Forum

Nowy rozkład jazdy

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Warto dodać, że nowy rozkład dla samej DB już w internecie jest dostepny od 1 XI. www.bahn.de

wysłane przez Mareczek 5

MC napisał(a):

> Warto dodać, że nowy rozkład dla samej DB już w > internecie jest dostepny od 1 XI. www.bahn.de

I oczywiście można sprawdzić odjazdy i przyjazdy ze Szczecina. Coś takt do Angermunde zaczyna wariować, bo choć jest co mniej więcej 2 godziny to mimo wszystko "mniej więcej" troche burzy równy takt w przeciwieństwie do Lubeki (4:53, 6:53 i tak co 2h). Ponadto nadal ma jeździć OLA, której nikt jeszcze nie widział :>

-- Kierowca "puszki" na Dworcowej:
- Może Pan odjechac!? Przecież Pan blokuje tym tramwajem wyjazd z parkingu!
- Tak, mogę, za 11 minut. - (C) Iwo

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Marcel

Osobiście polecam rozkład na stronie OeBB

http://fahrplan.oebb.at/bin/stboard.exe/dn?seqnr=1&ident=ak.025443132.1194643521&

gdyż lepiej ukazuje poszczególne pociągi i jest możliwość obejrzenia nowego rozkładu dla poszczególnej stacji. Od siebie dodam jeszcze informacje że plakaty rozkładowe dla stacji Koszalin były już wydrukowane 5 listopada i znajdują się u dyżurnego ruchu peronowego.

wysłane przez Jacek

Marcel napisał(a):

> Osobiście polecam rozkład na stronie OeBB > > http://fahrplan.oebb.at/bin/stboard.exe/dn?seqnr=1&ident=ak.025443132.1194643521& > > gdyż lepiej ukazuje poszczególne pociągi i jest możliwość > obejrzenia nowego rozkładu dla poszczególnej stacji.

Rzeczywiście jest o wiele lepszy, czytelniejszy.

-- Pomyśl i zrób odwrotnie - prof. Kaliszuk :-)

wysłane przez Bodek

Niestety negocjacje umowy rocznej z PKP PR jeszcze trwają i obawiam się że potrwają przynajmniej do końca listopada. Niestety Panu Marszałkowi rodem z Koszalina nie przypadł do gustu pomysł poprawy oferty przewozowej, więc może się okazać, że spora część już wytrasowanych pociągów w ogóle nie wyjedzie na szlak. Więc lepiej niech na razie nie publikują nowego rj, bo po co się kompromitować.

wysłane przez Piotr

Bodek napisał(a):

> Niestety negocjacje umowy rocznej z PKP PR jeszcze trwają i > obawiam się że potrwają przynajmniej do końca listopada.

Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to wykoszony pociąg Szczecin Główny - Kostrzyn, który odjeżdzał o 11:20. Teraz bedzie dziura między 8.45 a 14:45

wysłane przez Wojtek 24

Piotr napisał(a):

> Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to wykoszony pociąg > Szczecin Główny - Kostrzyn, który odjeżdzał o 11:20.

Przecież ten kurs był zawsze wykonywany do Chojny. Do Kostrzyna były i są o 8:20 i 14:20.

wysłane przez Piotr

Wojtek napisał(a):

> Przecież ten kurs był zawsze wykonywany do Chojny. Do Kostrzyna > były i są o 8:20 i 14:20.

Oczywiście - pomyliło mi się. Jechałem tym pociągiem we wrześniu i frekwencja na odcinku Gryfino - Chojna była bardzo mizerna :(. Pewnie przestało im się opłacać :(. Szkoda.

wysłane przez Sakorius

Piotr napisał(a):

> Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to wykoszony pociąg > Szczecin Główny - Kostrzyn, który odjeżdzał o 11:20. Teraz > bedzie dziura między 8.45 a 14:45

A nie zauważyłeś tego, że jest pociąg do Zielonej Góry o 11:45? A jak do Zielonej Góry to tylko przez Kostrzyn :>

wysłane przez Piotr

Sakorius napisał(a):

> A nie zauważyłeś tego, że jest pociąg do Zielonej Góry o > 11:45? A jak do Zielonej Góry to tylko przez Kostrzyn :>

