Forum

Wykolejenie EN57

Dzisiaj w godzinach porannych doszło do wykolejenia na stacji Kołobrzeg 1148. Na rozjeździe krzyżowym w pobliżu nastawni wykonawczej "Kb1" jeden z wózków w członie środkowym wyskoczył z osi toru, odcinając tym samym drogę wyjazdu z lokomotywowni.

wysłane przez arctodus1111

RJawdyk napisał(a):

> Nastawnia wykonawcza, a nie dysponująca.

Zgadza się. Poniżej przedstawiam całą sytuację krok po kroku. Proszę nie hejtować torza, przesłał on informację w takim stanie jaki podałem. Może po kolei: od rana trwały manewry SM42-1115 ze składów próżnych wagonów Eaos, które rozładowywane były przy rampie na ul. Myśliwskiej, skład do wyjazdu formowany był na torze "5". Ok. 10:50 na tor "3" wjechał skład 2 EZT EN57 z Regio 78441 z Poznania. Po przejeździe tego składu, w drogę z lokomotywowni na tor "1a" wyruszyła pechowa EN57-1148. W czasie pokonywania rozjazdu nr 12 z biegu "wyskoczyły" od czoła składu: 2 oś 2 wózka (człon rb) i 1 oś 1 wózka (człon s). W wyniku zdarzenia doszło do niemałego zamieszania. Za feralną jednostkę do Białogardu pojechała jedna z EN57 z Poznania. Skład z 11:30 do Koszalina planowo obsługiwany przez EN57-990 wyjechał z dworca w następujący sposób: wyjazd z toru 1, semafor "G" sygnał S5, semafor "E" sygnał Sz. , i dalej drogą przebiegu ustawioną na wyjazd do Białogardu. Po minięciu semafora "Tm4", zatrzymaniu i zmianie kabiny jednostka wycofała się na tor 3, i po ponownej zmianie kierunku jazdy udała się w dalszą drogę do Koszalina. Co do składu PKP Cargo, po uspokojeniu się ruchu lokomotywa i ok. 30 wagonów - węglarek przejechała z toru 4 na tor 1, korzystając z zamknięcia przejazdu na ul. Solnej i Portowej. Po oblocie "brutta" i otrzymaniu S5 z semafora "G" oraz Sz z "E" SM42-1115 ze składem bezproblemowo opuściła Kołobrzeg. Wszelkie manewry z i do lokomotywowni odbywały się przy pomocy SM04 (dotyczy pojazdów elektrycznych) po torze przy samej nastawni "Kb1". Przez cały czas pomiędzy sygnalizatorem powtarzającym "SpD" a semaforem "D" stała EN57-1824, która oczekiwała na wjazd do lokomotywowni. Całe zamieszanie zakończyło się po 14, kiedy to udało się przywrócić do ruchu EN57-1148 i wciągnąć do lokomotywowni. Przyczyny wykolejenia nie są mi znane.

IZ Szczecin, ISE Koszalin.
Wykolejenie EN57 · 10 lat temu · RJawdyk
Re: Wykolejenie EN57 · 10 lat temu · arctodus1111
Re: Wykolejenie EN57 · 10 lat temu · torzo