Forum

Następna transza funduszy unijnych – lista

Zarząd województwa zachodniopomorskiego opublikował listę przedsięwzięć, które chciałby zrealizować na swoim terenie w najbliższym rozdaniu funduszy unijnych na lata 2014-2020. Wśród tych propozycji jest też wiele projektów kolejowych.
Takie moje uwagi: "- modernizacja linii kolejowej nr 273 odc. Szczecin Główny – Kostrzyn n/Odrą w celu podniesienia parametrów eksploatacyjnych. Szacowany koszt przedsięwzięcia – 120 mln zł. - modernizacja linii kolejowej nr 351 Szczecin Główny – Stargard Szczeciński – Krzyż – Poznań za szacunkową kwotę 3 mld zł." I teraz mi powiedzcie, w jakim poważaniu ci wyżej mają nadodrzankę? Spodziewałem się większych wydatków na 351 bo to trochę ważniejsza magistrala, ale żeby aż taka kolosalna różnica? Ale idźmy dalej: "- modernizacja linii kolejowej nr 404 Szczecinek – Kołobrzeg. Szacowany koszt to 186 zł. - modernizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie. Szacowany koszt to 380 zł." To w końcu ile kosztują te modernizacje? Bo jeśli faktycznie 380zł to ja chętnie się dołożę do remontu każdej linii.

-- 7823, odjazd!

wysłane przez lukien213

lukaszenko napisał(a):

> I teraz mi powiedzcie, w jakim poważaniu ci wyżej mają > nadodrzankę? Spodziewałem się większych wydatków na 351 > bo to trochę ważniejsza magistrala, ale żeby aż taka > kolosalna różnica?

Nadodrzanka pewnie do Vmax 120 km/h będzie robiona. Fakt faktem, że tam może ze 100-110 km torów w obrębie naszego województwa jest do roboty (prędkości 50 i 70 km/h), ale linia Kołobrzeg - Szczecinek nie jest dłuższa, a 60 mln więcej na nią idzie. Dobrze, że chcą robić cokolwiek. Zobaczymy co z tego im wyjdzie.

wysłane przez arctodus1111

lukaszenko napisał(a):

> To w końcu ile kosztują te modernizacje? Bo jeśli > faktycznie 380zł to ja chętnie się dołożę do remontu > każdej linii. To w takim razie po pracy sezonowej dołożyłbym do modernizacji linii Kołobrzeg - Szczecinek, Kołobrzeg - Koszalin do standardu KDP

IZ Szczecin, ISE Koszalin.

wysłane przez Bamip

Warto by poważnie się zastanowić nad dofinansowaniem zakupów autobusów bardziej ekologicznych i ekonomicznych, zasilanych CNG, Hybryd, czy też nawet mniej palących konwencjonalnych diesli - warto zaznaczyć, że wraz ze wzrostem cen paliw postęp przy zmniejszaniu zużycia paliwa znacznie zyskał na dynamice, niestety komunikacja miejska na razie, niestety z tego dobrodziejstwa nie korzysta. Jeśli nowe, średnie osobówki potrafią schodzić ze spalaniem mocno poniżej 5 litrów w mieście, warto by przynajmniej postarać się o autobusy, których standardem było by spalanie około 30 litrów.

wysłane przez niebugoclaw

Małe Pesy palą koło 30l, czasem więcej, ale duże to i 100/100 mogą wyciągnąć :) Z ciekawości sprawdzałem niedawno ile spali mała Pesa na postoju przez 4,5h. Wyszło paliwka za jakieś 30-40 zł więc nie jest tragicznie :)

wysłane przez lukaszenko 16

niebugoclaw napisał(a):

> Małe Pesy palą koło 30l, czasem więcej, ale duże to i > 100/100 mogą wyciągnąć :) Z ciekawości sprawdzałem > niedawno ile spali mała Pesa na postoju przez 4,5h. Wyszło > paliwka za jakieś 30-40 zł więc nie jest tragicznie :)

Jaka mała PESA? Przecież on o czym innym pisał a ty o czym innym żeś tu napisał, w ogóle nie do tematu. On pisał o autobusie a nie po pojazdach z Bydgoszczy.

-- 7823, odjazd!

wysłane przez niebugoclaw

lukaszenko napisał(a):

Dla mnie szynobus to szynobus. Napisałem ile może takie cacko spalić nieważne czy się nazywa PESA czy jakkolwiek. A to, że Kolega widocznie przykłada wielką wagę do wartości merytorycznej postów na forum, to z całego serca biję się w pierś za zmarnowanie Koledze kilkadziesiąt sekund życia na przeczytanie moich nędznych wypocin :)

wysłane przez matiuszek

Ale kolega pisał o autobusach -.-

wysłane przez LinX 13

matiuszek napisał(a):

> Ale kolega pisał o autobusach -.-

W dziale kolejowym :D

wysłane przez BatiX  14

LinX napisał(a):

> W dziale kolejowym :D

Chyba nie tylko ;-) Takie czary z mleka ;-)

wysłane przez Bamip

matiuszek napisał(a):

> Ale kolega pisał o autobusach -.-

Otóż to. Mam na myśli paliwooszczędne autobusy miejskie.

wysłane przez niebugoclaw

Bamip napisał(a):

> matiuszek napisał(a):

> > Ale kolega pisał o autobusach -.- >  > Otóż to. Mam na myśli paliwooszczędne autobusy miejskie.

A to kolega sprytny :) Patrząc na forum kolejowe od razu pomyślałem o szynobusach :D Gratuluję pomysłu i poczucia humoru :)

wysłane przez Cbool3049

Bamip napisał(a):

> Otóż to. Mam na myśli paliwooszczędne autobusy miejskie

Remont kilku torowisk tramwajowych tak jak i nowsze autobusy (chociaż szkoda Volvo wymieniać) byłby mile widziany.

Gdzie Solaris nie wjedzie, tam Volvo pośle