Forum

Pociągiem nad morze w niecałą godzinę

Przejazd w 58 minut ze Szczecina do Międzyzdrojów to cel, jaki postawiły sobie PKP Polskie Linie Kolejowe.

wysłane przez MarcinB

Tylko co z tego, że dostosują linie do 160km/h ? Jak UTK nie zamierza zmienić przepisów dotyczących prowadzenia pociągów powyżej 130km/h (podwójna obsada). I tak życie sobie, a UTK sobie. Na mecze Euro2012 dojedziemy do Wa-wy jak zawsze, w czasie prawie 6 godzin. Remontować szlaki trzeba, ale trzeba też pewien beton wyburzyć.

-- Ojcze Dyrektorze... mam nowotwora i to złośliwego.
– To wszystko dla Boga, córko.
(C) T.Rydzyk
Mr_Reaper napisał(a):

> Tylko co z tego, że dostosują linie do 160km/h ? Jak UTK > nie zamierza zmienić przepisów dotyczących prowadzenia > pociągów powyżej 130km/h (podwójna obsada). I tak życie > sobie, a UTK sobie. Na mecze Euro2012 dojedziemy do Wa-wy jak > zawsze, w czasie prawie 6 godzin. Remontować szlaki trzeba, > ale trzeba też pewien beton wyburzyć.

Czyli Twoim zdaniem powinno się przy prędkości 160 km/h bez sygnalizacji kabinowej itp. stosować jednoosobową obsadę? Wiesz... nie ma problemu, przepisy można zmienić. Tylko, że weź pod uwagę, że jak taki "Chrobry" wykolei się gdzieś na szlaku przy v=160, to IC momentalnie bankrutuje, bo nie wypłaci się z odszkodowań. Po coś ta podwójna obsada istnieje i nie należy patrzeć na zachód, bo tam inne lokomotywy jeżdżą. Jak u nas takie się pojawią, to i przepisy zmienią.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton

wysłane przez MarcinB

marko napisał(a):

> Czyli Twoim zdaniem powinno się przy prędkości 160 km/h bez > sygnalizacji kabinowej itp. stosować jednoosobową obsadę?

W całym cywilizowanym świecie pociągi (nawet do 350 km/h) prowadzi jeden motorowy!!!

> Wiesz... nie ma problemu, przepisy można zmienić. Tylko, że > weź pod uwagę, że jak taki "Chrobry" wykolei się gdzieś > na szlaku przy v=160, to IC momentalnie bankrutuje, bo nie > wypłaci się z odszkodowań.

A gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem.

> Po coś ta podwójna obsada > istnieje i nie należy patrzeć na zachód, bo tam inne > lokomotywy jeżdżą. Jak u nas takie się pojawią, to i > przepisy zmienią.

Jakiś czas temu, takowa podwójna obsada przejechała kogoś na przejściu. Uważam że pojedyncza obsada jest bardziej odpowiedzialna niż obsada podwójna!!!

-- Ojcze Dyrektorze... mam nowotwora i to złośliwego.
– To wszystko dla Boga, córko.
(C) T.Rydzyk
Mr_Reaper napisał(a):

> W całym cywilizowanym świecie pociągi (nawet do 350 km/h) > prowadzi jeden motorowy!!!

Posiadając jednocześnie sygnalizację kabinową.

> Jakiś czas temu, takowa podwójna obsada przejechała kogoś na > przejściu. Uważam że pojedyncza obsada jest bardziej > odpowiedzialna niż obsada podwójna!!!

Lokomotywa miała skręcić w prawo i ominąć gościa?

-- "Cudowne dziecko dwóch pedałów..." - (C) Włodzimierz Szaranowicz o jednym z kolarzy.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Mr_Reaper napisał(a):

> W całym cywilizowanym świecie pociągi (nawet do 350 km/h) > prowadzi jeden motorowy!!!

Tylko, że w tym całym cywilizowanym świecie lokomotywy posiadają sygnalizacje kabinową, która przy 350 km/h z wyprzedzeniem pokazuje sygnały na semaforach.

P.S Pociągi prowadzi maszynista, a nie 'motorowy'

> A gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem.

Dziecko, Ty weź się zastanów nad tym co wypisujesz i potem rozpoczynaj swoje wypowiedzi.

> Jakiś czas temu, takowa podwójna obsada przejechała kogoś na > przejściu.

Musisz krzyczeć? Nawet pojedyncza trakcja przejeżdża ludzi. Takie jest życie. Jak się komuś nie chce żyć to nic się na to nie poradzi. Może mieli skręcić albo przeskoczyć - tak jak to Mareczek napisał?

> Uważam że pojedyncza obsada jest bardziej > odpowiedzialna niż obsada podwójna!!!

Oczywiście, że jest ale przy 160 km/h zamiast na jeździe będzie się interesować tym, czy za chwile gdzieś się S1 gdzieś nie pojawi...

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MarcinB

marko napisał(a):

> Tylko, że w tym całym cywilizowanym świecie lokomotywy > posiadają sygnalizacje kabinową, która przy 350 km/h z > wyprzedzeniem pokazuje sygnały na semaforach.

Najmocniej przepraszam że nie wspomniałem o sygnalizacji kabinowej, mea culpa.

> P.S Pociągi prowadzi maszynista, a nie "motorowy"

Faktycznie, tu mnie złapałeś!!!! Jeszcze skalp mi ze łba zedrzyj.

> > A gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem. > > Dziecko, Ty weź się zastanów nad tym co wypisujesz i potem > rozpoczynaj swoje wypowiedzi.

Jesteś poprostu wielkim chamem. Dziecko do mnie mówisz?? Jesteś tak prosty że młotek przy Tobie to narzędzie rodem z NASA.

