Forum

[Apel] Nie pozwólmy zniszczyc linii Pyrzyce - Gryfino

wysłane przez Sakorius

Towarzystwo Miłośników Kolei Drezynowych i Zabytków Kolejnictwa

APEL

Szanowni Państwo,

Towarzystwo Miłośników Kolei Drezynowych i Zabytków Kolejnictwa, już 2. lata temu wystąpiło do władz powiatu i gminy Gryfino oraz do władz powiatu i gminy Pyrzyce z propozycją wykorzystania nieczynnej linii kolejowej Gryfino - Pyrzyce do celów turystycznych.

Zgodnie ze statutem Towarzystwa chcemy ochronić istniejącą linię, przed dewastacją i fizycznym unicestwieniem. Pomysłem na to ma być uruchomienie turystycznej Kolei Drezynowej.

O tym, jak interesujące jest to przedsięwzięcie przekonali się już dawno nasi zachodni sąsiedzi zza Odry, Czesi, Duńczycy i Norwegowie. Tam turystyczne koleje drezynowe działają już od kilku lat.

W Polsce również istnieje kilka linii drezynowych, które powstały na nieużywanych przez PKP S.A. liniach kolejowych. Większość z nich obsługują stowarzyszenia o celach wspólnych z celami naszego Towarzystwa.

Wiele samorządów nie docenia możliwości jakie może przynieść działająca na ich terenie Kolej Drezynowa. Niebanalna forma aktywnego wypoczynku, możliwość przeprowadzenia wielu akcji edukacyjnych dla dzieci, młodzieży i dorosłych: poczynając od ekologii i ekonomii - na bezpieczeństwie ruchu drogowego kończąc.

Kolej Drezynowa stanowi niezwykły magnes dla turystów, którzy jeśli nawet chcieliby zwiedzać zakątki naszego powiatu rowerami, mogą je przecież przewieźć na drezynie!

Kolej Drezynowa nie jest czymś spotykanym na codzień, w przeciwieństwie do "ścieżek rowerowych" na nieczynnych i rozebranych torowiskach, gdzie "budowa" takiej ścieżki niejednokrotnie ogranicza się do wycięcia szyn i zdemontowania podkładów.

Podobnie stać się może również na terenie gminy i powiatu Gryfino.

Z informacji jakie dopływają do TMKDiZK, władze gminy Gryfino i Bielice chcą "wybudować" wyżej opisaną "ścieżkę rowerową" na linii kolejowej Gryfino - Pyrzyce. Nie pozwólmy na to! Jest to jedyna linia kolejowa, którą ominęła - szczęśliwie -inwestycja budowy drogi S-3. Nad nią ma powstać wiadukt! - w przeciwieństwie do linii Pyrzyce - Godków i Pyrzyce - (Myślibórz) Kostrzyn. Rozebranie (unicestwienie) linii byłoby niewybaczalnym błędem!

Rozebrać tory i je sprzedać jest bardzo łatwo! A wybudować je od nowa??

Władze Pyrzyc są nastawione przychylnie do pomysłu naszego Towarzystwa, co widać po tym, że po raz drugi udało się nam zorganizować Pyrzycki Piknik Drezynowy. Wydawało sie, że również i władze Gryfina są "za", zwłaszcza że deklaracje współpracy, z gminą i powiatem Pyrzyce, w tej kwestii - wyraził ówczesny i obecny burmistrz Gryfna!. Co więcej, przekonywał że pomysł jest kapitalny!

NIE POZWÓLMY ZNISZCZYĆ!

Przeciwstawmy się planom rządzących. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że byłby to protest w słusznej sprawie!

Cóż z tego, że w najbliższym czasie Unia Europejska uruchomi środki na budowe ścieżek rowerowych?

Jeśli chodzi o pieniądze z Unii czy też wszelką pomoc techniczną w zakresie odbudowy tej linii do celów turystycznych - nasze Towarzystwo może pozyskać środki w takim samym zakresie! A efekt przyczyni się do wzrostu zainteresowaniem turystyką w gminie i całym powiecie Gryfino.

W imieniu Towarzystwa Miłośników Kolei Drezynowych i Zabytków Kolejnictwa apeluję:

Wy, którym nie jest obojętna przyszłość jak i przeszłość (historia) Gryfina i okolic, wysyłajcie maile jak i pocztą tradycyjną na adres UMiG Gryfino - PROTEST dla zniszczenia linii kolejowej nr 419 Gryfino - Pyrzyce!

Ocalmy i wykorzystajmy to, co pozostało po poprzednich pokoleniach!

Krzysztof Skrzypczyk. Towarzystwo Miłośników Kolei Drezynowych i Zabytków Kolejnictwa.

***

Oto adresy poczty elektronicznej, na które należy przesyłać maile: Burmistrz Pyrzyc - burmistrz@pyrzyce.um.gov.pl Sekretariat Bielic - sekretariat@bielice.com.pl Burmistrz Gryfina - burmistrz@gryfino.pl

Przykładowa treść maila znajduje się tutaj: http://www.gryfino.info/viewtopic.php?p=64616#64616

Pozdrawiam i liczę na to, że uda się nam uratować tą linię Sławek Wieczorek
Na torach między Pyrzycami a Rzepnowem rosną już na torach drzewa. Często spaceruje tam z psem i widze że znikają nawet nakrętki ze śrób mocujących szyny:( Fajnie by było jakoś wykorzystać ten szlak, dopóki istnieje. Bo jak nie złomiarze, to ścieżka rowerowa. Ehh.

