Forum

A kiedyś było tu tak tłoczno...

zdjęcie
A kiedyś było tu tak tłoczno...

wysłane przez wojtazz 42

Bocznica CPN to zbyt duże uproszczenie, a nawet błąd. Obecnie baza paliwowa należy do firmy Naftobazy. Dodam jeszcze, że paliwo zmagazynowane w takim miejscu może być tam składowane nawet do 4 lat. Dlatego przez długi czas baza może być w "uśpieniu" a pociągi mogą tam praktycznie nie zaglądać. Podczas niedawnej wizyty w Naftobazie w Baryczu (na linii Skarżysko-Tomaszów) właśnie kierownik obiektu opowiadał, ze ostatni pociąg w bazie był rok temu a wszystko było zadbane i gotowe na przyjęcie paliwa. Podsumowując jeżeli jakieś paliwo jest zgromadzone w Trzebieży to ciężko trafić na pociąg, który je wywiezie powiedzmy po 4 latach, ewentualnie wcześniej jeżeli będzie taka potrzeba...

-- Mają bessę, tzn. hossę, tzn. bessę, tzn. źle im idzie.
(C) by Jacek Gmoch-ME Portugalia 2004.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Pepe 235

wojtazz napisał(a):

> Bocznica CPN to zbyt duże uproszczenie, a nawet błąd. > Obecnie baza paliwowa należy do firmy Naftobazy.

A ja nawet wiem o tym, ale jakoś mi w pamięci utkwiła ta tabliczka z nazwą "CPN" stojąca przy przystanku technicznym przy wyjeździe z Trzebieży. :>

> jeszcze, że paliwo zmagazynowane w takim miejscu może być > tam składowane nawet do 4 lat. Dlatego przez długi czas > baza może być w "uśpieniu" a pociągi mogą tam > praktycznie nie zaglądać. Podczas niedawnej wizyty w > Naftobazie w Baryczu (na linii Skarżysko-Tomaszów) > właśnie kierownik obiektu opowiadał, ze ostatni pociąg w > bazie był rok temu a wszystko było zadbane i gotowe na > przyjęcie paliwa. Podsumowując jeżeli jakieś paliwo jest > zgromadzone w Trzebieży to ciężko trafić na pociąg, > który je wywiezie powiedzmy po 4 latach

Jak Rosja zakręci kurek z paliwem to na pewno nasi przyjadą po nie. :> A tak na poważnie to w bazie jest faktycznie porządek. Lokomotywy pochowane do szopy, tory wyczyszczone, nawet sporadycznie podkłady wymienione. Ostatni pociąg był rok temu.

Dając taki tytuł próbowałem zwrócić uwagę na pierwszą połowę lat 90-tych, kiedy to punkt zdawczo-odbiorczy był napakowany 3-4 składami cystern, a kolejny tor zajmowały wagony ochronne. Kolejne dwa składy stały wewnątrz Naftobazy. W zasadzie od poniedziałku do piątku były przetaczane składy z paliwem, a w soboty torowcy dokonywali poprawek na szlaku. Ruchu nie było tylko w niedziele. Dobrze, że tory jeszcze nie dostały nóg...

wysłane przez Bodek

W pierwszej połowie lat 90 firma ta do przewozów pracowniczych w relacji Trzebież stacja PKP - Naftobaza używała lokomotywy SM30 i jednego dwuosiowego wagonu popularnie zwanego "boczniakiem" - z osobnymi drzwiami do każdego przedziału. Czy ktoś z Was go pamięta? A może ktoś wie jak zakończył się żywot tego zabytkowego wagonu?

wysłane przez Pepe 235

wojtazz napisał(a):

> Podsumowując jeżeli jakieś paliwo jest > zgromadzone w Trzebieży to ciężko trafić na pociąg, > który je wywiezie powiedzmy po 4 latach, ewentualnie > wcześniej jeżeli będzie taka potrzeba...

No i nadszedł ten dzień. ;) Dziś w godzinach porannych "Lotos" przyjechał. Postoi przynajmniej do jutra. Serdeczne dzięki za cynk dla jednego z adminów.

http://images32.fotosik.pl/412/b80fa45a5da22b43med.jpg

http://images48.fotosik.pl/37/bf288f042a75c9ccmed.jpg

wysłane przez marko 4

http://img7.imageshack.us/img7/4631/lotos.jpg Od kilku dni Lotos jest stałym bywalcem "Naftobazy". Prawdopodobnie dziś wieczorem lub jutro pojedzie kolejny transport paliwa w Polskę.