Forum
Ranking dworców. Mamy najobleśniejszy tunel
wysłane przez Lukasy
Może lepiej zadać pytanie, od ilu lat istnieje peron 4?
Brak wyświetlaczy na peronach.
I to jest niestety jedna z najbardziej bolesnych prawd. Swoją drogą to ciekawe, kiedy ta rzecz w końcu się pojawi...
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez MaK
[ciach all]
Wiesz. To jest opinia neutralna, osoby która do nas przyjeżdza. Więc peron 4 jest jednak dla takich osób usytuowany w sposób... dziwny. Może troche coś a'la komunikacja podmiejska. Najbardziej podoba mi się chyba dworzec w Poznaniu, jeżeli chodzi o funkcjonalność. Pełno kas biletowych. Pełno restauracji, fast foodów oraz kawiarenek. Szybko można się odnaleźć. Dojście do peronów jest łatwe, a ponadto wszędzie są poumieszczane rozkłady jazdy, wyświetlacze oraz planu miasta. U nas tego nie ma. Mamy tylko opadającą farbe w peronowych wiat.
Co do wyświetlaczy. To powinno być zamontowane w pierwszej kolejności...
-- - O jaki przystojny. Student pewnie?
- Nie. Kolejarz.- A to zmienia postać rzeczy.
wysłane przez Kriz8
> Wiesz. To jest opinia neutralna, osoby która do nas > przyjeżdza. Więc peron 4 jest jednak dla takich osób > usytuowany w sposób... dziwny. Może troche coś a'la > komunikacja podmiejska. > Najbardziej podoba mi się chyba dworzec w Poznaniu, jeżeli > chodzi o funkcjonalność.
Chyba nie musiałeś w Poznaniu korzystać z peronu 7, nasz peron 4 przy nim to uchodzi za coś normalnego.
> Pełno restauracji, fast foodów oraz kawiarenek.
Nie ma co porównywać dworca stricte przesiadkowego (Poznań) z końcowym (Szczecin), u nas nie ma zapotrzebowania na infrastrukturę na poziomie Poznania. Po przyjeździe pociągu każdy raczej kieruje się w stronę wyjścia, a przed rozpoczęciem podróży zazwyczaj jest najedzony ;-).
> Co do wyświetlaczy. To powinno być zamontowane w pierwszej > kolejności...
Nie ma aż takiego musu, w większości przypadków pociągi nie wpadają na perony na 5 minut, tylko podstawiane są ze sporym wyprzedzeniem. Zapowiedzi zazwyczaj funkcjonują bez zarzutu, więc spokojnie można się dowiedzieć, z którego peronu i toru dany pociąg odjeżdża. Poza tym, ktoś kto stojąc przy tablicy relacyjnej na wagonie pyta się dokąd jedzie ten pociąg raczej nie będzie miał pożytku z pragotronów, tym bardziej, że mniej informacji na nich można umieścić, niż widnieje na tablicy relacyjnej czy jest w treści zapowiedzi.
-- Nie ma [Giertych] we [Lepper].
Pokemony atakują...
wysłane przez MarcinB
> Chyba nie musiałeś w Poznaniu korzystać z peronu 7, nasz peron > 4 przy nim to uchodzi za coś normalnego.
No raczej mało przesiadkowiczów korzysta z peronu nr 7 w Poznaniu.
> Nie ma co porównywać dworca stricte przesiadkowego (Poznań) z > końcowym (Szczecin), u nas nie ma zapotrzebowania na > infrastrukturę na poziomie Poznania. Po przyjeździe pociągu > każdy raczej kieruje się w stronę wyjścia, a przed > rozpoczęciem podróży zazwyczaj jest najedzony ;-).
A niekoniecznie. Mnie czasem zostają tylko hot dogi na peronie 1. A chciałbym zjeść coś konkretnego.
[ciach]
A może i warto je zamontować? Od przybytku głowa nie boli. Dąbie takowe posiada, Stargard też, a główny w Szczecinie nie może ??
-- http://www.youtube.com/watch?v=A3GEPkjNh6k
wysłane przez Lukasy
> A może i warto je zamontować? Od przybytku głowa nie boli. > Dąbie takowe posiada, Stargard też, a główny w Szczecinie > nie może ??
Stargard (i Krzyż też) posiadają dość przedpotopowy system i jak ma się psuć, to może niech go wcale nie ma. Jednak te klapki z Dąbia są dość dobre. Jednak i tak nic nie przebije "żelaznego Franka" z Poznania :D
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> (...) Jednak te klapki z > Dąbia są dość dobre. Jednak i tak nic nie przebije "żelaznego > Franka" z Poznania :D
System klapkowy powoli przechodzi do lamusa. Z tego co się dowiedziałem ma być dołączony do specyfikacji system wyświetlaczy diodowych. W końcu było by dobrze widoczne i dzień i w nocy. Przykładowy system diodowy można zobaczyć na stacji Kraków Główny.
A żelazny Frank przeszedł ostatnio wymianę oprogramowania:) w związku z podłączaniem Stacji Poznań Główny do systemu LCS. Teraz dyżurni o przyjeździe pociągu mają pewność pojawieniu się pociągu w "logicznej" odległości od peronów. Wcześniej system zapowiadał "wjedzie na tor przy peronie 4" kiedy pociąg mijał semafor wjazdowy. Tylko że odległość do peronów była duża i system zapowiadał pociąg +5 minut wcześniej. Takie sytuacje miały też miejsce że 5 minut po wjeździe pociągu (pociąg de facto jeszcze nie wjechał) pociąg zapowiadał "odjedzie z toru przy peronie 4). No i nowość przymierzają się do uatrakcyjnienie "głosu" zapowiadanych pociągów.
-- ---
Dyżurny Ruchu - "od urodzenia"
wysłane przez Mareczek 5
> A żelazny Frank przeszedł ostatnio wymianę oprogramowania:) w > związku z podłączaniem Stacji Poznań Główny do systemu LCS.
Najważniejsze aby poprawili zapowiedzi co do wjazdu i postoju. Ostatnio miałem akcję z Przemyślaninem. Franek zapowiedział, że pociąg "wjedzie na tor przy peronie 4", "wjedzie na tor przy peronie 4", "stoi na torze przy peronie 4", "wjedzie na tor przy peronie 4" . Pociąg niby 3 razy wjeżdzał, a tak naprawdę nawet nie pokazał się na horyzoncie...
-- "Cudowne dziecko dwóch pedałów..." - (C) Włodzimierz Szaranowicz o jednym z kolarzy.
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Lukasy
"stoi na torze przy peronie 4"
Żelazny Franio nie ma takiej "opcji" ;) Jest "wjedzie", "wjechał", "odjedzie", "gotowy do odjazdu".
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez Mareczek 5
> Żelazny Franio nie ma takiej "opcji" ;) Jest "wjedzie", > "wjechał", "odjedzie", "gotowy do odjazdu".
Aaaa, miał "odjechać"...
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez MaTe
Mają być razem z zadaszeniem wiat, windami itp - wiosna 2009. Martwi mnie tylko, że mimo wcześniejszych zapowiedzi nie otworzą drugiego tunelu pod torami a z niego aż się prosi zrobić windy na perony - zamiast tego będą mało praktyczne dźwigi przy obecnych schodach w tunelu.