Forum

Kolejka miejska w 2008?

wysłane przez Piotr

" Komunikacja w Szczecinie

Polityka transportowa Szczecina na pięć najbliższych lat zakłada ujednolicenie komunikacji miejskiej. Głównym środkiem transportu ma być tramwaj, rolę uzupełniającą ma spełniać kolej miejska.

materiał video

http://ww6.tvp.pl/244,575360,1.view

wysłane przez techno

Piotr napisał(a):

> " Komunikacja w Szczecinie > > Polityka transportowa Szczecina na pięć najbliższych lat > zakłada ujednolicenie komunikacji miejskiej. Głównym > środkiem transportu ma być tramwaj, rolę uzupełniającą > ma spełniać kolej miejska.

Do PT kolej miejska została wpisana po to, by nie ograniczać nas w przyszłości. Żadnych zobowiązań czasowych odnośnie kolei miejskiej w PT nie ma.

Link do PT: http://bip.um.szczecin.pl/files/00D2D7802D9A4DBAA26BB045F5229C41/p_transportowa.pdf

W szczególności polecam podpunkty: 3.1.3 oraz 3.1.5. Mam nadzieję, że to rozwieje wszelkie wątpliwości.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez tom1

[ciach wszystko powyżej]

Dla mnie ta cała polityka transportowa miasta to czyste pustosłowie. Jak tylko zmienia się władza zaczyna sie dyskusja czy budować SST, czy postawić na transport szynowy itd. Potem wszyscy zgodnie stwierdzają, że tak i ... nic sie nie dzieje. Potem nowe władze, znowu problem komunikacji poddany jest do dyskusji, znowu debata, znowu stwierdzenie, że trzeba postawić na komunikację szynową i nic...i tak w kółko. Przykro mi to stwierdzić ale jak można stawiać na transport szynowy jako na priorytet jeśli przez ostatnie kilkadziesiąt lat w Szczecinie nie powstała żadna nowa linia tramwajowa a jednyna "aglomeracyjna" linia do Trzebieży została zamknięta. To są fakty a nie pustosłowie.

wysłane przez techno

tom1 napisał(a):

[ciach wszystko powyżej]

Fakt istnienia polityki transportowej (sektorówki) daje nam możliwości rozwoju. Te możliwości są później uszczegóławiane w planach częściowych, np. w również krytykowanym (zarówno na Komisie jak i w prasie czy gdziekolwiek indziej) Zintegrowanym Planie Rozwoju Transportu Publicznego. Kolejnym etapem są WPI - Wieloletnie Plany Inwestycyjne. I to jest dopiero Polityka przez duże P. Uchwalenie PT czy ZPRTP to pestka w porównaniu do wpisania konkretnych zadań do WPI. A żadnego zadania nie wpisze się do WPI, jeżeli nie będzie ono w ZPRTP (bo w PT są tylko slogany). Walka o zapisy w WPI trwa do momentu głosowania za jego uchwaleniem w Radzie Miasta. A wszystko dlatego, że do WPI wchodzą nie tylko inwestycje komunikacyjne, ale również reszta inwestycji infrastrukturalnych (np. energetycznych czy edukacyjych - budowa nowej szkoły). I o to walczą poszczególne jednostki w mieście (czyli np. Wydział Inwestycji Miejskich, Wydział Oświaty czy Wydzia Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska).

Rozumiem tą krytykę PT. Ale niestety bez niej nie jesteśmy w stanie iść do przodu. Linię do Trzebieży uwaliło PKP (że pozwolę sobie użyć uogólnienia - MaTe mnie zrozumie;), nie miasto.

Umieszczenie zapisów dot. kolei w polityce transportowej jest wyjściem w przyszłość. Póki co jest jak jest, ale jak będzie lepiej (i na to powoli się zanosi), to PT będzie sprzymierzeńcem tych, którzy o integrację i rozwój transportu w aglomeracji walczą. Słowo zapisane po prostu znaczy więcej od wypowiedzianego.

PS. Na temat działań (lub ich braku) ze strony Zarządów Miasta i Rad Miasta wypowiadał się nie będę. Nie widzę takiej potrzeby. To że nic się nie działo, nie znaczy, że możemy narzekać dalej i nic nie robić.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez tom1

techno napisał(a):

[ciach wszystko powyżej]

Dziekuję za obszerne wyjaśnienie. Żeby było jasne: ja nie neguję samego faktu tworzenia polityki transportowej miasta. Stwierdzam tylko, że od tego co tam jest powiedziane (napisane) do urzeczywistnienia jest bardzo, ale to bardzo długa droga. Najlepszym przykładem jest SST, który już dość długo jest wpisany do wieloletniego planu inwestycyjnego i ... praktycznie jego budowa odkładana jest ciągle w czasie.