Remont wiaduktów w okolicy Dolnej Odry. Pięciu chętnych

Martyn Janduła, Rynek Kolejowy, 17.03.2017
Kategoria: Artykuł
[dodane 17.03.2017, g. 19:41 przez –– Ferrix]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum
Dyskusja na temat tej informacji jeszcze się nie rozpoczęła. Możesz być pierwszym, który napisze do niej komentarz! Wejdź na forum.

Prace za ok. 5 mln zł związane są z wykonaniem robót budowlanych na odcinku Krzywin Gryfiński – Dolna Odra. Odcinek ten jest częścią linii 273 z Wrocławia Głównego do Szczecina. PKP PLK planują zmodernizować dwa obiekty inżynieryjne i wyremontować jeden peron. Przetarg prowadzony jest w systemie „buduj”. Do wykonania zgłosiło się pięciu chętnych.

Odświeżone wiadukty

Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

Wykonawca będzie miał 7 miesięcy na przeprowadzenie prac. Modernizacja obejmie wiadukt w km 314,276 w gminie Widuchowa. Prace będą sprowadzać się do demontażu nawierzchni kolejowej i skucia górnych części podpór. Następnie robotnicy oczyszczą konstrukcję, wykonają nowe ławy podłożyskowe wraz ze ściankami żwirowymi i gzymsami zabezpieczającymi tłuczeń przed obsypywaniem się. Dodatkowo uzupełnione zostaną wszelkie ubytki materiałowe, zaś skorodowane elementy stalowe zostaną wymienione na nowe.

Modernizacja drugiego wiaduktu będzie miała miejsce w km 325,964 na szlaku Krzywin Gryfiński – Dolna Odra. Zakres prac przewiduje tutaj całkowitą rozbiórkę istniejącego przęsła stalowego oraz częściową rozbiórkę istniejących podpór i skrzydeł w celu wybudowania nowych elementów. W planach jest także obniżenie niwelety istniejącej drogi gruntowej pod wiaduktem.

Tragiczny peron

Przebudowany zostanie także peron nr 2 na przystanku osobowym Pacholęta w km 324,725-324,86 przy torze nr 1. Jednokrawędziowy peron, który jest przedmiotem zamówienia, jest w złym stanie technicznym i nie spełnia wymogów standardowych pod względem długości i wysokości (obecnie ma ok. 0,3 m wysokości). Konstrukcja peronu wykonana jest jeszcze z drewnianych podkładów, na których ułożone są płyty betonowe. Obiekt posiada ponadto drewniane wygrodzenie, które jest w złym stanie technicznym.

W ramach zadania peron zostanie przebudowany. Przebudowane zostanie dojście do niego, a tuż przed torami pojawi się zabezpieczenie dla pieszych w formie labiryntu. Na peronie pojawią się elementy małej architektury, jak kosze na śmieci, ławki, tablice z nazwą stacji oraz stojaki rowerowe, a przede wszystkim wiata peronowa. Przebudowane zostanie oświetlenie. Przystanek osobowy zyska także system nagłaśniający.

Powyżej budżetu

Termin składania ofert minął 15 marca 2017 roku. Cena w tym zamówieniu stanowił 60% kryterium. 40% stanowił z kolei kryterium terminu realizacji zamówienia. Budżet PKP PLK to 4,18 mln zł brutto. Jeden oferent zadeklarował, że ukończy prace do 30 października 2017 roku, dwóch, że do 31 października, zaś pozostali do 15 listopada 2017 roku.

Konsorcjum Maxbud Przedsiębiorstwo Remontowe Budowlane złożyło najtańszą ofertę 4,3 mln zł brutto i jeden z najkrótszych czasów robót – 31 października. Niestety, oferta ta nie mieści się w założonym budżecie. Swoje oferty złożyli również Schweerbau – 4,6 mln zł i 31.10.2017 r., BUG Verkehrsbau – 4,9 mln zł i 30.10.2017 r. oraz Taumer – 6 mln zł i 15.11.2017 r.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)