Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Ogrzewanie w wagonach sypialnych made in NRD
wysłane przez (użytkownik usunięty)
Dlaczego w wagonach sypialnych wyprodukowanych w NRD stosuje sie ogrzewanie węglem przez konduktora, a nie tak jak we wszystkich innych ogrzewanie parowo-elektryczne?
wysłane przez Kriz8
na116 napisał(a):
> Dlaczego w wagonach sypialnych wyprodukowanych w NRD stosuje > sie ogrzewanie węglem przez konduktora, a nie tak jak we > wszystkich innych ogrzewanie parowo-elektryczne?
Wagony sypialne kursują w najrozmaitszych relacjach i często są przełączane na stacjach z jednego pociągu do drugiego. Czasem taki samotny wagon czekając na włączenie do kolejnego składu potrafi spędzić na torze postojowym kilka czy kilkanaście godzin (głównie w relacjach międzynarodowych). Żeby zapewnić odpowiednią temperaturę w przedziałach zastosowano w nich indywidualne ogrzewanie wodne (piec węglowy), dzięki czemu nie ma potrzeby dostarczania czynnika cieplnego z zewnątrz wagonu. Aby skorzystać z innego rodzaju ogrzewania, to non stop wagonowi powinna towarzyszyć lokomotywa z kotłem ogrzewczym (ogrzewanie parowe) lub z prądnicą pradu stałego (3kV) albo też lokomotywa elektryczna wyposażona w odpowienie sprzęgi ogrzewania.
-- L&M
> Dlaczego w wagonach sypialnych wyprodukowanych w NRD stosuje > sie ogrzewanie węglem przez konduktora, a nie tak jak we > wszystkich innych ogrzewanie parowo-elektryczne?
Wagony sypialne kursują w najrozmaitszych relacjach i często są przełączane na stacjach z jednego pociągu do drugiego. Czasem taki samotny wagon czekając na włączenie do kolejnego składu potrafi spędzić na torze postojowym kilka czy kilkanaście godzin (głównie w relacjach międzynarodowych). Żeby zapewnić odpowiednią temperaturę w przedziałach zastosowano w nich indywidualne ogrzewanie wodne (piec węglowy), dzięki czemu nie ma potrzeby dostarczania czynnika cieplnego z zewnątrz wagonu. Aby skorzystać z innego rodzaju ogrzewania, to non stop wagonowi powinna towarzyszyć lokomotywa z kotłem ogrzewczym (ogrzewanie parowe) lub z prądnicą pradu stałego (3kV) albo też lokomotywa elektryczna wyposażona w odpowienie sprzęgi ogrzewania.
-- L&M
Pokemony atakują...
wysłane przez (użytkownik usunięty)
Dzięki za odpowiedź. InterCity modernizuje, zamawia nowe wagony. Czy w tych nowych wagonach dalej stosuje się piece węglowe, czy wkłada sie dodatkowe akumulatory dla ogrzewania elektrycznego?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.