Forum
Monopol na "nadodrzance"
wysłane przez lukaszenko 16
-- Robiła babcia na drutach. Przejechał tramwaj i spadła.
wysłane przez Korczian
Zasadniczo co tam jeździ? Towarowe i REGIO. Remonty się posuwają, ale jak na razie dobrymi torami są te od Głównego do Gryfina. Cóż... PLK, do roboty!!!
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez pioko17 38
> Ostatni pociąg pośpieszny w relacji Wrocław > Główny - Szczecin Główny pojechał w rozkładzie > 2002/3 (sic!).
Ostatni pociąg pospieszny przejechał tą linią na przełomie sierpnia i września 2010 roku i był to TLK 48500/84500 Bielsko Biała - Świnoujście.
wysłane przez lukaszenko 16
> Ostatni pociąg pospieszny przejechał tą linią na przełomie > sierpnia i września 2010 roku i był to TLK 48500/84500 > Bielsko Biała - Świnoujście.
Może źle się wyraziłem. Chodziło mi o pociąg całoroczny, a nie sezonowy, jak w przypadku dawnego "Bielika" :D
-- Robiła babcia na drutach. Przejechał tramwaj i spadła.
wysłane przez MaK
> Może źle się wyraziłem. Chodziło mi o pociąg całoroczny, a > nie sezonowy, jak w przypadku dawnego "Bielika" :D
N chyba logiczne, że pasażerowie wybiorą opcję dojazdu do Wrocławia w 5 a nie w 9 godzin.
-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...
wysłane przez lukaszenko 16
> N chyba logiczne, że pasażerowie wybiorą opcję dojazdu do > Wrocławia w 5 a nie w 9 godzin.
Lecz gdy cała linia 273 zostanie wyremontowana, to będzie się jechać w 4h a nie 5/5,5. :D
-- Robiła babcia na drutach. Przejechał tramwaj i spadła.
wysłane przez MaK
> Lecz gdy cała linia 273 zostanie wyremontowana, to będzie się > jechać w 4h a nie 5/5,5. :D
W 4 godziny to na pewno nie. Obecnie, podróż do Wrocławia pociągiem osobowym po "nadodrzance" zajmuje około 10 godzin.
Po kompleksowej modernizacji, która miałaby nastąpić, szacowany czas podróży spadnie do około 5-6 godzin.
-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...
wysłane przez Mareczek 5
> W 4 godziny to na pewno nie. Obecnie, podróż do Wrocławia pociągiem > osobowym po "nadodrzance" zajmuje około 10 godzin. > > Po kompleksowej modernizacji, która miałaby nastąpić, szacowany > czas podróży spadnie do około 5-6 godzin.
355 km przy średniej 100 km/h daje 3,5 godziny jazdy. Patrząc na gęstość "ważnych" stacji na tej trasie (które są notabene wyznacznikiem do omijania tej trasy), myślę że w 4h byłoby nawet realne.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez MaK
> 355 km przy średniej 100 km/h daje 3,5 godziny jazdy. Patrząc na > gęstość "ważnych" stacji na tej trasie (które są notabene > wyznacznikiem do omijania tej trasy), myślę że w 4h byłoby nawet > realne.
W pracy mam artykuł schowany o obliczeniach czasu jazdy. Zobaczę dzisiaj. Ale zdaje mi się, że to było coś około 5h 20 min.
-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...
wysłane przez MaK
> 355 km przy średniej 100 km/h daje 3,5 godziny jazdy. Patrząc na > gęstość "ważnych" stacji na tej trasie (które są notabene > wyznacznikiem do omijania tej trasy), myślę że w 4h byłoby nawet > realne.
Faktycznie. Zwracam honor. Wyliczenia pokazują 4 godziny i 15 minut, JAZDY na trasie Szczecin Gł. - Wrocław Gł.
-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...
wysłane przez paki
> Faktycznie. Zwracam honor. > Wyliczenia pokazują 4 godziny i 15 minut, JAZDY na trasie Szczecin > Gł. - Wrocław Gł.
Jeśli takie połączenie kiedyś zaistnieje, będzie świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą szybko i w miarę komfortowych warunkach dotrzeć do Wrocka :)
-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez MaK
> Jeśli takie połączenie kiedyś zaistnieje, będzie świetnym > rozwiązaniem dla tych, którzy chcą szybko i w miarę komfortowych > warunkach dotrzeć do Wrocka :)
Papiery przedprojektowe są dosyć optymistyczne. 160km/h dla pasażerskich, 120 km/h dla towarowych. Ale data zakończenia prac już tak nie nastraja. 2020 rok. Najlepiej to poczekać bez zbędnego hurra optymizmu i patrzeć na rozwój wydarzeń. Narazie, to jest na liście rezerwowej dofinansowania z UE. Więc... poczekajmy.
-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...
wysłane przez lukaszenko 16
> 355 km przy średniej 100 km/h daje 3,5 godziny jazdy. Patrząc na > gęstość "ważnych" stacji na tej trasie (które są notabene > wyznacznikiem do omijania tej trasy), myślę że w 4h byłoby nawet > realne.
Według mnie gdy kiedyś zaistnieje TLK na trasie z Wrocławia do Szczecina przez Zieloną Górę, to proponowałbym taki wariant przystanków: Szczecin Główny - Gryfino - Chojna(ewentualność ostateczna) - Kostrzyn - Rzepin - Zielona Góra - Nowa Sól - Głogów - Rudna Miasto(ponownie ewentualność ostateczna) - Wołów - Wrocław Główny. Lub wydłużyć obecny TLK72100/27100 do Szczecina(wtedy nie było by Zielona Góra - Zamość tylko Szczecin Główny - Zamość). Ot taka moja wizja, a czy kiedykolwiek będzie coś w tym stylu to się przekonamy. ;]
-- Robiła babcia na drutach. Przejechał tramwaj i spadła.
wysłane przez lukaszenko 16
> [ciach]
Przepraszam za odpowiadanie na swój post, ale mam jeszcze jedno pytanie. Jaką byście dali nazwę nowemu TLK? Ja oscyluję za powrotem "Bielika, "Ślązaka" lub ewentualnie "Karmazyn". Nadodrzanka to chyba jest IC, EC, EIC lub EX, nie jestem pewien który typ.
-- Robiła babcia na drutach. Przejechał tramwaj i spadła.
wysłane przez pioko17 38
[ciach]
Nie wiem czy zauważyłeś, ale TLKom nie nadaje się nazw (chyba że są sponsorowane)
wysłane przez lukaszenko 16
> Nie wiem czy zauważyłeś, ale TLKom nie nadaje się nazw (chyba że > są sponsorowane)
No to to byłby wyjątek. Chyba że od razu po remoncie puściliby IC'ka, wtedy nazwa murowana.
-- Robiła babcia na drutach. Przejechał tramwaj i spadła.