Czyli moja podwójna gafa, ale to dlatego, że w skrócie jej nie ma :>

"Szczecin Glowny 11:45 - Szczecin Port Centr. 11:48 - Szczecin Podjuchy 11:56 - Daleszewo Gryfinskie 12:06 Czepino 12:10 - Gryfino 12:17 - Kostrzyn 14:16 - Rzepin 14:55 - Czerwiensk 16:03 - Zielona Gora 16:23"

Oczywiście w szczegółowym rozkładzie jest Chojna :) przyjazd o 13:07. W sumie śmieszna sprawa, że w skrótowcu nie ma Chojny, a wymienia się Daleszewo (600 mieszkańców) i Czepino (890).

wysłane przez Mareczek 5

DB zrobiło nam prezent i już dziś opublikowało rozkład ;) Oczywiście dostępny na strone www.bahn.de

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Piotr

Na forum SSC ktoś podał informację, że od przyszłego roku powraca połączenie Szczecin - Trzebież. Prawda to czy plotka?
Piotr napisał(a):

> Na forum SSC ktoś podał informację, że od przyszłego > roku powraca połączenie Szczecin - Trzebież. Prawda to czy > plotka?

Ano powraca. Będą trzy pary pociągów w wakacyjne weekendy. PLK już powinna się do roboty zabrać żeby umożliwić wsiadanie i wysidanie podróżnych na stacjach linii trzebieskiej...

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
marko napisał(a):

> Ano powraca. Będą trzy pary pociągów w wakacyjne weekendy. > PLK już powinna się do roboty zabrać żeby umożliwić > wsiadanie i wysidanie podróżnych na stacjach linii > trzebieskiej...

Weekendowy rozkład to ciekawa oferta. Pamiętam, że właśnie za czymś takim byłem. Godziny odjazdów według mnie są fajne i na pewno skorzystam z tego połączenia :). Pytanie teraz czy w ramach promocji tej linii (a chyba jest niezbędna) przygotowana zostanie specjalna cenowa oferta? I co tam puszczą? EZT czy szynobus?
Piotr napisał(a):

> I co tam puszczą? EZT czy > szynobus?

Jak się dowiedziałem mają jeździć EZT-y.

Swoją drogą widze, że pociągi 88020 (Trzebież - Szczecin) i 88043 (Szczecin - Trzebież) mijają się na wirtualnej stacji między Skolwinem a Policami :P 88043 ma czas przejazdu 10 minut, natomiast 88020 5 minut, ale czas postojów obu poc. na stacjach wynosi max minutę.

88022 i 88045 mijają się na Gocławiu Towarowym.

-- Kierowca "puszki" na Dworcowej:
- Może Pan odjechac!? Przecież Pan blokuje tym tramwajem wyjazd z parkingu!
- Tak, mogę, za 11 minut. (C) Iwo

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Swoją drogą widze, że pociągi 88020 (Trzebież - Szczecin) i > 88043 (Szczecin - Trzebież) mijają się na wirtualnej stacji > między Skolwinem a Policami :P

Eee? Przecież między Policami a Skolwinem jednotorówka jest (a właściwie: "Przy czynnych obu torach wprowadzono od Skolwina do Polic ruch dwukierunkowy po torze 2") i nic nie wskazuje na to aby w najbliższym czasie mialo się to zmienić.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
marko napisał(a):

> Eee? Przecież między Policami a Skolwinem jednotorówka

To wiem, ale wg rozkładu oba pociągi wyjeżdżają o tej samej godzinie ze Skolwina i z Polic. I co teraz? ;) Jeżeli mamy jednotorówkę, to na jednej ze stacji godzina przyjazdu jednego z pociągów powinna się zazębiać z odjazdem drugiego.

-- Kierowca "puszki" na Dworcowej:
- Może Pan odjechac!? Przecież Pan blokuje tym tramwajem wyjazd z parkingu!
- Tak mogę za 11 minut. (C) Iwo

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Sakorius

marko napisał(a):

> Ano powraca. Będą trzy pary pociągów w wakacyjne weekendy. > PLK już powinna się do roboty zabrać żeby umożliwić > wsiadanie i wysidanie podróżnych na stacjach linii > trzebieskiej...

