Forum

Jakie obłożenie, taki tabor? Niekoniecznie.

wysłane przez Korczian

W poniedziałek rano przychodzę na stację w Stargardzie, czekając na poranny 88229 (8:17). Patrząc na tory postojowe, widzę że stoją dwa SA103. I nagle jeden z nich się podstawia na peron jako 88229. Na peronie na szczęście było ludzi trochę mniej niż zwykle, ale konsternacja jest. Myślałem że to jednorazowy wybryk.

Do dzisiaj. Ponownie musiałem jechać 88229. Na peronie ogrom ludzi czekających na pociąg. I w tym momencie podjeżdża SA103, sztuk jeden. Konsternacja niesamowita. Poleciało nawet parę przekleństw. Było tak ciasno w środku, że konduktorzy zaczęli sprawdzać bilety dopiero za Dąbiem, bo nie szło się przecisnąć.

Czy ktoś bardziej zorientowany w temacie może ujawnić, dlaczego akurat to maleństwo, bardziej nadające się na trasy do Kalisza Pom. czy szlak Sławno - Darłowo zostaje puszczone na tak mocno oblegane połączenie jak Stargard - Szczecin? Rozumiem, że jest obieg szynobusów, ale kiedyś podstawiał się Smerf, który idealnie pasował na 88229, a wcześniej SA110. Taki stan rzeczy będzie się jeszcze długo utrzymywał, czy to jedynie chwilowe wybryki spowodowane niedoborem Smerfów?

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez arctodus1111

> Czy ktoś bardziej zorientowany w temacie może ujawnić, > dlaczego akurat to maleństwo, bardziej nadające się na > trasy do Kalisza Pom. czy szlak Sławno - Darłowo zostaje > puszczone na tak mocno oblegane połączenie jak Stargard - > Szczecin? Rozumiem, że jest obieg szynobusów, ale kiedyś > podstawiał się Smerf, który idealnie pasował na 88229, a > wcześniej SA110. Taki stan rzeczy będzie się jeszcze > długo utrzymywał, czy to jedynie chwilowe wybryki > spowodowane niedoborem Smerfów?

Wydaje mi się że już nie, bo co najmniej jeden SA103 stał dzisiaj na wachlarzu w kołobrzeskiej szopie Mam nadzieję, że może SA110 dadzą

IZ Szczecin, ISE Koszalin.
arctodus1111 napisał(a):

> Wydaje mi się że już nie, bo co najmniej jeden SA103 stał > dzisiaj na wachlarzu w kołobrzeskiej szopie

Czy posiadamy aż tak dużo SA103, że stanowią one liczbę niepoliczalną, niczym wozy bojowe armii Korei Północnej ? ;-P Sorry, ale jak widziałeś jeden to pisz o jednym, najlepiej z numerem taborowym. Znaczenie ma też fakt, o której godzinie go widziałeś.

wysłane przez arctodus1111

 > Czy posiadamy aż tak dużo SA103, że stanowią one liczbę > niepoliczalną, niczym wozy bojowe armii Korei Północnej ? ;-P > Sorry, ale jak widziałeś jeden to pisz o jednym, najlepiej z > numerem taborowym. Znaczenie ma też fakt, o której godzinie go > widziałeś.

Nie jestem pewien, ale to był SA103-008. Stał on na szopie w Kołobrzegu ok. 11

IZ Szczecin, ISE Koszalin.
arctodus1111 napisał(a):

>  > Czy posiadamy aż tak dużo SA103, że stanowią one liczbę > > niepoliczalną, niczym wozy bojowe armii Korei Północnej ? ;-P > > Sorry, ale jak widziałeś jeden to pisz o jednym, najlepiej z > > numerem taborowym. Znaczenie ma też fakt, o której godzinie go > > widziałeś. >  > Nie jestem pewien, ale to był SA103-008. Stał on na szopie w > Kołobrzegu ok. 11

Jeden SA103 codziennie powinien stać w szopie jako rezerwa. Jeden powinien obsługiwać Kalisz Pomorski oraz jeden SA103 lub SA109 Darłowo. Jak widać do dyspozycji pozostaje jeszcze jeden "mały" pojazd. W sezonie jeździłby do Mielna, ale teraz jest wolny. SA109 z zasady nie jeździ dalej niż do Szczecina - mechanicy np. ze Stargardu nie znają tego taboru, więc go nie obsługują. Zatem najczęściej może się tam pojawić właśnie "wolny" SA103. Faktem jednak jest, że nie powinien on obsługiwać pociągów o zbyt dużej frekwencji.