Forum
Przetarg na używane elektryczne zespoły trakcyjne
wysłane przez Korczian
Czyli kolejne EN57AL pojawią się na naszych torach. Też będą przypisane do konkretnych relacji?
-- Vmax>=160 na D29-351!
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez torzo
> Czyli kolejne EN57AL pojawią się na naszych torach. Też > będą przypisane do konkretnych relacji?
Chyba za wcześnie żebym o tym mówić. Nie ogłoszono jeszcze nawet przetargu na modernizację tych jednostek. Konkretne relacje wynikają z dofinansowania projektu przez Unię Europejską, jeśli w tym przypadku Unia również da pieniądze, to jest to wysoce prawdopodobne.
-- Pozdrawiam, TT.
Pozdrawiam.
wysłane przez torzo
Pozdrawiam.
wysłane przez Korczian
> Wstępne plany zakładają, że pierwsze trzy jednostki mają > przejść modernizację jeszcze w tym roku, reszta już w > 2015.
Rozumiem, że nie będą stały w oczekiwaniu na modernę? O ile oczywiście mają ważne rewizje. Moderna zapewne również do standardu AL.
Odnoszę wrażenie, iż to zaczątek do powołania niedługo własnego przewoźnika na bazie ZZPR (teoretyzuję). Niedługo liczba pojazdów posiadanych przez UM pokryje zapotrzebowanie na przewozy wraz z rezerwą taborową. To cieszy. :)
-- Vmax>=160 na D29-351!
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez torzo
> Rozumiem, że nie będą stały w oczekiwaniu na modernę? O > ile oczywiście mają ważne rewizje. Moderna zapewne również > do standardu AL.
Nie wiadomo jeszcze tak na prawdę jakie to będą jednostki. PR Szczecin na chwilę obecną ma 12 odstawionych pojazdów oczekujących rewizji i napraw głównych, po części w Kołobrzegu i Szczecinie. Może to będą któreś z tych. Czas pokaże :).
> Odnoszę wrażenie, iż to zaczątek do powołania niedługo > własnego przewoźnika na bazie ZZPR (teoretyzuję). Niedługo > liczba pojazdów posiadanych przez UM pokryje zapotrzebowanie > na przewozy wraz z rezerwą taborową. To cieszy.
Takie jest oficjalne uzasadnienie uchwały w sprawie wszczęcia postępowania przetargowego na zakup EZT'ów. Pozwolę sobie zacytować.
"Trudna sytuacja taborowa panująca w Spółce z o.o. Przewozy Regionalne realizującej przewozy kolejowe na terenie województwa zachodniopomorskiego wymaga interwencji organów samorządu województwa, polegającej na zakupie taboru kolejowego (wzorem zrealizowanego w roku 2012 zakupu używanego taboru elektrycznego wyprodukowanych po roku 1972) z przeznaczeniem ich do głębokiej modernizacji. Eksploatacja takich pojazdów potrwa jeszcze co najmniej 15 - 20 lat, umożliwiając zachowanie ciągłości i znaczne polepszenie jakości świadczonych usług przewozowych."
-- Pozdrawiam, TT.
Pozdrawiam.
wysłane przez Bodek
> > Rozumiem, że nie będą stały w oczekiwaniu na modernę? O > ile oczywiście mają ważne rewizje. Moderna zapewne również > do standardu AL. > To będą kible nieczynne, więc one de facto już stoją i oczekują :)
Nieoficjalnie i bardzo wstępnie zakłada się, że wśród kupowanych pojazdów będą 2 obecnie stojące na Wzgórzu, 4 w Krzyżu, 1 w Kołobrzegu oraz 3 w Toruniu Kluczykach. Po modernie zostaną przydzielone do SWH i trafią m.in. do obsługi Kostrzyna, Kamienia, Choszczna i jeszcze kilku relacji (dyskusje trwają).
wysłane przez Korczian
> Nieoficjalnie i bardzo wstępnie zakłada się, że wśród > kupowanych pojazdów będą 2 obecnie stojące na Wzgórzu, 4 w > Krzyżu, 1 w Kołobrzegu oraz 3 w Toruniu Kluczykach. > Po modernie zostaną przydzielone do SWH i trafią m.in. do > obsługi Kostrzyna, Kamienia, Choszczna i jeszcze kilku relacji > (dyskusje trwają).
Czyli powinny pojechać na niemalże wszystkie trasy w regionie. :) W Krzyżu stoi tego całkiem sporo na bocznych torach, jest w czym przebierać. Jedynie stan niektórych może wzbudzić strach (brak pantografów, bardziej rdzawe niż w barwach przewoźnika, potłuczone okna, wyrwane/wymontowane drzwi), chociaż wiadomo, że ważniejsze są wózki i samo pudło. Acz mnie dalej męczą stojące tam bezużytecznie bohuny.
PS. czy tylko mnie za każdym razem bawi nazwa "Toruń Kluczyki"? ;)
-- Vmax>=160 na D29-351!
Vmax>=160 na D29-351!