A ja dodam jeszcze, że pociąg do Trzebieży wg. rozkładu zatrzyma się tylko na niektórych przystankach i stacjach, mianowicie: - Szczecin Turzyn; - Szczecin Pogodno; - Szczecin Łękno; - Szczecin Niebuszewo; - Szczecin Glinki; - Szczecin Skolwin; - Police; - Jasienica; - Trzebież Szczeciński.
Sakorius napisał(a):

> A ja dodam jeszcze, że pociąg do Trzebieży wg. rozkładu > zatrzyma się tylko na niektórych przystankach i stacjach, > mianowicie: > - Szczecin Turzyn; > - Szczecin Pogodno; > - Szczecin Łękno; > - Szczecin Niebuszewo; > - Szczecin Glinki; > - Szczecin Skolwin; > - Police; > - Jasienica; > - Trzebież Szczeciński.

Jest spora dziura między Głównym, a Turzynem - w przyszłości z myślą o kolejce miejskiej widziałbym na tym odcinku dodatkowe przystanki:

na pierwszy rzut Powstańców Wlkp. albo Mieszka - dwa pewnie nie miałyby racji bytu ze względu na małą odległość (300m) http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cd9644f0ad014159
Piotr napisał(a):

> Jest spora dziura między Głównym, a Turzynem - w przyszłości z > myślą o kolejce miejskiej widziałbym na tym odcinku dodatkowe > przystanki: > > na pierwszy rzut Powstańców Wlkp. albo Mieszka - dwa pewnie nie > miałyby racji bytu ze względu na małą odległość (300m)

No raczej nie. Tym bardziej, że całą tą odległość zajmuje obecnie zaniedbany przystanek Szczecin Pomorzany. http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=9127&okno=start

wysłane przez Sakorius

Piotr napisał(a):

> (...) > na pierwszy rzut Powstańców Wlkp. albo Mieszka - dwa pewnie nie > miałyby racji bytu ze względu na małą odległość (300m) > http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cd9644f0ad014159 Przecież są dwa przystanki, oprócz przystanku Szczecin Pomorzany jest jeszcze przystanek Szczecin Główny Sg11 w rejonie ulicy Dąbrowskiego i Starkiewicza. Był on co prawda przystankiem służbowym, ale pociągi do Trzebieży zawsze się tam zatrzymywały.
Sakorius napisał(a):

> > A ja dodam jeszcze, że pociąg do Trzebieży wg. rozkładu > zatrzyma się tylko na niektórych przystankach i stacjach, > mianowicie: > - Szczecin Turzyn; > - Szczecin Pogodno; > - Szczecin Łękno; > - Szczecin Niebuszewo; > - Szczecin Glinki; > - Szczecin Skolwin; > - Police; > - Jasienica; > - Trzebież Szczeciński.

Rozkład niestety podaje błędne informacje, bo pociągi zostały wytrasowane "na wariata" i niezgodnie z ustaleniami z UM. W założeniach wszystko na odcinku Niebuszewo - Police miało (ma) jeździć po torze nr 2, więc nie może być mowy o żadnej mijance na szlaku. Poza tym postojów nie będzie na pewno w Jasienicy (brak dojścia do peronu, który z resztą jest bardzo zdewastowany). A oprócz wymienionych przez Sakoriusa będą także postoje w Drzetowie, Gocławiu i Niekłończycy-Uniemyślu.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Bodek napisał(a):

> Rozkład niestety podaje błędne informacje, bo pociągi zostały > wytrasowane "na wariata" i niezgodnie z ustaleniami z UM. > W założeniach wszystko na odcinku Niebuszewo - Police miało (ma) > jeździć po torze nr 2, więc nie może być mowy o żadnej > mijance na szlaku.

Masz chyba na myśli szlak Niebuszewo - Gocław i Skolwin - Police, bo przecież szlak Gocław - Glinki jest w pełni sprawny i dwutorowy, a nie wyobrażam sobie przyjmowania osobówki na w pełni działającą stację Glinki na "Sz", bo na torze 2 nie ma normalnego semafora. Chyba, że mi postawią nowy, pięciokomorowy i przystosują jeszcze blokadę liniową. To wtedy ok.

