Forum

Gdyńska SM42-563, należąca do PKP Intercity, ze składem...

zdjęcie
Gdyńska SM42-563, należąca do PKP Intercity, ze składem TLK 88203 relacji Kołobrzeg - Szczecin Główny opuszcza stację początkową
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Gdzie ten skład podłączany jest pod elektryczną lokomotywę? W Goleniowie?
man1995 napisał(a):

> Gdzie ten skład podłączany jest pod elektryczną > lokomotywę? W Goleniowie?

W Szczecinie Głównym. Wystarczy sprawdzić rozkład. W Goleniowie skład stoi raptem 2 minuty.

Pozdrawiam.
torzo napisał(a):

> W Szczecinie Głównym. Wystarczy sprawdzić rozkład. W > Goleniowie skład stoi raptem 2 minuty.

Skład, który jedzie do Szczecina Głównego, jest tam podczepiany pod elektryka? Troszkę bezsensu, nie uważasz?
stoch napisał(a):

> Skład, który jedzie do Szczecina Głównego, jest tam > podczepiany pod elektryka? Troszkę bezsensu, nie uważasz?

Tak, ale to w końcu PIC ;) Jak się uda, to może złapię ten okaz gospodarności pod drutem ;)

-- Od tego są nogi, by łazić na nich...

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
mxk napisał(a):

> stoch napisał(a):

> > Skład, który jedzie do Szczecina Głównego, jest tam > > podczepiany pod elektryka? Troszkę bezsensu, nie uważasz? >  > Tak, ale to w końcu PIC ;) Jak się uda, to może złapię ten > okaz gospodarności pod drutem ;)

Nie chcę wyjść na buca, ale nie wszystko złoto co się świeci. Chęć zapięcia elektrowozu na odcinek Szczecin Gł. - Goleniów - Szczecin Gł. skutkowałaby wzrostem kosztów, bo: - trzeba podesłać SM42 do Goleniowa wraz z maszynistą - trzeba zatrudnić rewidenta na próbę hamulca pociągu do Kołobrzegu - lokomotywa EU07 od pociągu ze Szczecina Gł. stałaby cały dzień w Goleniowie lub zjeżdżała luzem do Szczecina (oczywiście potem musiałaby wieczorem wrócić do Goleniowa), w obydwu przypadkach generuje to dodatkowy koszt. Lokomotywa nie jeździ, to nie zarabia. Lokomotywa jeździ luzem, to też nie zarabia. - trzeba zatrudnić rewidenta na próbę hamulca pociągu z Kołobrzegu - trzeba odesłać SM42 z Goleniowa wraz z maszynistą.

To tak w skrócie. Chyba niezbyt się opłaca, zwłaszcza że pociąg nie jedzie tylko do/ze Szczecina Gł., tylko Warszawy Wsch. jako grupa wagonów w innym pociągu. Na dworcu głównym robi się wszystko za jednym zamachem i do tego mniejszym kosztem.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
stoch napisał(a):

> Skład, który jedzie do Szczecina Głównego, jest tam > podczepiany pod elektryka? Troszkę bezsensu, nie uważasz?

Pociąg z Kołobrzegu do Szczecina Głównego _i_dalej_ do Warszawy Wschodniej, na odcinku Kołobrzeg - Szczecin Gł. jest obsługiwany przez SM42 z PKP IC, doraźnie w razie awarii przez SM42 z PKP Cargo. Dlaczego spalinówka jedzie aż do Szczecina? Bo następuje tam łączenie z grupą wagonów Świnoujście - Warszawa Wschodnia i aby nie generować niepotrzebnych postojów oraz nie ściągać do Goleniowa dodatkowych pracowników (np. rewident IC), wszystko robi się za jednym razem na stacji Szczecin Główny.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

A dawny pociąg sezonowy Kołobrzeg-Trzebiatów-Szczecin-Wrocław? Czy obsługa jego wyglądała podobnie?
margor napisał(a):

> A dawny pociąg sezonowy Kołobrzeg-Trzebiatów-Szczecin-Wrocław? > Czy obsługa jego wyglądała podobnie?

Ten co jeździł trzy albo cztery lata temu? Tak, SM42 do Szczecina Głównego, tylko obsługiwało PKP Cargo.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez kalapele

88203(Disel z Kołobrzegu) na SG jest łączony z częścią Warszawską od "Hotela" 38204 i powstaje "Terespol" 81200.

W tle po prawo widać stadion Kotwicy Kołobrzeg.