Forum
Gryfice: muzeum kolejki idzie pod nóż?
wysłane przez margor
Cudne miejsce, ale strasznie niedofinansowane, a bilety to nawet na pensje dla stróża nie starczą. Taka prawda. Żeby chociaż założyć fundację "Wąskotorówki Pomorza Zachodniego", która by wzięła pod swoją opiekę ocalały od wywozu tabor, na którą można by przekazać 1% podatku...
wysłane przez Bodek
Na zdjęciach widać, że podczas załadunku parowóz został uszkodzony - aż wygięła się jego rama przy wejściu do budki maszynisty. Firma która dokonywała załadunku powinna zostać obciążona kosztami remontu parowozu, bo operację przeprowadziła niefachowo! Do podnoszenia taboru kolejowego używa się specjalnych trawers wykluczających możliwość uszkodzenia nadwozia!
Parowóz zbudowany został w 1920 roku przez firmę Jung na zamówienie Ełckiej Kolei Powiatowej. W Ełku pracował do końca II wojny światowej, po czym został przeniesiony na kolejkę Piaseczyńską, gdzie faktycznie spędził 20 lat. Jednak ostatnie swoje lata od 1971 roku spędził na Pomorzu Zachodnim! Pracował m.in. w lokomotywowniach Koszalin, Białogard i Ińsko. Dlatego powinien pozostać na Pomorzu, czyli w miejscu, w którym spędził ostatnie lata swojego "życia" w stanie czynnym.
Warszawka zniszczyła Szczecin, bo potrzebowała cegieł na odbudowę swojej starówki, nie oddawajmy jej więc teraz bez walki innych dóbr, które wcale jej się nie należą!
A dla informacji Pani redaktor dodam, że Px48 nie jest żadnym rarytasem wśród parowozów. To jest obecnie najpowszechniej spotykany polski parowóz wąskotorowy. Występuje praktycznie na każdej zachowanej kolejce wąskotorowej, więc nie może być żadnej mowy o jego unikalności, zwłaszcza że pochodzi z lat 50 XX wieku.
wysłane przez Lukasy
> A dla informacji Pani redaktor dodam, że Px48 nie jest > żadnym rarytasem wśród parowozów...
... a już na pewno nie poniemieckim.
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez wojtazz 42
-- Mają bessę, tzn. hossę, tzn. bessę, tzn. źle im idzie.
(C) by Jacek Gmoch-ME Portugalia 2004.
wysłane przez margor