Pomorzany. > Również chętnie przeczytałbym jakieś informacje na temat > tej nietypowej trasy.

Ta sytuacja jest rozkładowa od bodajże 2004 roku. Ma związek z tym, że w tym samym czasie z Głównego do Gumieniec rusza inny pociąg, a w/w szlak jest jednotorowy. Ponadto peron do Angermunde na Gumieńcach jest tylko jeden.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> rt69 napisał(a):

> > Czy > > ktoś posiada więcej szczegółów na temat tych robót? > > Przyłączam się do pytania. > Roboty modernizacyjne (nie jestem zbytnio przekonany do tego określenia, bo modernizacji tu niewiele) rozpoczną się w przyszłym roku. Dokładnego terminu nie znam, ale raczej będzie to 3 kwartał. Ministerstwo Transportu po wielu apelach, prośbach i monitach zdecydowało się przeznaczyć na tę inwestycję bodajże 20 mln złotych. Plan przewiduje naprawę główną nawierzchni od st. Sz-n Główny do granicy RP oraz elektryfikację odcinka Sz-n Gumieńce - granica RP. Zadanie nie obejmuje przebudowy stacji Sz-n Gumieńce, co było postulowane przez PLKę. Osobiście tego pomysłu (w proponowanym przez PLK kształcie) nie popieram, więc obecnie planowany zakres wydaje mi się właściwy. Po naprawie prędkość rozkładowa dla pociągów pasażerskich ma wynosić (tylko) 120 km/h.
Bodek napisał(a):

> Ministerstwo Transportu po wielu apelach, prośbach i monitach > zdecydowało się przeznaczyć na tę inwestycję bodajże 20 mln > złotych.

Potwierdzone (publicznie) wczoraj na Translogu przez PLK. Niestety z MT nikt się nie pofatygował na konferencję, nawet pomimo faktu, że minister Polaczek objął patronat nad konferencją...

> Plan przewiduje naprawę główną nawierzchni od st. Sz-n > Główny do granicy RP oraz elektryfikację odcinka Sz-n > Gumieńce - granica RP.

Dokładnie to zostało wczoraj przytoczone przez któregoś z dygnitarzy z PLK-i (nie pamiętam którego, a nie mam możliwości sprawdzenia teraz).

> Zadanie nie obejmuje przebudowy stacji Sz-n Gumieńce, co było > postulowane przez PLKę. Osobiście tego pomysłu (w proponowanym > przez PLK kształcie) nie popieram, więc obecnie planowany > zakres wydaje mi się właściwy.

Tam można zrobić jeszcze dużo ciekawych rzeczy i lepiej się do tych możliwości przygotować. Inaczej przepłacimy... bo po co robić coś dwa razy ;)

> Po naprawie prędkość rozkładowa dla pociągów pasażerskich > ma wynosić (tylko) 120 km/h.

No właśnie, tylko... Wejdziemy do Schengen i pociągi IC nie będą się musiały zatrzymywać ani na Gumieńcach, ani w Tantow i co wtedy?

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]