Forum

Pociąg relacji Berlin - Gdańsk będzie omijał Szczecin

Spółka PKP Intercity uruchomi nowe połączenie Trójmiasta z Berlinem. Niestety nie będzie ono dotyczyło naszego miasta.
I tak po pewnym czasie okaże się, że połączenie jest nierentowne i wtedy może pomyślą nad przekierowaniem go przez Poznań lub Szczecin.
333Wojtas333 napisał(a):

> I tak po pewnym czasie okaże się, że połączenie jest > nierentowne i wtedy może pomyślą nad przekierowaniem go > przez Poznań lub Szczecin.

Średnio. Prędzej zlikwidują. W sumie największym problemem puszczenia tego EC przez Szczecin jest brak możliwości poprowadzenia pociągu tylko trakcją elektryczną. Cóż... Nasza część elektryfikacji jest zrobiona. Niemcy swoją część mają serdecznie gdzieś.

-- Stacja: współpracownik redakcji :D
Następna stacja: kto wie...?

Vmax>=160 na D29-351!
Korczian napisał(a):

> Średnio. Prędzej zlikwidują. W sumie największym problemem > puszczenia tego EC przez Szczecin jest brak możliwości > poprowadzenia pociągu tylko trakcją elektryczną. Cóż... > Nasza część elektryfikacji jest zrobiona. Niemcy swoją > część mają serdecznie gdzieś.

Bardziej zakładałbym tutaj słabą przepustowość D29-202.

wysłane przez michaux

Przecież już mieliśmy pociąg z Berlina do Warszawy przez Ostbahn. Jeździł kilka lat ale okazało się że jest mało interesujący i przerzucili go na Poznań, aż w końcu przestał kursować.

wysłane przez Bodek

michaux napisał(a):

> Przecież już mieliśmy pociąg z Berlina do Warszawy przez > Ostbahn. Jeździł kilka lat ale okazało się że jest mało > interesujący i przerzucili go na Poznań, aż w końcu > przestał kursować.

Jeździł tylko przez 1 rok. A poza tym nie był "mało interesujący", tylko IC-kom nie chciało się go prowadzić lokiem spalinowym. Pasażerom jadącym nocnym pociągiem generalnie wszystko jedno czy jadą przez Poznań, czy przez Gorzów. Dla nich liczy się głównie czas przejazdu, a jeszcze bardziej czas dojazdu do stacji docelowej. O awersji PIC-u do trakcji spalinowej napisano już wiele, nie tylko tu, więc dalej nie będę tłumaczył.

wysłane przez michaux

> O awersji PIC-u do trakcji spalinowej napisano już wiele, > nie tylko tu, więc dalej nie będę tłumaczył.

Tym bardziej jestem sceptyczny wobec takiej trasy dla tego połączenia.

wysłane przez lukien213

michaux napisał(a):

> > O awersji PIC-u do trakcji spalinowej napisano już wiele, > > nie tylko tu, więc dalej nie będę tłumaczył. >  > Tym bardziej jestem sceptyczny wobec takiej trasy dla tego > połączenia.

No ale to nie będzie skład wagonowy. To, że będzie w taryfie TLK, też powinno pomóc w zapewnieniu frekwencji na odpowiednim poziomie. Jak jeszcze w Krzyżu będzie dobra przesiadka, to już super.

wysłane przez marko 4

Bodek napisał(a):

> Jeździł tylko przez 1 rok. A poza tym nie był "mało > interesujący", tylko IC-kom nie chciało się go prowadzić > lokiem spalinowym.

Głównym problemem "Moniuszki" były manewry w Krzyżu. Awersja do spalinówek to inna historia.