Forum

Ostatni szt PESY dla woj. zachodniopomorskiego -...

14 marca odbędzie się oficjalne przekazanie do eksploatacji spalinowego zespołu trakcyjnego typu SA136. Z tym momentem zostanie on włączony do taboru, obsługującego regionalne przewozy pasażerskie na terenie województwa zachodniopomorskiego.

wysłane przez Korczian

Czyli 12 maszyn będzie... Dużo. Biednym SA110 trzeba będzie powiedzieć "do widzenia".

Teraz wszyscy liczymy, że UM dogada się z PESĄ odnośnie nowych EZT :)

Vmax>=160 na D29-351!
Korczian napisał(a):

> Czyli 12 maszyn będzie... Dużo.

Odkrycie Ameryki :) Przecież od X czasu było o tym głośno.
margor napisał(a):

> Odkrycie Ameryki :) Przecież od X czasu było o tym głośno.

Po cichu liczyłem na więcej... ;] Acz i tak 12 na całe województwo wydaje się trochę mało. SA136 częściej są w ruchu niż na bocznicach, mając zasłużony odpoczynek.

Vmax>=160 na D29-351!
Małą fotorelację można obejrzeć na forum dawna.pila pod tym adresem

http://www.forum.dawna.pila.pl/viewtopic.php?f=22&t=156&start=1170

na forum wieżowców w dziale tabor kolejowy zachodniopomorskie oraz tu:

http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=3993
Nasza galeria też jest czynna, więc zapraszam do dodawania zdjęć :-)
mkubien napisał(a):

> Nasza galeria też jest czynna, więc zapraszam do dodawania zdjęć > :-)

chętnie tylko poproszę o jakąś pomoc ;)
eReNWalcz napisał(a):

> chętnie tylko poproszę o jakąś pomoc ;)

Po wejściu do działu Sandbox na głównym pasku, po prawej są opcje "dodaj zdjęcie do oceny" oraz "pomoc". Jeśli coś by było dalej niejasne z chęcią pomożemy :)
mkubien napisał(a):

> Nasza galeria też jest czynna, więc zapraszam do dodawania zdjęć > :-)

BTW... Format wpisywania linii kolejowej ze spacjami z przodu i z tyłu chyba najbardziej odstrasza. Nie lepiej byłoby to zrobić w formie rozwijanej?

-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...
Korczian napisał(a):

>  > Teraz wszyscy liczymy, że UM dogada się z PESĄ odnośnie > nowych EZT :)

To nie jest kwestia dogadania się z Pesą. Gdyby tak było już mielibyśmy kilkanaście nowych pociągów. Po pierwsze kasa Misiu :) Jak jej nie ma to można się dogadywać, ale tylko na jakieś piwko ;) Po drugie gdy już będzie kasa, trzeba ogłosić przetarg na dostawę składów, wówczas producenci (wszyscy chętni) składają oferty. Ta która będzie najlepsza pod kątem przyjętego kryterium oceny - wygrywa. Po trzecie produkcja też trochę trwa - pociągi nie stoją na półkach w magazynie Pesy, czy innego Newagu.
Oj, mniejsza o to z kim zostanie podpisana umowa. :) Po prostu chodzi o sam fakt zakupienia EZT, który przewijał się już w kilku artykułach i wypowiedziach. Podobno w tym roku ma być przetarg.

Poczekamy - zobaczymy :D

Przy okazji - nie kuś piwem ;]

Vmax>=160 na D29-351!
Korczian napisał(a):

> Oj, mniejsza o to z kim zostanie podpisana umowa. :) Po prostu > chodzi o sam fakt zakupienia EZT, który przewijał się już w > kilku artykułach i wypowiedziach. Podobno w tym roku ma być > przetarg. >  Znasz kawał o łodzi? To się nie łudź :) W tym roku na 99% nie ma na to żadnych szans. Jedyne kible, które ewentualnie mogą zaistnieć w tym roku jako nowe nabytki województwa to używki z PR-ów, których 6 sztuk planuje się zakupić. Na nowy tabor na razie nie ma kasy, a bez niej nawet przetargu nie można ogłosić. A potrzeby są znacznie większe, niż tylko nowe kible. Potrzebujemy jeszcze ze 3-4 nowe SA o pojemności około 100 miejsc. Bez nich trudno będzie obsłużyć linię do Piły przy jednoczesnym zwiększeniu liczby pociągów do Szczecinka.

> Przy okazji - nie kuś piwem ;]

Sam bym się napił, ale jestem w pracy :)