Sieć trakcyjna do Gorzowa? PLK zaczyna przygotowania do elektryfikacji linii 203

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy, 24.07.2017
Kategoria: Artykuł
[dodane 24.07.2017, g. 13:28 przez –– zack1989]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Kraj: Znakomita wiadomość dla mieszkańców Piły, Krzyża, Gorzowa Wlkp. i Kostrzyna. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej na elektryfikację prowadzącej przez te miasta linii 203.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn". Szacunkowa wartość zamówienia to 6 milionów złotych netto.

Szczecin Blog

Przedmiotem analiz studialnych będą następujące linie kolejowe (wraz z infrastrukturą towarzyszącą):

  • nr 18 Kutno – Piła Główna na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna,
  • nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Piła Główna – Krzyż – Gorzów Wielkopolski – Kostrzyn,
  • nr 745 Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Czyżkówko na odcinku Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Czyżkówko,
  • nr 827 Kostrzyn R5 – Kostrzyn R208 T13/T15a na odcinku Kostrzyn R5 – Kostrzyn R208 T13/T15a.

Wymienione linie kolejowe nie przynależą do sieci TEN-T oraz nie są objęte umowami AGC i AGTC. PKP PLK przewiduje, że realizacja prac zostanie podzielona na trzy projekty realizacyjne. Najpierw zrealizowane mają zostać prace na liniach kolejowych nr 18, 203 na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna, następnie na odcinku Piła Główna – Krzyż, a w ostatniej kolejności na odcinku Krzyż – Kostrzyn. Jak zaznacza PLK w ogłoszeniu, elektryfikacja linii zostanie wykonana w przypadku wykazania zasadności w analizach.

Na przygotowanie dokumentacji wykonawca będzie miał 390 dni. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia – aż 40 procent oceny będzie stanowić wartość techniczna oferty.

Linia kolejowa 203 Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz jest dwutorowa poza odcinkiem Gutowiec – Piła oraz estakadą w Gorzowie. Jest w całości niezelektryfikowana. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zaplanowano wyłącznie rewitalizację linii na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski. Trwa właśnie modernizacja słynnej, historycznej estakady wraz z budową nowego przystanku.

Z kolei linia kolejowa nr 18 Kutno – Piła Główna jest dwutorowa i w całości zelektryfikowana, ale jej stan na odcinku Piła - Bydgoszcz wymaga poprawy. W remoncie będzie przez najbliższy rok inny odcinek linii - z Ostrowów do Otłoczyna.

W ciągu ostatnich lat rozpoczęło się kilka projektów elektryfikacji linii kolejowych, które można śledzić w tym wątku. Niedawno rozpoczęła się modernizacja i elektryfikacja linii Lublin – Stalowa Wola, projektowana będzie elektryfikacja linii z Ełku do Korsz, planuje się też elektryfikację odcinka linii kolejowej nr 201 Maksymilianowo – Gdynia Główna. Coraz bliżej jest też elektryfikacja linii 213 na Hel. Co ciekawe, przed dwoma laty zapotrzebowanie na elektryfikację linii 203 zgłosiło PKP Intercity.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)