Forum

SA136-005 i 006 już na trasie

Wczoraj w siedzibie Sekcji Utrzymania Taboru PR Szczecin w Kołobrzegu dokonano odbioru końcowego dwóch kolejnych spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA136 (005 i 006), zakupionych przez województwo zachodniopomorskie.

wysłane przez Mareczek 5

Kilka pytań do autora:

1) Można poznać jakieś szczegóły co do "dodatkowej obsługi", chociażby numery pociągów?

2) Jak w związku z powyższymi informacjami wygląda sytuacja z SA110? Rozpoczętę zostały jakieś kasacje/odstawienia?

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Bodek

Mareczek napisał(a):

>  > 1) Można poznać jakieś szczegóły co do "dodatkowej > obsługi", chociażby numery pociągów? >  > 2) Jak w związku z powyższymi informacjami wygląda > sytuacja z SA110? Rozpoczętę zostały jakieś > kasacje/odstawienia?

Co do punktu pierwszego odpowiem jutro po otrzymaniu potwierdzenia o zmianach od PR. Jeśli chodzi o Helmuty, to jeszcze trochę pojeżdżą. Kasacje się nie rozpoczęły, ale też nie wszystkie są jeszcze na chodzie z braku części i niecelowości ich zakupu.
Bodek napisał(a):

> Jeśli chodzi o Helmuty, to jeszcze trochę pojeżdżą. > Kasacje się nie rozpoczęły, ale też nie wszystkie są > jeszcze na chodzie

Jeszcze? Reaktywacja? :) Helmuty będą miały stałe obiegi, czy zależne od humoru dyspozytora? Jeżeli stałe, to czy pod drutem też pojawią się 110-tki? :)

(Ale męczy...)

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Bodek

Mareczek napisał(a):

> Kilka pytań do autora: >  > 1) Można poznać jakieś szczegóły co do "dodatkowej > obsługi", chociażby numery pociągów?

Od 1 września obowiązują nowe obiegi dla taboru spalinowego, obejmujące także linie zelektryfikowane.

Dla SA136 są 4 obiegi. W tym są 2 typowe "kołobrzesko-szczecineckie" po 798km (w tym jeden dwudniowy - z nocką w Runowie) oraz 2 obiegi dwudniowe spalinowo-elektryczne o długościach 697 i 1020 km. Ten pierwszy przewiduje obsługę popołudniowego Kg-Ko nr 89828 oraz Ko-SG 88731, później przejście na: 88146/88141 SG-Choszczno-SG w 1-4, 89136/89131 SG-Bi-SG w 5 i 6, a w 7 nocowanie na SWH. Następnego dnia powrót do Kołobrzegu przez Koszalin pociągami 88820 i 89825.

Drugi obieg łączony startuje w C jako 89822/89823 Kg-Ko-Kg a w pozostałe dni jako 89826 Kg-Ko, później jako 88729 Ko-SG, dalej 89428SG-Szczecinek (nocka) i powrót 89421 do SG i SWH. Następnie obsługa 88624/88629 i 88630/88635 SG-Gryfino-SG, dalej 88922 SG-Kamień Pom, kółeczko do Wysokiej i powrót do SG wieczornym 88933 i do szopy w Kg 88830.

Dla SA110 są 2 obiegi jednodniowe, w tym jeden obieg na dni "D" i drugi na "C". Zatem w ruchu musi być co najmniej 1 zespół SA110. W "C" pociągi Kg-SG-Kg 88733/88822 i 88727/88826, a w "D" podsył doGryfic w 88721, potem 88840 do Koszalina i dalej Ko-Kg 89823. Następnie takjak w "C" do SG 88727/88826.

Dla serii SA103/109 (wymagane 3 pojazdy w ruchu) obowiązują dwa obiegi - typowy jednodniowy "darłowski" (508km) oraz dwudniowy "kołobrzesko-kaliski" (758km).

Sporo tego się zrobiło, a to jeszcze nie koniec, bo od grudnia będzie prawdziwa kaszana :))

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Bodek napisał(a):

> [ciach]

No i tą metodą wiemy już jakie obiegi mają jakie pojazdy. Wiec zapewne odpowiedziałeś na wiele pytań. Mi zostało jeszcze jedno. Na jakich pociągach Szczecin-Kołobrzeg-Szczecin jest podsył solowych pes na obieg "kaliski"?

wysłane przez Bodek

PawelJ napisał(a):

Na jakich pociągach Szczecin-Kołobrzeg-Szczecin > jest podsył solowych pes na obieg "kaliski"?

