Forum

Województwo ogłosiło przetarg na zakup nowego taboru...

W dniu dzisiejszym na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego pojawiło się ogłoszenie o przetargu na zakup 10 spalinowych zespołów trakcyjnych z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne 2 pojazdy (20% wartości umowy podstawowej). Zapoznaj się z SIWZ.
Sporo czasu minęło nim ogłosili przetarg, no ale to chyba nic nowego. W każdym razie dobrze, że coś się dzieje. Zastanawia mnie czy chodzi tu na pewno o szynobus- 150 miejsc siedzących raczej się nie zmieści w klasycznym szynobusie, a w SZT. Na uwagę zasługuje fakt obecności klimatyzacji w kabinie pasażerskiej co na szczęście staje się standardem a nie luksusem. I małe pytanie - czy barwy województwa to te barwy, które ma SA103?

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez (użytkownik usunięty)

zack1989 napisał(a):

> Sporo czasu minęło nim ogłosili przetarg, no ale to chyba > nic nowego. W każdym razie dobrze, że coś się dzieje. > Zastanawia mnie czy chodzi tu na pewno o szynobus- 150 miejsc > siedzących raczej się nie zmieści w klasycznym szynobusie, > a w SZT. Na uwagę zasługuje fakt obecności klimatyzacji w > kabinie pasażerskiej co na szczęście staje się standardem > a nie luksusem. I małe pytanie - czy barwy województwa to > te barwy, które ma SA103?

Tak, barwy które są na SA103 to barwy województwa. Wygląda na to że będą to pojazdy trójczłonowe. W SIWZ jest napisane, że mają być podwójne rzędy siedzeń a w dwuczłonie taką liczbę miejsc, osiągnie się tylko w układzie 2+3, oczywiście mam na myśli pojazdy Pesy. Akurat klimatyzacja w przestrzeni pasażerskiej w pojazdach szynowych w naszym kraju to nic nowego, chyba tego "luksusu" nie posiadały tylko dwa pierwsze pojazdy SA105 produkcji ZNTK Poznań.
zack1989 napisał(a):

> Sporo czasu minęło nim ogłosili przetarg, no ale to chyba > nic nowego. W każdym razie dobrze, że coś się dzieje. > Zastanawia mnie czy chodzi tu na pewno o szynobus- 150 miejsc > siedzących raczej się nie zmieści w klasycznym szynobusie, > a w SZT.

Oczywiście zamówienie dotyczy SZT-ów, tyle że pewne osoby w UM podjęły decyzję, by w całej dokumentacji przetargowej przedmiot zamówienia określać jako "autobusy szynowe". Oczywiście to ma się nijak do pojazdów które chcemy kupić, ale tak to już jest, że jedni mają władzę, a inni wiedzę. Rządzą jednak ci pierwsi. Najważniejsze że w dokumentacji są takie wymogi, z których jasno wynika, że nie może to być zwykły np. SA134.

. Na uwagę zasługuje fakt obecności klimatyzacji w > kabinie pasażerskiej co na szczęście staje się standardem > a nie luksusem.

Tak, dziś to już powszechne rozwiązanie. Szkoda jedynie, że kłóci się ono ze swobodą podziwiania krajobrazów przez otwarte okno. Albo klima, albo otwierane okna.

I małe pytanie - czy barwy województwa to te > barwy, które ma SA103?

Nie, teraz będą nowe barwy, zbliżone do szczecińskich FG, ale nieco inne. Moim zdaniem całkiem ładne. Kolory, które mają być zastosowane odpowiadają logo tej strony: http://www.zachodniopomorskie.pl
Bodek napisał(a):

> Tak, dziś to już powszechne rozwiązanie. Szkoda jedynie, że > kłóci się ono ze swobodą podziwiania krajobrazów przez > otwarte okno. Albo klima, albo otwierane okna.

To oznacza, że w ogóle nie będzie możliwości otwierania okien, czy może będzie można je otwierać przy wyłączonej klimatyzacji?

> I małe pytanie - czy barwy województwa to te > > barwy, które ma SA103? > > Nie, teraz będą nowe barwy, zbliżone do szczecińskich FG, > ale nieco inne. Moim zdaniem całkiem ładne. > Kolory, które mają być zastosowane odpowiadają logo tej > strony: http://www.zachodniopomorskie.pl

Właśnie dlatego pytałem, gdyż te z SA103 wyglądają bardziej na PR, a od jakiegoś czasu Nasze województwo zaczęło kampanie reklamową z tym logo i tymi kolorami.

Czy oprócz SZT planuje się na przyszłość kupienie EZT? Fakt, że mamy sporo SPOTów, ale jakby nie patrzeć ich procent w porównaniu z resztą taboru jest mały, a poczciwe "kibelki" w końcu dobiegną końca swego żywota. Chyba lepiej myśleć wcześniej niż za późno. Faktem jest też, że nasz ZPR dość dobrze sobie radzi (przynajmniej tak mi wmówili) a jednak to na Śląsku kupili FLIRTy. Coś wiadomo na ten temat?

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> > To oznacza, że w ogóle nie będzie możliwości otwierania > okien, czy może będzie można je otwierać przy wyłączonej > klimatyzacji?