> A oprócz > wymienionych przez Sakoriusa będą także postoje w Drzetowie, > Gocławiu i Niekłończycy-Uniemyślu.

No to ludzie z PLK zaczną się od stycznia bawić w "Sajgon". Maczety w dłon, napalm i jazda karczować perony :-P

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
marko napisał(a):

> > Masz chyba na myśli szlak Niebuszewo - Gocław i Skolwin - Police, > bo przecież szlak Gocław - Glinki jest w pełni sprawny i > dwutorowy, a nie wyobrażam sobie przyjmowania osobówki na w pełni > działającą stację Glinki na "Sz", bo na torze 2 nie ma > normalnego semafora. Chyba, że mi postawią nowy, pięciokomorowy i > przystosują jeszcze blokadę liniową. To wtedy ok.

Chyba jednak będziesz musiał to sobie wyobrazić :) Podczas "modernizacji", czyli wymiany toru nr 1 w st. Glinki o ile dobrze pamietam wyburzono krawędź peronową przy tym torze oraz podcięto skarpę peronu tak, że obecnie wsiadanie i wysiadanie możliwe jest jedynie z/na tor nr 2. Podobnie rozwalili Golęcino. Tor nr 2 jest tam zbyt mocno odsunięty od peronu, a jedynka jest zamknieta, wiec ten przystanek odpada.

> No to ludzie z PLK zaczną się od stycznia bawić w "Sajgon". > Maczety w dłon, napalm i jazda karczować perony :-P

Dokładnie, będzie wielkie karczowanie peronów i ewentualne ustawianie tablic z nazwami p.o. i stacji oraz z oznaczeniem dróg dojścia do nich. Żadnych większych remontów nie planuje się, bo ma to być wyłącznie ruch weekendowo-sezonowy. Nawet oświetlenie peronów nie będzie odbudowywane.

Niestety muszę rozwiać nadzieje wszystkich optymistów (choć sam z natury też nim jestem). O ile pociągi do Trzebieży w ogóle ruszą, a nie jest to jeszcze takie oczywiste, to po sezonie letnim na pewno nie będzie kontynuacji ich kursowania. No chyba, żeby miasto Szczecin dogadało się z PR i UMarsz.
Bodek napisał(a):

>A oprócz > wymienionych przez Sakoriusa będą także postoje w Drzetowie, > Gocławiu i Niekłończycy-Uniemyślu.

Gocław jest a Golęcino nie. Ciekawe według jakich kryteriów PKP wybierało stację? W tej chwili to Golęcino prezentuje się w miarę przyzwoicie bo Gocław to już rezerwat;) Niezłą kasę będą musieli w ten remont wpompować. Aż się dziwie, że to tylko pod weekendowe kursy. A po wakacjach miejscowe lumpy znowu zabiorą się za demolkę. Nie szkoda tego? Chociaż powiem Wam, że po cichu liczę iż ta letnio-weekendowa reaktywacja linii jest zwiastunem regularnych kursów całorocznych w niedalekiej przyszłości.
tom1 napisał(a):

> > Gocław jest a Golęcino nie. Ciekawe według jakich kryteriów PKP > wybierało stację?

Według kryterium dostępności peronu oraz jego położenia względem okolicy (chodziło o to, czy w okolicy może być potencjalny klient).

W tej chwili to Golęcino prezentuje się w > miarę przyzwoicie bo Gocław to już rezerwat;)

To prawda, ale to właśnie Gocław będzie uruchomiony, a Golęcino nie (przyczyna? - patrz post wyżej).

> Niezłą kasę będą musieli w ten remont wpompować. Aż się > dziwie, że to tylko pod weekendowe kursy. A po wakacjach miejscowe > lumpy znowu zabiorą się za demolkę. Nie szkoda tego?

Nie będzie żadnego pompowania kasy.

> Chociaż powiem Wam, że po cichu liczę iż ta letnio-weekendowa > reaktywacja linii jest zwiastunem regularnych kursów całorocznych w > niedalekiej przyszłości.

Patrz post wyżej :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Szanowni koledzy i koleżanki. Niestety muszę rozwiać Wasze oczekiwania na remonty i przebudowy.

