Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

 PLK przeznaczy 65 milionów na stację Szczecin Główny

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy, 05.05.2017
Kategoria: Artykuł
[dodane 05.05.2017, g. 22:05 przez –– zack1989]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum

–– Ferrix pisze:
Przyda się dodatkowy tor całoperonowy. Przy okazji pytanie - dlaczego tor główny szlakowy nr 1 kończy się uporkiem? Czy jest to zgodne z przyjętymi zasadami? Przyznaję się, że nie jestem na... czytaj dalej »

zobacz wszystkie 1 wypowiedzi »
dodaj własną opinię »

Zarządca infrastruktury ogłosił duży przetarg na poprawę stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych na stacji Szczecin Główny. W ramach inwestycji obiekt ma zostać dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych m.in. poprzez budowę wind. Znacznie powiększą się też zadaszenia na peronach.

Przetarg podzielono na dwie części. Część A, realizowana w formule „buduj”, obejmuje budowę wiat na peronie 1, 2 i 3 (od istniejącej kładki do końca peronów od strony Pomorzan), obcięcie i wzmocnienie wiaty jednosłupowej na części peronu nr 1 oraz przebudowę i zadaszenie istniejącej kładki dla pieszych wraz ze schodami. Perony od 1 do 4 zyskają windy z poziomu peronu do poziomu kładki. Z poziomu ul. Kolumba do poziomu kładki również powstanie winda, a na ul. Czarnieckiego – platforma z poziomu chodnika. Przebudowany zostanie tunel Pocztowy, powstaną też obiekty małej architektury.

Szczecin Blog

W ramach tej części prac zmodernizowany zostanie też peron nr 3 i 2 (z przesunięciem odcinka toru). Na peronie 2 rozebrana zostania „wiata pocztowa”. Oprócz tego PLK planuje regulację torów, budowę łącznika nad peronem 3 łączącego starą kładkę z nową kładką. Nastąpi również uzupełnienie systemu kamerowego, tablic informacji dynamicznej i systemu zapowiedzi.

W ramach części „B”, wymagającej jeszcze prac projektowych (system „projektuj i buduj”), PLK chce przedłużenia toru stacyjnego nr 1 o około 300 m i włączenia go do głowicy rozjazdowej od strony Szczecina Portu Centralnego wraz z siecią trakcyjną i dostosowaniem urządzeń sterowania ruchem oraz przedłużenia zadaszenia istniejącej kładki na odcinkach między schodami zejściowymi na perony a wiatami na peronach 1 ,2, 3 i 4 od strony dzielnicy Pomorzany. W ramach części B przewidziana jest aktualizacja dokumentacji projektowej dotyczącej zakresu części A oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej.

Szacunkowa wartość zamówienia to 52 313 124.00 złotych netto (ponad 64 miliony złotych brutto). Na realizację wykonawca będzie miał 26 miesięcy. Otwarcie ofert planowane jest w połowie czerwca.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
1 komentarz | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)