Rano z Kołobrzegu jako pociąg 88721 z Helmutem na przyprzęgu do Gryfic (Helmut wraca stamtąd do Koszalina jako 88840), a powrót w "D" o 10:50 z SG jako 88822, a w "C" jako 88832 o 8:43 z SG.

wysłane przez lukien213

Bodek napisał(a):

> Dla serii SA103/109 (wymagane 3 pojazdy w ruchu) obowiązują > dwa obiegi - typowy jednodniowy "darłowski" (508km) oraz > dwudniowy "kołobrzesko-kaliski" (758km).

To jeszcze ja mam jedno pytanie: "na chodzie" są dalej dwa SA103? Jeśli tak, to co jeździ jako ten trzeci wymagany pojazd i na których pociągach?

wysłane przez Bodek

lukien213 napisał(a):

>  > To jeszcze ja mam jedno pytanie: "na chodzie" są dalej dwa > SA103? Jeśli tak, to co jeździ jako ten trzeci wymagany pojazd > i na których pociągach?

Wszystkie SA103 są już na chodzie. Nie wiem jak będzie, gdy pierwsza 103 pójdzie na modernizację (klima). Może wejdzie w to helmut? Zobaczymy.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Bodek napisał(a):

> Wszystkie SA103 są już na chodzie. > Nie wiem jak będzie, gdy pierwsza 103 pójdzie na modernizację > (klima). Może wejdzie w to helmut? Zobaczymy.

No ale jesienią chyba wróci już SA109 po tej modernizacji.

wysłane przez Bodek

PawelJ napisał(a):

> > Nie wiem jak będzie, gdy pierwsza 103 pójdzie na modernizację > > (klima). Może wejdzie w to helmut? Zobaczymy. >  > No ale jesienią chyba wróci już SA109 po tej modernizacji.

Dzidziuś wróci pod koniec listopada, a pierwsza mała Pesa powinna wyjechać na klimę do 30 września, więc luka i tak będzie.
Bodek napisał(a):

> Dla SA110 są 2 obiegi jednodniowe, w tym jeden obieg na dni > "D" i drugi na "C". Zatem w ruchu musi być co najmniej 1 > zespół SA110. > W "C" pociągi Kg-SG-Kg 88733/88822 i 88727/88826, a w "D" > podsył doGryfic w 88721, potem 88840 do Koszalina i dalej > Ko-Kg 89823. Następnie takjak w "C" do SG 88727/88826.

No to szybko pozbyliśmy się helmutów (prawie).

Z podziękowaniami za informacje.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Bodek

Bodek napisał(a):

> Od 1 września obowiązują nowe obiegi dla taboru spalinowego, > obejmujące także linie zelektryfikowane. > 

Sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda tak, że w ruchu jest ciągle 5 Helmutów, bo brakuje kilku EN57 do planu. Będą się one więc pojawiały także w obiegach SA136, które nie obejmują obsługi linii typowo elektrycznych.

Harmonogram dostaw kolejnych SA136 przewiduje, że do końca września pojawią się pojazdy nr 007 i 008, w końcu listopada 009 oraz w grudniu 010 i 011. SA136-012 planowany jest na koniec lutego 2011. Wygląda więc, że Helmuty jeszcze trochę pojeżdżą.
006

wysłane przez MQ ?

Czy jest potwierdzenie, że 006 wyjechał na trasę 1 września? Pytam w kontekście księgi taborowej.

wysłane przez Bodek

mkubien napisał(a):

> Czy jest potwierdzenie, że 006 wyjechał na trasę 1 > września? Pytam w kontekście księgi taborowej.

Tak. Z moich informacji wynika, że piątka wyjechała 31 sierpnia, a szóstka właśnie 1 września po południu.

wysłane przez mxk

mkubien napisał(a):

> Czy jest potwierdzenie, że 006 wyjechał na trasę 1 > września? Pytam w kontekście księgi taborowej.

Tak, jechałem nim wczoraj (1.09) pociągiem 88728.

-- Jest super, jest super, więc o co Ci chodzi?

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez mxk

Podaję brakujące numery fabryczne SA136 do Księgi Taborowej: SA136-005 005 SA136-006 006

Żeby nie było, to numery zostały sprawdzone na tabliczkach znamionowych w podanych składach ;)

-- Jest super, jest super, więc o co Ci chodzi?

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez Bodek

mxk napisał(a):

> Podaję brakujące numery fabryczne SA136 do Księgi > Taborowej: > SA136-005 005 > SA136-006 006 >  > Żeby nie było, to numery zostały sprawdzone na tabliczkach > znamionowych w podanych składach ;)

Skomplikowane te numery. Pewnie ciężko było zapamiętać ;)

wysłane przez mxk

Bodek napisał(a):

[ciach]

Nigdy nie wiadomo, co może być wyryte na tabliczce ;)

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez MQ ?

mxk napisał(a):

> Podaję brakujące numery fabryczne SA136 do Księgi > Taborowej

Dzięki, uzupełnione.