Forum
W latach 90 Szczecin z Berlinem łączyły co najmniej 2...
wysłane przez Bauer
wysłane przez Bodek
> Fajne to były czasy wtedy jeśli chodzi o kolej... > Zwłaszcza o połączenia do Berlina. Teraz to nawet BBT już > nie ma :/ :(
Fajne jak fajne, ale na pewno inne.
Na zdjęciu stara kładka nad peronami oraz końcowa faza wyburzania peronu pocztowego między peronami 2 i 3. Mimo lepszych połączeń, podróż do Berlina nie była łatwiejsza, bo we znaki dawali się pogranicznicy i celnicy - zarówno polscy, jak i niemieccy. Wagony jeździły strasznie zdemolowane przez te służby.
wysłane przez mike_1994
> Na zdjęciu stara kładka nad peronami
A w którym roku została wybudowana nowa kładka?
wysłane przez Sakorius
> A w którym roku została wybudowana nowa kładka?
Jakoś w 1998 roku, wówczas był także przebudowywany układ torowy głowicy rozjazdowej od strony SPC.
A co do ciekawych niemieckich składów, to jakże fajne były składy pociągów do/z Angermuende, złożone z polskich "klas" i "ludmiły". Warto także wspomnieć o "Mare Balticum", który w rozkładzie 1998/99 miał zmianę trakcji na Gumieńcach ;-)
wysłane przez Mareczek 5
> mike_1994 napisał(a):
> > A w którym roku została wybudowana nowa kładka? > > Jakoś w 1998 roku,
Eee, chyba 1996?
> A co do ciekawych niemieckich składów, to jakże fajne były > składy pociągów do/z Angermuende, złożone z polskich "klas" > i "ludmiły".
Słynne "BAB-y". Z resztą w 2002 jeszcze z Ubotami.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Bodek
> Sakorius napisał(a):
> > > A co do ciekawych niemieckich składów, to jakże fajne były > > składy pociągów do/z Angermuende, złożone z polskich "klas" > > i "ludmiły". > > Słynne "BAB-y". Z resztą w 2002 jeszcze z Ubotami.
Nie zapominajmy też o pociągach do Pasewalku / Neubrandenburga planowo obsługiwanych "lolkami", czyli serią 218 z Bw Luebeck. To też już historia, ale nie tak odległa - miało to miejsce jakieś 8-9 lat temu.
wysłane przez Michal 2
> Na zdjęciu stara kładka nad peronami
Tak. Przypomina mi się, że była ona bliżej budynku dworca niż obecna. Miała wylot w okolicach kas biletowych "na górze" i obejmowała zaledwie perony 2-4. Pamiętam, też jak podczas budowy nowej kładki, która to tamowała całe przejście, przy peronie 4 ustawiono wagon towarowy po którym omijało się budowę.
-- 60 przez Zawadzkiego i Szafera to jedyne sensowne dla ludzi rozwiązanie.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Bodek
> Bodek napisał(a):
> > Na zdjęciu stara kładka nad peronami > > Tak. Przypomina mi się, że była ona bliżej budynku dworca > niż obecna. Miała wylot w okolicach kas biletowych "na > górze" i obejmowała zaledwie perony 2-4.
Zgaadza się.
Pamiętam, też jak > podczas budowy nowej kładki, która to tamowała całe > przejście, przy peronie 4 ustawiono wagon towarowy po którym > omijało się budowę.
A Tego to ja nie pamiętam :)
wysłane przez wojtazz 42
>Teraz to nawet BBT już > nie ma :/ :(
Eeeeeeeeee o co chodzi? Cos sie pozmienialo z BBT?
wysłane przez Bauer
> Eeeeeeeeee o co chodzi? Cos sie pozmienialo z BBT?
A jest w końcu? Ponoć PKP się nie porozumiało z DB w sprawie BBT i miało nie być.. albo od początku 2010 roku? Chyba pomieszałem :/ :D Poszło ponoć o to że BBT byłby ważny na terenie Niemiec, a u nas już nie, i musielibyśmy kupować osobny bilet do Angermunde np., coś w ten deseń.