Pociąg "turnusowy" do i ze stacji Trzebież Szczeciński będzie kursował tylko w dni weekendowe i tylko w okresie wakacyjnym.

Pociąg będzie zatrzymywał się na stacjach: Szczecin Główny Szczecin Turzyn Szczecin Niebuszewo Police Trzebież Szczeciński

Opracowany rozkład jazdy pociągów na www.db.pl - w szczególności pociągi sezonowe, są tylko szkicem (planem) i niestety pojawią się do niego poprawki zaraz po wydaniu SRJP. Tak już bywa że SRJP rośnie w siłę z czasem "istnienia". I dla przypomnienia pociągi na linii Szczecin Główny - Trzebież Szczeciński mają PRIORYTET (F) - kursują na zarządzenie / po ogłoszeniu
ISDR_Xav napisał(a):

> Szanowni koledzy i koleżanki. > Pociąg będzie zatrzymywał się na stacjach: > Szczecin Główny > Szczecin Turzyn > Szczecin Niebuszewo > Police > Trzebież Szczeciński

Z tego co podajecie to ten pociąg rzeczywiście jest jeszcze nie dopracowany. We wcześniejszych postach były wymieniane stacje Drzetowo, Gocław, Niekłończyca-Uniemyśl. Ty wogóle o tym nie wspominasz. To w końcu nie wiadomo dokładnie na jakich stacjach będzie się zatrzymywał? Ciągle sprzeczne informacje...
ISDR_Xav napisał(a):

> Pociąg będzie zatrzymywał się na stacjach: > Szczecin Główny > Szczecin Turzyn > Szczecin Niebuszewo > Police > Trzebież Szczeciński

Kolega sie nieco rozpędził. Na chwile obecną pociąg zatrzymywać będzie sie na stacjach takich, jakie podaje niemiecki hafas bo takie zamówienie przyjeła PLK do rocznego rozkładu jazdy. To, że będziemy je z kolegą Bogdanem modyfikować to oddzielna sprawa.

> Opracowany rozkład jazdy pociągów na www.db.pl - w szczególności > pociągi sezonowe, są tylko szkicem (planem) i niestety pojawią się > do niego poprawki zaraz po wydaniu SRJP. Tak już bywa że SRJP rośnie > w siłę z czasem "istnienia".

Nie są szkicem a konkretnym rozkładem jazdy przekazanym przez PLK o zatwierdzonym przez przewoźnika (moimi rękami zresztą). To, że PLK sama nie wie jakie ma czynne tory i ma burdel w POSie to już ona będzie miała problem.

>I dla przypomnienia pociągi na linii > Szczecin Główny - Trzebież Szczeciński mają PRIORYTET (F) - > kursują na zarządzenie / po ogłoszeniu

A niby w którym miejscu ?
Bodek napisał(a):

> To prawda, ale to właśnie Gocław będzie uruchomiony, a Golęcino > nie (przyczyna? - patrz post wyżej).

Klientami tej stacji (Golęcino) mogliby być również działkowcy, gdzie w tej okolicy jest pełno. Pociągiem mieliby lepszy dojazd na działki, ponieważ od autobusu jest daleko. No i może mieszkańcy tej dzielnicy skusili by się na jazdę do Trzebieży.

wysłane przez Ferrix 8

Jeżeli będzie tak jak jest podane w tym rozkładzie to pierwszy po 6 latach rozkładowy pociąg pasażerski na linii 406 (Szczecin Gł. - Trzebież Szcz.) pojedzie 21 czerwca 2008 r. o 9:40 i po godzinie i 6 minutach dojedzie do stacji docelowej. Będzie miał numer 88040. Mam nadzieję, że frekwencja (jeśli będzie) to nie tylko tego pierwszego dnia i nie tylko za sprawą MK...

-- Tylko Ikarus w KM i Ganz w PKP! ;)
Pozdr., Fenix

STMKŻ

wysłane przez Piotr

Fenix napisał(a):

> Mam nadzieję, że > frekwencja (jeśli będzie) to nie tylko tego pierwszego dnia > i nie tylko za sprawą MK...

