Szczecin Blog

 Zachodniopomorskie kupuje elektryczne pociągi i stawia na jakość

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy, 15.04.2016
Kategoria: Artykuł
[dodane 15.04.2016, g. 15:49 przez –– zack1989]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum

–– fan004 pisze:
No i dobrze. Osobiście uważam impulsy za bardzo dobre pojazdy i cieszy mnie to, że może pojawić się ich więcej :)

zobacz wszystkie 1 wypowiedzi »
dodaj własną opinię »

Województwo zachodniopomorskie właśnie rozpisało przetarg na dostawę 17 nowych elektrycznych pociągów. Zajrzeliśmy do specyfikacji zamówienia.

Przedmiotem zamówienia zachodniopomorskiego urzędu marszałkowskiego jest „wykonanie i dostawa 17 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi międzywojewódzkiego kolejowego ruchu pasażerskiego. Zachodniopomorskie jest kolejnym województwem, które obniża znaczenie ceny przy zakupie pojazdów. W wypadku tego województwa stanowić ona będzie tylko 60% wagi przetargu (...).

Cena ważna, niezawodność i dostępność również

Pozostałe warunki stanowi w 10% okres gwarancji, w 10% termin dostawy trzech pierwszych pojazdów, w 5% to kryterium funkcjonalności w postaci procentu niskiej podłogi w pojazdach trzyczłonowych i 5% w pojazdach czteroczłonowych, w 5% wskaźnik gotowości technicznej i w 5% wskaźnik niezawodności technicznej. Oferty w przetargu można składać do 9 maja 2016 roku.

Szczecin Blog

Jeżeli województwo skorzysta z prawa opcji, to zamówione w ramach opcji elektryczne zespoły trakcyjne (ezt) muszą być wykonane i dostarczone w terminie do 20 grudnia 2020 r. Wartość zamówienia została ustalona na kwotę około 449,2 mln zł netto. Daje to 16,6 mln netto za jeden pojazd, ale województwo w ramach przetargu zamówi zarówno pojazdy 3 jak i 4–członowe. Z informacji, do których dotarł „Rynek Kolejowy” tych pierwszych będzie 12, drugich, dłuższych – 5. To dość dziwna decyzja, zwłaszcza, że trójczłonowe ezt produkowane np. przez polskich producentów są pojazdami nieco mniej pojemnymi niż obecnie użytkowane 3-członowe EN57, a praktyka pokazuje, że po wprowadzeniu nowych pojazdów na tory zainteresowanie nimi podróżnych rośnie.

Zamówienie dodatkowe w kwestii liczby członów ezt nie zostało jeszcze sprecyzowane. Zamawiający planuje powiadomienie Wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji, nie później, niż do dnia 30 września 2019 roku. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji, to zamówione w ramach opcji elektryczne zespoły trakcyjne muszą być wykonane i dostarczone w terminie do dnia 20 grudnia 2020 r.

Udogodnienia znane z Impulsów

Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania w przypadku nieotrzymania dofinansowania z Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2023, ale to jest raczej pewne.
Jak potwierdził Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego pojazdy mają być wykonane w podobnym standardzie jak ezt Impuls dostarczane do województwa w ostatnich latach. To znaczy, że wyposażone zostaną w Wi-Fi, toalety przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, wygodne fotele dla podróżnych. Będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
1 komentarz | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)