Forum
Gdyńska SM42-563, należąca do PKP Intercity, ze składem...
wysłane przez man1995 55
wysłane przez torzo
> Gdzie ten skład podłączany jest pod elektryczną > lokomotywę? W Goleniowie?
W Szczecinie Głównym. Wystarczy sprawdzić rozkład. W Goleniowie skład stoi raptem 2 minuty.
Pozdrawiam.
wysłane przez stoch
> W Szczecinie Głównym. Wystarczy sprawdzić rozkład. W > Goleniowie skład stoi raptem 2 minuty.
Skład, który jedzie do Szczecina Głównego, jest tam podczepiany pod elektryka? Troszkę bezsensu, nie uważasz?
wysłane przez mxk
> Skład, który jedzie do Szczecina Głównego, jest tam > podczepiany pod elektryka? Troszkę bezsensu, nie uważasz?
Tak, ale to w końcu PIC ;) Jak się uda, to może złapię ten okaz gospodarności pod drutem ;)
-- Od tego są nogi, by łazić na nich...
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez Lukasy
> stoch napisał(a):
> > Skład, który jedzie do Szczecina Głównego, jest tam > > podczepiany pod elektryka? Troszkę bezsensu, nie uważasz? > > Tak, ale to w końcu PIC ;) Jak się uda, to może złapię ten > okaz gospodarności pod drutem ;)
Nie chcę wyjść na buca, ale nie wszystko złoto co się świeci. Chęć zapięcia elektrowozu na odcinek Szczecin Gł. - Goleniów - Szczecin Gł. skutkowałaby wzrostem kosztów, bo: - trzeba podesłać SM42 do Goleniowa wraz z maszynistą - trzeba zatrudnić rewidenta na próbę hamulca pociągu do Kołobrzegu - lokomotywa EU07 od pociągu ze Szczecina Gł. stałaby cały dzień w Goleniowie lub zjeżdżała luzem do Szczecina (oczywiście potem musiałaby wieczorem wrócić do Goleniowa), w obydwu przypadkach generuje to dodatkowy koszt. Lokomotywa nie jeździ, to nie zarabia. Lokomotywa jeździ luzem, to też nie zarabia. - trzeba zatrudnić rewidenta na próbę hamulca pociągu z Kołobrzegu - trzeba odesłać SM42 z Goleniowa wraz z maszynistą.
To tak w skrócie. Chyba niezbyt się opłaca, zwłaszcza że pociąg nie jedzie tylko do/ze Szczecina Gł., tylko Warszawy Wsch. jako grupa wagonów w innym pociągu. Na dworcu głównym robi się wszystko za jednym zamachem i do tego mniejszym kosztem.
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez Lukasy
> Skład, który jedzie do Szczecina Głównego, jest tam > podczepiany pod elektryka? Troszkę bezsensu, nie uważasz?
Pociąg z Kołobrzegu do Szczecina Głównego _i_dalej_ do Warszawy Wschodniej, na odcinku Kołobrzeg - Szczecin Gł. jest obsługiwany przez SM42 z PKP IC, doraźnie w razie awarii przez SM42 z PKP Cargo. Dlaczego spalinówka jedzie aż do Szczecina? Bo następuje tam łączenie z grupą wagonów Świnoujście - Warszawa Wschodnia i aby nie generować niepotrzebnych postojów oraz nie ściągać do Goleniowa dodatkowych pracowników (np. rewident IC), wszystko robi się za jednym razem na stacji Szczecin Główny.
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez margor
A dawny pociąg sezonowy Kołobrzeg-Trzebiatów-Szczecin-Wrocław? Czy obsługa jego wyglądała podobnie?
wysłane przez Lukasy
> A dawny pociąg sezonowy Kołobrzeg-Trzebiatów-Szczecin-Wrocław? > Czy obsługa jego wyglądała podobnie?
Ten co jeździł trzy albo cztery lata temu? Tak, SM42 do Szczecina Głównego, tylko obsługiwało PKP Cargo.
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez kalapele
W tle po prawo widać stadion Kotwicy Kołobrzeg.