Będą okna uchylne, ale otwieralne jedynie w razie awarii klimatyzacji. > > Czy oprócz SZT planuje się na przyszłość kupienie EZT? Fakt, > że mamy sporo SPOTów, ale jakby nie patrzeć ich procent w > porównaniu z resztą taboru jest mały, a poczciwe "kibelki" w > końcu dobiegną końca swego żywota. Coś wiadomo na ten temat?

Póki co ten temat w ogóle nie jest brany pod uwagę, ponieważ braki taboru występują jedynie w trakcji spalinowej, więc tu był priorytet. Sądzę jednak, że w związku z zapisami ustawy o restrukturyzacji pkp, z których wynika że województwa będą otrzymywały określoną kasę na zakupy i modernizacje taboru, prędzej czy później temat ten także zaistnieje. Ja we wszystkich możliwych dokumentach urzędu staram się podkreślać konieczność zakupu nowych EZT, które będą w stanie wykorzystać parametry zmodernizowanych w niedalekiej przyszłości (mam nadzieję) linii kolejowych do Poznania i Świnoujścia, czyli na 160 kph. Realnie patrząc, sądzę że poważnych zakupów taboru elektrycznego należy się spodziewać po 2011-2012 roku.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Chodziły też słuchy o zakupach jakiegoś używanego taboru dla województwa. Wiadomo coś na ten temat? W Kołobrzegu nawet stał jakiś nowszy VT podobny do tych, które jeżdżą do Angermunde. Jakiś czas temu była też mowa o rewitalizacji linii Stargard-Pyrzyce-Myślibórz-Dębno-Kostrzyn. Nawet rywalizowała o środki z UE z linią na Wałcz. Potem stała się niepotrzebna? Teraz została przecięta za Głazowem przez budowę S-3, a odcinek od przecięcia z drogą S-3 do Myśliborza właśnie wędruje na złom. Szkoda :(
Pt47 napisał(a):

> Chodziły też słuchy o zakupach jakiegoś używanego taboru dla > województwa. Wiadomo coś na ten temat? W Kołobrzegu nawet stał > jakiś nowszy VT podobny do tych, które jeżdżą do Angermunde.

Faktycznie, jakiś czas temu, gdy zakup nowego taboru wydawał się bardzo odległy (z wielu przyczyn), powstał plan zakupu kilku używek. Nie wiele brakowało, a mielibyśmy tabor pochodzenia holenderskiego, kompletnie nie dostosowany do obsługi niskich peronów (brak stopni). Na szczęście decydenci posłuchali głosu rozsądku i wycofali się z tego pomysłu, intensyfikując jednocześnie działania na rzecz zakupu nowego taboru.

> Jakiś czas temu była też mowa o rewitalizacji linii > Stargard-Pyrzyce-Myślibórz-Dębno-Kostrzyn. Nawet rywalizowała > o środki z UE z linią na Wałcz. Potem stała się niepotrzebna? > Teraz została przecięta za Głazowem przez budowę S-3, a odcinek > od przecięcia z drogą S-3 do Myśliborza właśnie wędruje na > złom. Szkoda :(

Strasznie szkoda! Zmarnowana szansa. Niestety lobby blachosmrodowe rządzi,a i kolejarze nie bardzo chcą je powstrzymywać. Do PKP S.A. poszło co najmniej kilka pism w sprawie tej linii, by jej nie rozbierać, bo jest przewidziana do ponownego uruchomienia. Do tego durne władze Myśliborza, dla których liczy się tylko obwodnica miasta przez teren stacji kolejowej.... Uważam, że to jedyna z linii nieczynnych, mająca tak duży potencjał, łącząca aż 6 miast średniej i małej wielkości oraz biegnąca przez tereny ciekawe turystycznie. Może za 10-20 lat, gdy większość dróg i miast będzie zakorkowana zmądrzejemy i pojawi się pomysł odbudowy tego odcinka. Wcześniej pewnie nie...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Dzięki za informacje!. Dokładnie! Choć było szkoda, byłem w stanie zrozumieć, z ekonomicznego punktu widzenia, likwidację linii Pyrzyce-Godków oraz Pyrzyce-Gryfino (tylko czemu nie pozwolono działać drezyniarzom!? Może przybyłoby turystów itp. Przecież to plus dla gmin!). Nie mogę za to pojąć jak PKP i spółka pozwolili na likwidację linii na Kostrzyn przy jej potencjale i tylu miastach na trasie!. Pisałem też w tej sprawie do zajmującego się przecież transportem Pana Liberadzkiego, ale odpowiedzi nie dostałem. Po wybudowaniu S-3 z węzłem Myślibórz i obwodnicy tego miasta szanse na odbudowę linii będą raczej żadne. Dlaczego można budować kilkukilometrowe przejścia dla zwierząt a przedłużenie o kilka metrów wiaduktu by zmieścić linię kolejową jest niemożliwe?. Jakoś pod Stargardem można było. O władzach Myśliborza to lepiej nie mówić! Funkcjonującą linię do Gorzowa też chcą poświęcić! W tej sytuacji nie wiadomo czy senator H.M.Woźniak ma jakieś szanse w obronie tej linii. Chyba będzie biała plama na kolejowej mapie. :(