Forum

Realokacja taboru Cargo

wysłane przez pioko17 38

1. Lokomotywy te trafią do innych CM-ów, czy pójdą na złom? 2. Czemu wycofują EP07, a nie EU07, skoro EP są bardziej niezawodne? 3. Czy przybędą jakieś lokomotywy w zamian?

wysłane przez marko 4

Mam pytanie, to gdzie w takim razie pójdą te siódemki? Drugie pytanie co z bykami, jamnikami i kaczkami?

wysłane przez Kriz8

marko napisał(a):

> Mam pytanie, to gdzie w takim razie pójdą te siódemki?

Do którejś z przyszłych pICowych szop. PKP IC ma przejąć lokomotywownie: Warszawa Olszynka Grochowska, Poznań, Wrocław Główny, Kraków Płaszów, Lublin, Gdynia Grabówek, Katowice.

> Drugie pytanie co z bykami, jamnikami i kaczkami?

Zostaną na SPC, ewentualnie ilostan wzrośnie po zmianach wewnątrz Cargo. Być może ubędzie kilka SM42, w końcu IC musi czymś manewrować na Zaleskich Łęgach, które też przejdą pod ich skrzydła.

-- UTK - powinni tego zabronić...

Pokemony atakują...

wysłane przez Mareczek 5

marko napisał(a):

> Mam pytanie, to gdzie w takim razie pójdą te siódemki? > Drugie pytanie co z bykami, jamnikami i kaczkami?

Ogólnie polecam wątek na pmk "Relokacja taboru - zaczęło się". Można zacytować posty Bodka oraz Gacka.

Ujmując w skrócie, podział ma nastąpić do 30 kwietnia. Wszystkie EU07, EP08 i EP09 mają iść do IC ("siódemki" dalej do spółki "InterRegio"), natomiast do PKP PR przejdą wszystkie SU42, SP32, około 40 SM42 oraz około 50 SU45. Pozostałe SU45 mają iść do InterRegio; SU46 bez zmian, nadal w Cargo. Do PKP PR docelowo także mają zostać przekazane szopy w Chojnicach oraz Krzyżu.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez pioko17 38

Mareczek napisał(a):

> Wszystkie EU07, EP08 i EP09 mają iść do IC ("siódemki" > dalej do spółki "InterRegio")

Czyli będzie nowa kategoria pociągów na PKP? Cz zastąpi ona TLK?

A co z EP07? Czy w innych CM-ach też wycofają tyle "siódemek", czy my jesteśmy "rekordzistami" pod tym względem?

wysłane przez Marcel

> A co z EP07? Czy w innych CM-ach też wycofają tyle > "siódemek", czy my jesteśmy "rekordzistami" pod tym > względem?

Sytuacja jest następująca. W tym oraz zeszłym tygodniu wykonaliśmy ostatnie przeglądy okresowe będących w ruchu pod banderą CM Szczecin lokomotyw EP07-351, EP07-385, EP07-434 (PD), EP07-444 oraz zaplanowany na przyszły tydzień przegląd EP07-435 a wykonany dzisiaj. Ponieważ karty przeglądowe zostały już zabrane, a zatem lokomotywy te w najlepszym przypadku czeka jeszcze max 25 dni pracy na konto szczecińskiego zakładu. Ja natomiast obstawiam, że maszyny te do końca kwietnia zostaną skreślone z inwentarza. Co zaś się tyczy "trupów" oczekujących napraw, także od 2 tygodniu były szykowane do "przeprowadzki". Wszystkie obecnie mają zamalowany przydział oraz są zaplombowane. Jak ktoś reflektuje na wykonanie fotek tych maszyn to są to ostatnie chwile.

>Drugie pytanie co z bykami, jamnikami i kaczkami?

ET22 wszystkie zostają, ET41 nie mamy na stanie żadnej sztuki.

>Czemu wycofują EP07, a nie EU07, skoro EP są bardziej >niezawodne?