> Musisz krzyczeć? Nawet pojedyncza trakcja przejeżdża ludzi. > Takie jest życie. Jak się komuś nie chce żyć to nic się na to > nie poradzi

Pokaż prostaku gdzie ja krzyczę??

Idź i se pierdyknij baranka w ścianę. Jak Ci przejdzie to wróc do nas.

-- Ojcze Dyrektorze... mam nowotwora i to złośliwego.
– To wszystko dla Boga, córko.
(C) T.Rydzyk
Super! Kwintesencja kultury, pięknego słownictwa i opanowania.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Mr_Reaper napisał(a):

> W całym cywilizowanym świecie pociągi (nawet do 350 km/h) > prowadzi jeden motorowy!!!

> Jakiś czas temu, takowa podwójna obsada przejechała kogoś na > przejściu. Uważam że pojedyncza obsada jest bardziej > odpowiedzialna niż obsada podwójna!!!

Skoro nie można odpowiedzieć na dalsze Twoje wyczerpujące posty, to zrobie tutaj to.

Nie krzycz. Wystarczyło by po jednym wykrzykniku.

-- - O jaki przystojny. Student pewnie?
- Nie. Kolejarz.
- A to zmienia postać rzeczy.

wysłane przez MarcinB

Przepraszam wszystkich użytkowników za mój wczorajszy (dzisiejszy ?) post. Marko Ciebie też przepraszam bo rzeczywiście przesadziłem i nie chcę się tłumaczyć dlaczego. Co do meritum sprawy. Pisząc, że trzeba remontować szlaki, miałem na myśli również to by instalowano sygnalizację kabinową. Oczywiste jest to, że bez takowej, kolej dużych prędkości nie ma racji bytu. Może zastosowałem zbyt duży skrót myślowy. A pisząc o przejechaniu osobnika przez obsadę podwójną, miałem na myśli to, że byli oni tak zagadani, iż nawet tego nie zauważyli. Dostrzeżono to dopiero na stacji przystankowej. Nie mogę tego linka odnaleźć, ale zainteresowani na pewno wiedzą o czym piszę. Jeszcze raz przepraszam, mea culpa. Poprawię się.

-- Kaczki są nam potrzebne, jak głuchemu walkman... (c) O.S.T.R.

wysłane przez qba111

Dziś mijają równe dwa lata od ukazania się artykułu. Tymczasem najszybszy (i najdroższy) pociąg pokonuje trasę Szczecin Główny - Międzyzdroje w 1 godzinę i 15 minut. Nie wspominając już o połączeniu 1 godzina i 46 minut(!). [wg http://rozklad-pkp.pl/ ]

"- W najbliższych miesiącach pociągi będą szybsze - zapewnia dyrektor Józef Matuszczak. - Wróci epoka błękitnego ekspresu. Taki pociąg, nazywany kiedyś ekspresem kąpielowym, który pokona trasę do Międzyzdrojów w 58 minut."

"Najbliższe miesiące" zakładam, że już minęły (minęły już nawet 2 najbliższe lata) a trasa długości 98 km (wg nowych pomiarów) dalej pokonywana jest grubo ponad godzinę. Wspomniani w artykule busiarze są tani przy czym zuchwali i niebezpieczni, i kolej powinna im robić konkurencję mając szczególnie na uwadze większe bezpieczeństwo, o wiele krótszy czas przejazdu, no i koszta powinny być chociaż porównywalne lub nieco wyższe od tych 15 - 20 zł jakie biorą busy.

Jeszcze chciałem napisać, że wg rozkładu 01.06.2008 - 13.12.2008 najszybszym pociągiem do Międzyzdrojów był IC Błękitna Fala przy czasie przejazdu 1:21. Dziś najszybszy jest TLK38412 przy czasie przejazdu 1:15. Nie sądzicie, że tempo 6min/2lata jest lekko mówiąc śmieszne? Chociaż swoją drogą za 6(!)lat [według moich niezmiernie precyzyjnych obliczeń ;D ] czyli za "najbliższe" 72 miesiące do Międzyzdrojów powinniśmy dojechać w 57 minut! Swoją drogą chciałbym aby w tych sześciu latach to się udało. To było tak na pocieszenie ;p Matematyki na dzisiaj koniec ;)

Pozdrawiam!

wysłane przez MaK

qba111 napisał(a):

> "- W najbliższych miesiącach pociągi będą szybsze - > zapewnia dyrektor Józef Matuszczak. - Wróci epoka > błękitnego ekspresu. Taki pociąg, nazywany kiedyś > ekspresem kąpielowym, który pokona trasę do > Międzyzdrojów w 58 minut."

Obiecanki cacanki a... Wiele się na kolei obiecywało i obiecuje.

> "Najbliższe miesiące" zakładam, że już minęły > (minęły już nawet 2 najbliższe lata) a trasa długości > 98 km (wg nowych pomiarów) dalej pokonywana jest grubo ponad > godzinę. Wspomniani w artykule busiarze są tani przy czym > zuchwali i niebezpieczni, i kolej powinna im robić > konkurencję mając szczególnie na uwadze większe > bezpieczeństwo, o wiele krótszy czas przejazdu, no i koszta > powinny być chociaż porównywalne lub nieco wyższe od tych > 15 - 20 zł jakie biorą busy.

No tak. Ale co takiego naprawdę robi kolej, aby przyciągnąć potencjalnego pasażera? Podwójny "kibel"?

Zastanawia mnie jeszcze, dlaczego przy uruchamianiu około 15 par pociągów osobowych Szczecin Główny - Gryfino, nie ma połączenia z Gryfina nad morze. No... jest jeden pociąg. 16:58 z Gryfina przez Szczecin Główny.

-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...