Forum
Pierwszy po 12-sto letniej przerwie pociąg osobowy ze...
wysłane przez
volvob10ma
6
wysłane przez sulzer
> Pytanie do autora (ewentualnie osób które jechały > którymś z kursów) - jak wygląda frekwencja?
Frekwencja była dość dobra, gdyż prawie wszystkie miejsca siedzące były zajęte, a najwięcej podróżnych jechało właśnie do Wałcza gdzie mieszkają, lub do Prostyni na grzyby. Biorąc pod uwagę, że praktycznie cały przód pojazdu był przeznaczony dla osób, które pochodziły ze środowiska urzędowego i zapewne w jutrzejszych kursach już ich nie będzie, wziąć należy pod uwagę też to, że mamy weekend, i ludzie nie jeżdżą jeszcze do szkół, czy też do pracy. Dzisiejsze przejazdy służyły wyłącznie zareklamowaniu całej inwestycji (tuż za Kaliszem Pomorskim, w kierunku Wałcza była 30 minutowa litania na temat, "Ile my to nie wydaliśmy", i inne szczegóły na temat modernizacji linii). Oczywiście nie brakowało odświętnego wystroju "smerfa". Wnętrze całe w balonikach PR-ów, a od końca do końca składu biegały dzieci rozdające PR-owe cukierki, naklejki i inne gadżety. Każdy pasażer otrzymał również dwa foldery na temat modernizacji linii 402, oraz 403, a także budowy łącznicy do portu lotniczego w Goleniowie (potem jeszcze załapałem się na książeczkę o kulturze Wkingów). Dodam na zakończenie, że przejazd odbył się w bardzo miłej atmosferze, bez opóźnień, a pasażerowie byli bardzo zadowoleni z reaktywacji tego połączenia. Jako ciekawostkę dopowiem, że w pociągu została przedstawiona możliwość uruchomienia w przyszłości bezpośredniego połączenia Szczecin Główny - Bydgoszcz Główna, ale to zależy już od pasażerów, którzy będą przez drużynę pociągów na tej trasie dokładnie liczeni, gdyż będzie to głównym odniesieniem w wyniku powodzenia całego projektu. W Pile byłem jeszcze z 4 godzinki, i po przyjeździe kolejnego pociągu ze Szczecina nie było już tak dużo ludzi. Ostatni człon był pusty.
-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 6408km
www.zkmk.org
wysłane przez Lutek
> Każdy pasażer otrzymał również > dwa foldery na temat modernizacji linii 402, oraz 403, a > także budowy łącznicy do portu lotniczego w Goleniowie > (potem jeszcze załapałem się na książeczkę o kulturze > Wkingów).
Ja wracając dostałem ulotkę z danymi technicznymi naszego "Linka" i książkę o zamku w Pęzinie.
-- Kierujący pojazdem jest bogiem. Wszelkie dyskusje są bezcelowe.
Kolej żelazna potrafi być przyjazna.
wysłane przez sulzer
> Ja wracając dostałem ulotkę z danymi technicznymi naszego > "Linka" i książkę o zamku w Pęzinie.
Chętnie wziąłbym sobie od Ciebie kserówkę ulotki, lub jeśli możesz podesłać mi skana, to było by fajnie. Co do ksiązki o zamku w Pęzinie też fajna sprawa i chętnie bym sobie ją wrzucił na ksero, bo zabytki naszego regionu to również szeroki zakres moich zainteresowań. Jak coś odezwij się na gg.
-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 6721km
www.zkmk.org
wysłane przez Lutek
Kolej żelazna potrafi być przyjazna.
wysłane przez sulzer
> Niestety ulotkę i książkę zostawiłem w pociągu.
Mówi się trudno ;)
wysłane przez Lutek
Kolej żelazna potrafi być przyjazna.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez
pioko17
38
> Jako ciekawostkę > dopowiem, że w pociągu została przedstawiona możliwość > uruchomienia w przyszłości bezpośredniego połączenia > Szczecin Główny - Bydgoszcz Główna
Ciekawe, co by obsługiwało to połączenie. Bo PRy w kuj-pomie nie mają wydzierżawionych od województwa szynobusów, a z kolei u nas powstaje coraz więcej obiegów to i wątpię, aby Smerfy miały tam dojeżdżać. Kiedyś pamiętam, że PRy chciały odkupić/wydzierżawić od naszego województwa SA110 i uruchomić połączenia interREGIO ze Szczecina do Bydgoszczy, ale oczywiście nic nie wyszło. :)
wysłane przez
zack1989
12
-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez
pioko17
38
> Co ciekawe, są kursy, którymi można szybciej dojechać o > kilka minut do Piły ze Szczecina jadąc z przesiadką w > Krzyżu, gdzie czeka się na drugi pociąg nieco ponad 10 > minut.
Ale osobówką do tego Krzyża? :)
wysłane przez
MQ
?
> Ale osobówką do tego Krzyża? :)
Tak. Na przykład 14:50 ze Szczecina.
wysłane przez sulzer
> Co ciekawe, są kursy, którymi można szybciej dojechać o > kilka minut do Piły ze Szczecina jadąc z przesiadką w > Krzyżu, gdzie czeka się na drugi pociąg nieco ponad 10 > minut.
Ale dla niektórych osób na pewno jest wygodniej jechać w spokoju bezpośrednio do Piły, niż martwić się o miejsce w wagonie do Piły. Z tego co widziałem, to na odcinku Krzyż - Chojnice jeździ skład z lokomotywy spalinowej i max. 2 wagonów, ale zdaża się, że trafi się tylko jeden tak jak to miało miejsce akurat w sobotę, gdy wracałem sobie okrężną drogą przez Krzyż. Mam nadzieję, że dzięki połączeniu Szczecin - Wałcz - Piła odciążą się pociągi do Krzyża i Poznania, bo w roku akademickim sporo studentów udaję się w kierunku Krzyża, by tam udać się w pociąg do Piły, Chojnic, Gorzowa Wlkp., lub Kostrzyna.
-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 6721km
www.zkmk.org
wysłane przez sulzer
-- Kolejowy licznik kilometrów 2012 : 6721km
www.zkmk.org
wysłane przez Lutek
> Dzisiaj rano widziałem jak do Piły podstawiał się SA103, > a osób czekających na ten pociąg na peronie było > zero...
Mam nadzieję, że z czasem frekwencja się zwiększy. Autobusy do Wałcza już od Szczecina jeżdżą pełne
-- Kierujący pojazdem jest bogiem. Wszelkie dyskusje są bezcelowe.
Kolej żelazna potrafi być przyjazna.