Forum
Reforma na kolei = drożej do Berlina
wysłane przez paki
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez Bauer
> Z tego, co pamiętam, to ten bilet kosztował 26€.
Pudło, BBT kosztował 28€ :>
wysłane przez wojtazz 42
> Pudło, BBT kosztował 28€ :>
Od kiedy? Ja 18. października płaciłem 26€
wysłane przez Bauer
> Od kiedy? Ja 18. października płaciłem 26€
Jak w grudniu jechałem to na bilecie widniało 28€. Chyba że mnie oczy zawiodły :]
wysłane przez MQ ?
> Jak w grudniu jechałem to na bilecie widniało 28€. Chyba że > mnie oczy zawiodły :]
Obaj macie rację. Ty kupowałeś bilet w kasie, a wojtazz pewnie w automacie w pociągu. Bilety z automatu są tańsze.
wysłane przez Adam
> Obaj macie rację. Ty kupowałeś bilet w kasie, a wojtazz pewnie w > automacie w pociągu. Bilety z automatu są tańsze.
A nie jest tak przypadkiem, że cena zależy od kursu euro?
wysłane przez Robert 5
> > A nie jest tak przypadkiem, że cena zależy od kursu euro?
Owszem, ale cena w złotówkach. Cena w euro jest stała.
wysłane przez MQ ?
Zachodniopomorski ZPR poinformował, że w pociągach regionalnych (czyli RegionalBahn i RegionalExpress) bez problemów honorowane są bilety Brandenburg-Berlin-Ticket, Mecklenburg-Vorpommern-Ticket i Schönes-Wochenende-Ticket od stacji Szczecin Główny. Oznacza to, że problem omawiany w artykule został już rozwiązany.
Trochę inna sprawa jest z parą pociągów IC 145/148 do/z Amsterdamu. Do momentu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy pociągi te były w gestii PKP PR. W grudniu przejęła je spółka PKP Intercity, która nie podpisała z DB porozumienia dotyczącego honorowania biletów DB. Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że należy zakupić w kasie Intercity bilet na odcinek Szczecin Główny - Tantow. Cena takiego biletu jest każdorazowo przeliczana według aktualnego kursu euro i zaokrąglana do pełnych złotych. W momencie wysyłania do mnie odpowiedzi, czyli w czwartek, bilet kosztował 28 złotych.
W świetle powyższego ciekawa jest odpowiedź VBB (czyli instytucji, która wspólnie z DB emituje bilet BBT). Mimo tego, że przekazałem jej stanowisko PKP Intercity, VBB upiera się, że w pociągach IC 145/148 bilet BBT jest honorowany już od Szczecina i odsyła do informacji podanych na swojej stronie internetowej, które oczywiście to potwierdzają. Wygląda więc na to, że niemieccy kolejarze mają zdrowe podejście do reform naszych kochanych kolei i nie przejmują się bałaganem u nas panującym. A uwzględniając to, że obsługa pociągów od Szczecina jest niemiecka, chyba nie należy w ogóle się przejmować stawianym przez PKP Intercity wymogiem posiadania dodatkowego biletu.
SWT w IC 145/148 nie jest i nigdy nie był honorowany.