Pozdrawiam
Już kiedyś wszystkie linie od stacji Pyrzyce miały zostać zlikwidowane. http://www.pyrzyce.samorzady.pl/?a=557

wysłane przez Bodek

Obawiam się że inicjatywa jest mocno spóźniona, ale z pewnością warto ją poprzeć, bo jest cenna zważywszy na brak podobnych akcji w przypadku innych linii kolejowych. Wg informacji, które posiadam budowa S3 jednak przetnie tę linię w poziomie, a wiaduktem pokona linię Pyrzyce - Myślibórz - Kostrzyn. Taką informację uzyskałem w PKP PLK S.A. Oddział Regionalny w Szczecinie.

wysłane przez Mareczek 5

Bodek napisał(a):

> Wg informacji, które posiadam budowa S3 jednak przetnie tę > linię w poziomie

:(

> a wiaduktem pokona linię Pyrzyce - > Myślibórz - Kostrzyn.

No to będzie ciężko, bo na wysokości torów ma być węzeł "Myślibórz".

-- na dziś jest jutro aktualne, ale jutro dziś nie będzie aktualne, bo dziś jutro będzie wczoraj - (C) Rupert

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Kriz8

Mareczek napisał(a):

> Bodek napisał(a):

> > a wiaduktem pokona linię Pyrzyce - > > Myślibórz - Kostrzyn. > > No to będzie ciężko, bo na wysokości torów ma być węzeł > "Myślibórz".

Ano ma być węzeł. I gdyby nawet linia miała pozostać, to konieczne by było wybudowanie 5 wiaduktów lub dość długiej estakady. Prócz głównych jezdni S-3 linię kolejową przecinają też 2 łącznice węzła i 2 drogi zbiorcze.

-- Kriz8 na moderatora!

Pokemony atakują...

wysłane przez Sakorius

Bodek napisał(a):

(...) > Wg informacji, które posiadam budowa S3 jednak przetnie tę > linię w poziomie, a wiaduktem pokona linię Pyrzyce - > Myślibórz - Kostrzyn.

No to ja mam pytanie, w którym miejscu droga S3 przetnie linie 419 Pyrzyce - Gryfino?

Przy okazji zamieszczam linki do galerii zdjęć z inwentaryzacji szlaku Pyrzyce - Chwarstnica z dnia 25 września oraz szlaku Jezioro Wirów - Gryfino z dnia 30 września 2007.

Pyrzyce - Chwarstnica: http://tmkdizk.skww.pl/data/pyrzyce-chwarstnica/page_01.htm

Jezioro Wirów - Gryfino: http://tmkdizk.skww.pl/data/jezioro_wirow-gryfino/page_01.htm

Na koniec dodam, że na całej linii brakuje łącznie 2090,13 metrów szyn w lewym toku oraz 2048,3 metrów w prawym toku szynowym. Największy ubytek (około 800 metrów) znajduje się na szlaku Sobieradz - Chwarstnica.

Pozdrawiam Sławek

wysłane przez Mareczek 5

Sakorius napisał(a):

> No to ja mam pytanie, w którym miejscu droga S3 przetnie linie > 419 Pyrzyce - Gryfino?

Kawałek za Sobieradzem: http://mpaw82.free.fr/dir/419.jpg

Na planie jest wiadukt, ale czy go wybudują czy nie, nie mam pojęcia.

-- na dziś jest jutro aktualne, ale jutro dziś nie będzie aktualne, bo dziś jutro będzie wczoraj - (C) Rupert

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Błażej 3

Mareczek napisał(a):

> Sakorius napisał(a):

> > No to ja mam pytanie, w którym miejscu droga S3 przetnie linie > > 419 Pyrzyce - Gryfino?

> Kawałek za Sobieradzem.

A jeszcze dokładniej, droga ekspresowa S3 ma przebiegać przez sam środek Sobieradz p. odg. czyli przez rozjazd łączący niegdyś linię Szczecin Zdroje - Sobieradz z linią Gryfino - Pyrzyce.

> Na planie jest wiadukt, ale czy go wybudują czy nie, nie mam > pojęcia.

Tylko według projektu to wiadukt (WE-12) z ww. planu dokładnie ma znajdować się około 50 m od przebiegu linii kolejowej i ma być przeznaczony dla sieci polnych dróg. Może jednak dałoby się go przeznaczyć dla linii kolejowej, ale czy byłaby w tamtym rejonie możliwość dostosowania przebiegu torowiska do wiaduktu i wykorzystanie go ?

Zresztą spójrzcie jak to ma wyglądać: http://www.mosty.nazwa.pl/017_s3_klucz/ Tom IVa Projekt Architektoniczno-Budowlany - Tom01_PZT - 2_Rys - 4_1000 - Zestawienie dokumentów ark_PZT_0-28_017_140x29.djvu

Aby przeglądać pliki w formacie DjVu, należy zainstalować wtyczkę znajdującą się na głównej stronie.

-- 62, 69, 72, 74
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.