Forum

Utrudnienia po nawałnicy

Po przejściu dzisiejszego południa nawałnicy, zablokowane zostały linie kolejowe do Świnoujścia i Poznania.

wysłane przez Cezar007 2

Pod Godkowem utknął TLK Pirat 84500, ciągnięty przez EP07-444. Do Godkowa wjechał opóźniony, o 22:30 (interwencja pogotowia u jednego z pasażerów na stacji Szczecin Główny), z Godkowa wyjechał o 0:59, trakcją spalinową, przy pomocy SM42.

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)

wysłane przez martines

Ja utknąłem w EIC 8100 "BOLESŁAW PRUS" za Rębuszem w kierunku Krzyża. Leżało drzewo na torach. Co najśmieszniejsze w tym było, że mechanik ruszył wraz z drużyną konduktorską i jednym ochotnikiem odciągać to drzewo z torów :) Po około 15 minutach ruszyliśmy dalej. To jednak nie koniec problemów... W wyniku nagłego hamowania awaryjnego (przez to drzewo) dokładnie na II wózku wagonu nr 6, na kole utworzyła się dość spora płaszczyzna. Kierownik pociągu postanowił o zatrzymaniu składu na stacji Dobiegniew, podczas którego wózek i koła były dokładnie sprawdzane. Kierownik postanowił o zmniejszeniu prędkości do 50 km/h do stacji Krzyż, na której przyszedł rewident wagonów w celu dokładnej oceny ww. usterki koła i dopuszczenia do dalszej jazdy. Po dłuższej kontroli specjalisty, kilkukrotnym podciąganiu składu do przodu i tyłu, stwierdzono że wagon nadaje się do dalszej jazdy z prędkością rozkładową. Na szczęście nie było konieczne wypięcie pechowego wagonu ze składu pociągu. Pociąg EIC 8100 "Bolesław Prus" dotarł do stacji Warszawa Centralna z około 90-minutowym opóźnieniem.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Cezar007 2

martines napisał(a):

>Kierownik postanowił o zmniejszeniu prędkości do 50 km/h do stacji Krzyż [..]

Takich decyzji nie podejmuje przypadkiem maszynista pociągu?

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez lukaszenko 16

Cezar007 napisał(a):

> Takich decyzji nie podejmuje przypadkiem maszynista pociągu?

Ale maszynista prawdopodobnie nie słyszał, że skład jest podkuty, bo przecież siedzi w kabinie(wiecie jak jest w siódemce). A kierownik idąc po składzie na pewno usłyszał to charakterystyczne stukanie i poinformował o tym maszynistę.

-- 7823, odjazd!

wysłane przez Cezar007 2

lukaszenko napisał(a):

[...] A kierownik idąc po składzie na pewno usłyszał to > charakterystyczne stukanie i poinformował o tym maszynistę.

Zgoda, ale decyzję o prędkości podjął mechanik i tylko o to mi chodziło.

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)

wysłane przez lukaszenko 16

Cezar007 napisał(a):

> Zgoda, ale decyzję o prędkości podjął mechanik i tylko o to mi > chodziło.

Może był jednocześnie instruktorem. Kto go tam wie ;)

wysłane przez martines

lukaszenko napisał(a):

> Może był jednocześnie instruktorem. Kto go tam wie ;)

Nie wiem, ale wymądrzał się... Podsłuchałem... "Mam takie prawo wydać takie ograniczenie i to zrobię..."

wysłane przez Lukasy

martines napisał(a):

> Nie wiem, ale wymądrzał się... Podsłuchałem... "Mam takie prawo > wydać takie ograniczenie i to zrobię..."

Bo ma. Ostateczna decyzja co do prędkości jazdy należy do maszynisty.

-- homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/