Oby :), a czy planowana jest jakaś reklama tego połączenia? Pamiętam, że chyba latem w okolicach Galaxy rozdawano ulotki z rozkładem pociągów do Świnoujścia i według mnie właśnie w ten sposób przydałoby się rozreklamowanie połączenia do Trzebieży :).

wysłane przez (użytkownik usunięty)

A co z Piłą? Tyle trąbiono że w przyszłym roku trasa będzie oddana do użytku, wie ktoś coś więcej?
kallies napisał(a):

> A co z Piłą? Tyle trąbiono że w przyszłym roku trasa > będzie oddana do użytku, wie ktoś coś więcej?

Trasa nie jest oddana do użytku. Dalej cała sprawa rozchodzi się o nieprzejezdne wiadukty i o to kto ma je remontować.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
kallies napisał(a):

> A co z Piłą? Tyle trąbiono że w przyszłym roku trasa > będzie oddana do użytku, wie ktoś coś więcej?

Cała trasa będzie zapewne oddana nieco później, a w przypadku odcinka Wałcz - Piła zmienił się nieco rozkład (jedna para rano o 6:30 z Piły, 2 popołudniu o 14:30 i 16:00) oraz zlikwidowano wszystkie postoje na przystankach pośrednich.

-- Kierowca "puszki" na Dworcowej:
- Może Pan odjechac!? Przecież Pan blokuje tym tramwajem wyjazd z parkingu!
- Tak mogę za 11 minut. (C) Iwo

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Mareczek napisał(a):

> Cała trasa będzie zapewne oddana nieco później, a w > przypadku odcinka Wałcz - Piła zmienił się nieco rozkład > (jedna para rano o 6:30 z Piły, 2 popołudniu o 14:30 i 16:00) > oraz zlikwidowano wszystkie postoje na przystankach > pośrednich.

Ja nawet słyszałem że w relacji Szczecin piła będzie od przyszłego roku 10 - 12 składów dziennie. Niektórzy nawet mówią, że już był przetarg na remont linii ale coś mi sie wierzyć nie chce...

wysłane przez Bodek

kallies napisał(a):

> A co z Piłą? Tyle trąbiono że w przyszłym roku trasa > będzie oddana do użytku, wie ktoś coś więcej?

Kto tak trąbił? Chyba ktoś niespełna rozumu :) Reaktywacja tego odcinka najwcześniej w grudniu 2009.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Pisano na różnych forach , że czeka 3,5 mln eu na mosty oraz odcinek Kalisz - Tuczno, linia nie miała być całkowicie zmodernizowana tylko doprowadzona do jako takiego użytku przez szynobusy, no ale jeśli twierdzicie że, jest inaczej to się nie sprzeczam :-)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Zmiany małe, ale bardzo uciążliwe

Wiadomo, że wiele pociągów regionalnych będzie miało przesunięty czas odjazdu. Muszą na to zwrócić uwagę przede wszystkim ci, którzy, by dojechać do pracy, muszą przesiadać się z jednego pociągu do drugiego i na nowo zgrać plan swoich codziennych podróży. Albo zrezygnować z podróży pociągiem, bo np. nie będzie czym do domu wrócić.

Z taką możliwością muszą się liczyć np. mieszkańcy wielu wsi wokół Kalisza Pomorskiego. Teraz rano wsiadali do osobowego ze Stargardu Szczecińskiego do Kalisza. W Kaliszu byli około godz. 10. Pociąg czekał na nich do 14.20 i ruszał w drogę powrotną. Czasu było akurat tyle, żeby wszystko pozałatwiać i wrócić do domu. Zgodnie z nowym rozkładem pociąg już czekać na nikogo nie będzie. Od razu wraca do Stargardu. Zmiana niby niewielka, ale bardzo komplikująca życie.

wysłane przez Jacek

kallies napisał(a):

> W Kaliszu > byli około godz. 10. Pociąg czekał na nich do 14.20 i > ruszał w drogę powrotną. Czasu było akurat tyle, żeby > wszystko pozałatwiać i wrócić do domu.

Zawsze myślałem, że to działa na odwrót. Mieszkańcy Kalisza i wszystkich tych okolicznych wiosek na trasie dojeżdżają rano do Stargardu i Szczecina, by popołudniu albo wieczorem wrócić do domu.

-- Pomyśl i zrób odwrotnie - prof. Kaliszuk :-)