Forum

Zgłoszenia do Programu Kolej+ z województwa zachodniopomorskiego

Program Kolej+ pod egidą Ministerstwa Infrastruktury, warty 5,6 mld zł, ma za zadanie przywrócenie połączeń kolejowych do miast, które nie mają dostępu do kolei. Głównym jego celem jest połączenie miejscowości liczących powyżej 10 tys. Program przyczyni się do eliminowania wykluczenia komunikacyjnego poprzez zapewnienie lepszego dostępu do kolei.

Przywrócenie do życia stacji Tuczno powinno być obowiązkiem PLKi, szlak który ma 44km to jest śmiech na sali. Jest gdzieś na sieci dłuższy szlak z planowym ruchem pasażerskim?

wysłane przez Ronaldinho −5

No to sporo pracy będzie czekać kogoś, kto weźmie się za linię od Stargard-Kluczewo aż do Pyrzyc. Powodzenia życzę.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez 333Wojtas333 14

Ronaldinho napisał(a):
No to sporo pracy będzie czekać kogoś, kto weźmie się za linię od Stargard-Kluczewo aż do Pyrzyc. Powodzenia życzę.

Nie podniecałbym się tym, że ten projekt przejdzie dalej.

wysłane przez Ronaldinho −5

333Wojtas333 napisał(a):
Nie podniecałbym się tym, że ten projekt przejdzie dalej.

Ja się podniecam czym innym. Ale fakt jest taki, że ta linia jest BARDZO zaniedbana.

wysłane przez 333Wojtas333 14

Ronaldinho napisał(a):
Ja się podniecam czym innym. Ale fakt jest taki, że ta linia jest BARDZO zaniedbana.

I raczej nic się nie zmieni. Jeżeli kolej w Pyrzycach miałaby być reaktywowana to linia musiałaby być poprowadzona bezpośrednio w kierunku Szczecina.
1

wysłane przez Ronaldinho −5

333Wojtas333 napisał(a):
I raczej nic się nie zmieni. Jeżeli kolej w Pyrzycach miałaby być reaktywowana to linia musiałaby być poprowadzona bezpośrednio w kierunku Szczecina.

Czyli najlepiej by było utworzyć nową linię kolejowa pomijając Stargard, tak?

wysłane przez 333Wojtas333 14

Ronaldinho napisał(a):
Czyli najlepiej by było utworzyć nową linię kolejowa pomijając Stargard, tak?

Z Pyrzyc bezpośrednio w kierunku Szczecina, ale osobiście wątpię czy takie połączenie byłoby w stanie wygenerować odpowiednie potoki pasażerskie.

wysłane przez Ronaldinho −5

333Wojtas333 napisał(a):
Z Pyrzyc bezpośrednio w kierunku Szczecina, ale osobiście wątpię czy takie połączenie byłoby w stanie wygenerować odpowiednie potoki pasażerskie.

Może i pasażerowie by się znaleźli, bo obecnie prywatny przewoźnik na tej trasie bywa czasem mocno zatłoczonym. Ale z drugiej strony taniej na pewno odbudować starą trasę przez Stargard, niż budować nową.
1

wysłane przez 333Wojtas333 14

Ronaldinho napisał(a):
Ale z drugiej strony taniej na pewno odbudować starą trasę przez Stargard, niż budować nową.

A będziesz jechać pociągiem do Pyrzyc ze Szczecina co najmniej godzinę? Samochód i autobus wygrywają w takiej sytuacji

wysłane przez Ronaldinho −5

333Wojtas333 napisał(a):
A będziesz jechać pociągiem do Pyrzyc ze Szczecina co najmniej godzinę? Samochód i autobus wygrywają w takiej sytuacji

Po pierwsze pociąg nie był by tak zatłoczonym jak autobus, po drugie sam pomyślałeś i sam napisałeś że lepiej by było zrobić takie polonczenie. Wiec przeczysz sam sobie,najpierw proponujesz a później dajesz powody by tej linii nie było.

wysłane przez Pepe 117

Ronaldinho napisał(a):
lepiej by było zrobić takie polonczenie.

Ja Cię chyba w końcu "wyloncze" na dłuższy czas. Ile musisz dostać czerwonych kartek, żebyś zaczął normalnie pisać na tym Forum?
1

wysłane przez 333Wojtas333 14

Ronaldinho napisał(a):
Po pierwsze pociąg nie był by tak zatłoczonym jak autobus, po drugie sam pomyślałeś i sam napisałeś że lepiej by było zrobić takie polonczenie. Wiec przeczysz sam sobie,najpierw proponujesz a później dajesz powody by tej linii nie było.

