Forum

Niemcy wybudują drugi tor na odcinku z Berlina do Szczecina. Są pieniądze i konkretny harmonogram

W 2021 r. ruszy rozbudowa linii kolejowej między Angermünde a granicą z Polską. Kluczowa będzie elektryfikacja linii i dobudowanie drugiego toru na newralgicznym, 30-kilometrowym odcinku przed granicą. W efekcie, w 2026 r., pociągi mają pokonywać odcinek Berlin – Szczecin w 1,5 godziny, będzie też możliwość zwiększenia częstotliwości ich kursowania.

Gdy pisałem o tej linii artykuł 5 lat temu, to miała być ona zelektryfikowana, dwutorowa i dostosowana do prędkości 160 km/h w obecnym, 2020 roku.
Zweryfikujemy za te następne 5 lat czy znów nie okaże się to tylko kolejną huczną zapowiedzią, która nie ma pokrycia w rzeczywistości.

Szczecin /ZP, okolice MTiK...
Ferrix napisał(a):
Gdy pisałem o tej linii artykuł 5 lat temu, to miała być ona zelektryfikowana, dwutorowa i dostosowana do prędkości 160 km/h w obecnym, 2020 roku.
Zweryfikujemy za te następne 5 lat czy znów nie okaże się to tylko kolejną huczną zapowiedzią, która nie ma pokrycia w rzeczywistości.

OIDP od lat chcieli budować, ale nie mieli kasy więc próbowali dostać pieniądze od rządu federalnego. Skoro teraz deklarują że dostaną to może faktycznie coś ruszyć.

Szkoda że po polskiej stronie tylko mijanka
bprog napisał(a):
OIDP od lat chcieli budować, ale nie mieli kasy więc próbowali dostać pieniądze od rządu federalnego. Skoro teraz deklarują że dostaną to może faktycznie coś ruszyć.

Szkoda że po polskiej stronie tylko mijanka

Nie przywiązywałbym się do tej mijanki, bo po pierwsze jest to etap studium i PLK może jeszcze 25 razy zmienić zdanie (także w fazie opracowywania projektu wykonawczego, co niestety na wielu projektach się zdarza). Po drugie nie wiem czy ta mijanka to nie jest jakiś błąd dziennikarski (tekst powielony w zasadzie ze strony niezajmującej się branżą), gdyż wcześniej mówiło się o dwóch torach na całej trasie. Poza tym nie wyobrażam sobie sytuacji, że Niemcy dociągają do granicy drugi tor kończący się ślepo, co wymusiłoby budowę ewentualnego dodatkowego posterunku odgałęźnego po którejś ze stron granicy, co tak na prawdę było by bez sensu i jeszcze ograniczyłoby znacznie możliwą częstotliwość - a przecież przebąkuje się coś o uruchomieniu w przyszłości SKM do Kołbaskowa.
2
Szczerze powiem, że nie wierzę, że Polska strona zrobi dwa odrębne tory. Pożyjemy, zobaczymy.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Ronaldinho napisał(a):
Szczerze powiem, że nie wierzę, że Polska strona zrobi dwa odrębne tory. Pożyjemy, zobaczymy.

Polska strona ma stosunkowo niewielki odcinek do przebudowy w stosunku do niemieckiej. Tylko pytanie której stronie bardziej zależy na tej inwestycji?