Forum

Reforma na kolei = drożej do Berlina

Bałagan na kolei zabił najatrakcyjniejszy sposób dotarcia do Berlina. Pociągiem znów wychodzi drogo.

wysłane przez paki 54

Z tego, co pamiętam, to ten bilet kosztował 26€.

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Bauer

paki napisał(a):

> Z tego, co pamiętam, to ten bilet kosztował 26€.

Pudło, BBT kosztował 28€ :>
Bauer napisał(a):

> Pudło, BBT kosztował 28€ :>

Od kiedy? Ja 18. października płaciłem 26€

wysłane przez Bauer

wojtazz napisał(a):

> Od kiedy? Ja 18. października płaciłem 26€

Jak w grudniu jechałem to na bilecie widniało 28€. Chyba że mnie oczy zawiodły :]
Bauer napisał(a):

> Jak w grudniu jechałem to na bilecie widniało 28€. Chyba że > mnie oczy zawiodły :]

Obaj macie rację. Ty kupowałeś bilet w kasie, a wojtazz pewnie w automacie w pociągu. Bilety z automatu są tańsze.

wysłane przez Adam

mkubien napisał(a):

> Obaj macie rację. Ty kupowałeś bilet w kasie, a wojtazz pewnie w > automacie w pociągu. Bilety z automatu są tańsze.

A nie jest tak przypadkiem, że cena zależy od kursu euro?
Adam napisał(a):

> > A nie jest tak przypadkiem, że cena zależy od kursu euro?

Owszem, ale cena w złotówkach. Cena w euro jest stała.

wysłane przez MQ 0

Ponieważ wybierałem się dzisiaj w podróż do Niemiec porannym osobowym, korzystając z biletu SWT, kilka dni temu zadałem pytanie ZZPR, PKP Intercity oraz VBB odnośnie honorowania niemieckich biletów na terytorium Polski. Dziś nadeszła ostatnia odpowiedź, więc przedstawiam stanowisko wszystkich zainteresowanych instytucji.

Zachodniopomorski ZPR poinformował, że w pociągach regionalnych (czyli RegionalBahn i RegionalExpress) bez problemów honorowane są bilety Brandenburg-Berlin-Ticket, Mecklenburg-Vorpommern-Ticket i Schönes-Wochenende-Ticket od stacji Szczecin Główny. Oznacza to, że problem omawiany w artykule został już rozwiązany.

Trochę inna sprawa jest z parą pociągów IC 145/148 do/z Amsterdamu. Do momentu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy pociągi te były w gestii PKP PR. W grudniu przejęła je spółka PKP Intercity, która nie podpisała z DB porozumienia dotyczącego honorowania biletów DB. Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że należy zakupić w kasie Intercity bilet na odcinek Szczecin Główny - Tantow. Cena takiego biletu jest każdorazowo przeliczana według aktualnego kursu euro i zaokrąglana do pełnych złotych. W momencie wysyłania do mnie odpowiedzi, czyli w czwartek, bilet kosztował 28 złotych.

W świetle powyższego ciekawa jest odpowiedź VBB (czyli instytucji, która wspólnie z DB emituje bilet BBT). Mimo tego, że przekazałem jej stanowisko PKP Intercity, VBB upiera się, że w pociągach IC 145/148 bilet BBT jest honorowany już od Szczecina i odsyła do informacji podanych na swojej stronie internetowej, które oczywiście to potwierdzają. Wygląda więc na to, że niemieccy kolejarze mają zdrowe podejście do reform naszych kochanych kolei i nie przejmują się bałaganem u nas panującym. A uwzględniając to, że obsługa pociągów od Szczecina jest niemiecka, chyba nie należy w ogóle się przejmować stawianym przez PKP Intercity wymogiem posiadania dodatkowego biletu.

SWT w IC 145/148 nie jest i nigdy nie był honorowany.