Kolego, po pierwsze słownik poprawnej polszczyzny do rąk a po drugie trochę dokształć się w zakresie planowania i organizowania transportu publicznego, zwłaszcza w zakresie kolei aglomeracyjnych lub regionalnych. No i przede wszystkim schodzimy na ziemię - dlaczego od ponad piętnastu lat pociągi nie jeżdżą ze Stargardu do Pyrzyc? Bo koszt uruchomienia pociągu okazał się zbyt drogi i wygrał konkurencyjny środek transportu w postaci busów. Podejrzewam, że liczba pasażerów w pociągach była kiepska a może to wynikało z wygaszania popytu (nie wiem, byłem zbyt młody żeby w tamtym czasie obserwować frekwencję na tamtych połączeniach).

W każdym razie jeżeli ruch kolejowy miałby wrócić do Pyrzyc to linia kolejowa musiałaby być poprowadzona bezpośrednio w kierunku Szczecina, bo śmiem założyć, że zdecydowana większość mieszkańców Pyrzyc i okolic dojeżdża do pracy do Szczecina. Tylko pytanie czy zainwestowanie grubych pieniędzy w budowę takiej linii do miasta o liczbie mieszkańców ok. 12000 by się zwróciło? Czy w tym przypadku taniej wychodzi przejazd autobusem? Podejrzewam, że tak, zwłaszcza, że w ciągu tych piętnastu lat sporo osób wybrało także swój własny samochód. Oferując połączenie Szczecin - Pyrzyce przez Stargard na dzień dobry jest to skazane na niepowodzenie ze względu na czas przejazdu nie będący konkurencyjny w stosunku do transportu drogowego.

Z resztą rozpisywać się i dyskutować można by było jeszcze długo w tym temacie. Jak już ktoś z resztą napisał - prawdopodobnie i tak te wszystkie zgłoszenia polecą do śmietnika, więc nie nastawiałbym się, że cokolwiek się zmieni w tym temacie.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Mareczek 1

333Wojtas333 napisał(a):
Oferując połączenie Szczecin - Pyrzyce przez Stargard na dzień dobry jest to skazane na niepowodzenie ze względu na czas przejazdu nie będący konkurencyjny w stosunku do transportu drogowego.

Zależy jakie założenia przyjmiesz. Najrozsądniejsze przy obecnym położeniu linii jest przywrócenie tylko kilku przystanków po drodze: Pyrzyce, Stargard Kluczewo i Stargard Osiedle. Pozostałe przystanki nie mają racji bytu, wystarczy spojrzeć na mapę w jakich lokalizacjach się one znajdują.

Jeżeli byś zrewitalizował linię "pyrzycką" nawet do stałych 80 km/h, przy ww. przystankach jesteś w stanie przejechać ten odcinek w około 25 minut (25 km przy średniej prędkości 60 km/h). Do tego dochodzi odcinek Stargard - Szczecin z czasem 35 minut (przy postojach w Dąbiu i Zdrojach) i mamy czas jazdy 60 minut, przy obecnym autobusowym wynoszącym też właśnie tyle. A pociągiem nie tylko obsługujesz relację Pyrzyce - Szczecin ale też Pyrzyce - Stargard (no i dodatkowe połączenia Stargard - Szczecin).

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Ferrix 8

Dla mnie nie uwzględnienie, nawet w tym projekcie, linii przez Połczyn-Zdrój jest co najmniej niezrozumiałe.
Chyba upadł także pomysł odbudowy trasy w ten sposób, by pociągi od strony Szczecinka jechały przez Połczyn-Zdrój do Białogardu bez zmiany kierunku jazdy.

Choć i tak mam wrażenie, że te wszystkie projekty „+” skończą swój żywot, zanim na dobre zacznie ktoś przy nich realnie planować.

Szczecin /ZP, okolice MTiK...
2

wysłane przez Mareczek 1

Ferrix napisał(a):
Dla mnie nie uwzględnienie, nawet w tym projekcie, linii przez Połczyn-Zdrój jest co najmniej niezrozumiałe.
Chyba upadł także pomysł odbudowy trasy w ten sposób, by pociągi od strony Szczecinka jechały przez Połczyn-Zdrój do Białogardu bez zmiany kierunku jazdy.

Choć i tak mam wrażenie, że te wszystkie projekty „+” skończą swój żywot, zanim na dobre zacznie ktoś przy nich realnie planować.

Kolej + zakładała warunek połączenia miast minimum 10 tys. Połczyn ma 8,6 tys.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez fan004 59

Ferrix napisał(a):
Chyba upadł także pomysł odbudowy trasy w ten sposób, by pociągi od strony Szczecinka jechały przez Połczyn-Zdrój do Białogardu bez zmiany kierunku jazdy.

Rozumiem, że w takiej hipotezie linia ominęłaby Świdwin i pojechała "wzdłuż" DW163?