-- ZDiTM - Zbieranina Dziadów i Tępych Mułów
wysłane przez Bodek
> wojtazz napisał(a):
> > Eeeeeeeeee o co chodzi? Cos sie pozmienialo z BBT? > > A jest w końcu? Ponoć PKP się nie porozumiało z DB w sprawie > BBT i miało nie być.. albo od początku 2010 roku? Chyba > pomieszałem :/ :D Poszło ponoć o to że BBT byłby ważny na > terenie Niemiec, a u nas już nie, i musielibyśmy kupować > osobny bilet do Angermunde np., coś w ten deseń.
BBT jest ważny od Szczecina Gł. we wszystkich pociągach do Angermuende / Berlina, na polskim odcinku formalnie obsługiwanych przez PKP PR. Czyli we wszystkich oprócz Amsterdamu, który do granicy RP formalnie podlega pod PKP-IC. Na niemieckim odcinku w IC143/144 BBT jest oczywiście ważny, jedynie PKP-IC robi problemy z jego realizacją, ale na szczęście jedynie do Gumieniec.
wysłane przez Bauer
> IC143/144
Teraz to już 145/148 :)
wysłane przez MQ ?
> Na niemieckim odcinku w IC143/144 BBT jest oczywiście ważny, > jedynie PKP-IC robi problemy z jego realizacją, ale na szczęście > jedynie do Gumieniec.
Czy w IC jadącym do Niemiec na pokładzie jest polski konduktor PKP IC? Bo w tym wracającym z Niemiec nikt (na szczęście) się na Gumieńcach nie pojawia i można spokojnie do Głównego dojechać na BBT.
wysłane przez Sakorius
> Czy w IC jadącym do Niemiec na pokładzie jest polski konduktor PKP > IC? (...)
Nie, obsługa niemiecka jedzie aż do Sg, nie ma zmiany drużyny na Gumieńcach. Jedyny pracownik PKP IC, jaki pojawia się w pociągu, to maszynista-pilot z polskim radiotelefonem, który jedzie na lokomotywie na odcinku Szczecin Gumieńce - Szczecin Główny. Więc biletów raczej nie sprawdzi ;]
wysłane przez stoch
> Na niemieckim odcinku w IC143/144 BBT jest oczywiście ważny, > jedynie PKP-IC robi problemy z jego realizacją, ale na szczęście > jedynie do Gumieniec.
Dlatego, żeby nie było kłopotu lepiej wsiadać na Gumieńcach :)
wysłane przez Bodek
> Dlatego, żeby nie było kłopotu lepiej wsiadać na Gumieńcach :)
Problem w tym, że od 12 grudnia IC bierze Gumieńce na przelocie. Poza tym będzie kursował do Den Haag Central, a nie do Amsterdamu :) Ciekawe jak go będą zapowiadać w Szczecinie :D
wysłane przez zack1989 12
> Poza tym będzie kursował do Den Haag Central, a nie do Amsterdamu :) > Ciekawe jak go będą zapowiadać w Szczecinie :D
Pewnie tak jak miasto się nazywa po Polsku- IC do Hagi ;)
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez michaux
wysłane przez stoch
> Problem w tym, że od 12 grudnia IC bierze Gumieńce na przelocie.
Trochę kiepsko z tym całym BBT zrobili ;/ Mogli dać na ten bilet IC na odcinek: Szczecin Główny - Szczecin Gumieńce.
wysłane przez mike_1994
> Trochę kiepsko z tym całym BBT zrobili ;/ Mogli dać na ten bilet IC > na odcinek: Szczecin Główny - Szczecin Gumieńce.
Skoro PR i IC nie mogą się dogadać w sprawie sprzedaży biletów na pociągi obu spółek w kasach obu przewoźników, to co dopiero na "jakieś" międzynarodowe bilety...
wysłane przez Lukasy
> Problem w tym, że od 12 grudnia IC bierze Gumieńce na przelocie.
A co z pilotem? Postój techniczny pod Gm?
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez Bodek
> Bodek napisał(a):
> > > Problem w tym, że od 12 grudnia IC bierze Gumieńce na przelocie. > > A co z pilotem? Postój techniczny pod Gm?
Tego nie wiem. Może będzie to "tajny" postój techniczny.
BJ