Nie ma różnicy w ich niezawodności, czy to EP czy EU to tak samo zdefektuje bo podzespoły są identyczne dla obu serii. Natomiast te 3 lokomotywy EU07 pozostają, ich charakterystyka umożliwia prowadzenie lekkich pociągów towarowych, np. EU07-470 ostatnio jeździ ze zdawczym Goleniów-SPB lub Gumieńce-SPC. Pozostałe 2 szt czyli EU07-359 i EU07-503, podejrzewam że będą prowadziły także pociągi międzywojewódzkie pospieszne ze zmianą trakcji np na odcinku Szczecin-Krzyż czy Szczecin-Zielona Góra, jak wiadomo IC nie będzie miało w naszym regionie szopy, więc rozwiąże się problem podsyłów/przeglądów/napraw lokomotyw prowadzących takie relacje. Czy przyjdzie coś w zamian? Raczej nie, a by najmniej nic o tym na dzień dzisiejszy nie wiadomo.

wysłane przez marko 4

Marcel napisał(a):

> ET22 wszystkie zostają, ET41 nie mamy na stanie żadnej sztuki.

No dobra ale co z manewrówkami? Bo już słyszałem o wariantach przejęcia przez PLK (wraz z drużynami manewrowymi, odprawą itp - bardzo prawdopodobny) oraz przez IC i PR.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton

wysłane przez pioko17 38

Marcel napisał(a):

> Nie ma różnicy w ich niezawodności, czy to EP czy EU to tak samo > zdefektuje bo podzespoły są identyczne dla obu serii.

No, ale w końcu przeprowadzane były modernizacje EU07 na EP07, żeby zmiejszyć ich awaryjność, poprzez zmianę przełożenia przekładni, gdyż EU są bardzo awaryjne przy dużych prędkościach.

Zkąd lokomotywy będą ciągnęły pociągi pospieszne w stronę Gdańska, które obecnie ciągną szczecińskie loki?

wysłane przez Moderator 0

pioko17 napisał(a):

> zmiejszyć

Zmniejszyć.

> Zkąd

Piszemy "skąd".

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez Sakorius

pioko17 napisał(a):

> Zkąd lokomotywy będą ciągnęły pociągi pospieszne w stronę > Gdańska, które obecnie ciągną szczecińskie loki?

Widać nie przyłożyłeś się do przeczytania całego wątku, albo co najmniej nie zrozumiałeś tego co w nim jest napisane. Kriz8 wyraźnie napisał, że PKP IC przejmie m.in. lokomotywownie w Gdyni Grabówku... Wniosek jest chyba oczywisty :)

wysłane przez pioko17 38

A ja znalazłem w internecie ciekawostkę: http://www.kpinfo.pl/news.php?readmore=4161 Najbardziej zainteresowało mnie to, że PKP IC ma niedługo przejąć wszelkie przewozy międzywojewódzkie.

wysłane przez Marcel

pioko17 napisał(a):

> No, ale w końcu przeprowadzane były modernizacje EU07 na EP07, > żeby zmiejszyć ich awaryjność, poprzez zmianę przełożenia > przekładni, gdyż EU są bardzo awaryjne przy dużych > prędkościach.

Kto takie bzdury powiedział/napisał? Wydaje mi się, że albo źle zrozumiałeś opis w jakim celu wykonano te modernizacje albo ktoś Ciebie wprowadził w błąd. Nie bardzo rozumiem co mają wspólnego duże prędkości z powstaniem awarii (czego?) na EU07.

> Zkąd lokomotywy będą ciągnęły pociągi pospieszne w stronę > Gdańska, które obecnie ciągną szczecińskie loki?

Już od 2 tygodni jeżdżą lokomotywy z ZPR Gdynia.

Ktoś pytał o SM42, niestety nie mam pojęcia, szopa spalinowa mimo, iż jest to SPC to jednak rządzi się swoimi prawami (czyt. inna parafia :) )