Forum

Jutro SA136 zawita na zachodniopomorskie szlaki kolejowe

Wczoraj na torze doświadczalnym CNTK (obecnie Instytutu Kolejnictwa) w Węglewie koło Żmigrodu (dolnośląskie) rozpoczęły się testy homologacyjne nowego nabytku województwa zachodniopomorskiego, czyli spalinowego zespołu trakcyjnego typu 219M "ATRIBO", wyprodukowanego przez firmę PESA Bydgoszcz S.A. Pojazd otrzymał oznaczenie kolejowe SA136 i numer kolejny 001.
A wiesz może, gdzie będą one bazowały? "U mnie" w Kołobrzegu troszkę wolnych torów by się znalazło. Obrotnica (w razie czego) też porządna - 23,5 metra średnicy.
margor napisał(a):

> Obrotnica (w razie czego) też porządna - 23,5 metra > średnicy.

A po co obrotnica do szynobusu?
MaK napisał(a):

> A po co obrotnica do szynobusu?

A w razie awarii, naprawy, ustawiania członów. Często jest używana w przypadku SA110.
margor napisał(a):

> A wiesz może, gdzie będą one bazowały?

W Kołobrzegu bo to będzie ich macierzysta sekcja utrzymania.
margor napisał(a):

> A wiesz może, gdzie będą one bazowały? "U mnie" w > Kołobrzegu troszkę wolnych torów by się znalazło. > Obrotnica (w razie czego) też porządna - 23,5 metra > średnicy.

Wszystkie 10 (a może nawet i 12 - zobaczymy) pociągów będzie stacjonowało w Sekcji Kołobrzeg, gdzie są i ludzie i sprzęt do obsługi taboru spalinowego. Obrotnica w przypadku tych SZT-ów to fikcja i zbędny gadżet, bo SA136 oparte są na wspólnych wózkach systemu Jacobsa. Więc nie da się od siebie odczepiać poszczególnych wagonów bez podniesienia całości na Kutrufach.

W Kołobrzegu z tego powodu zrobi się bardzo ciasno (być może część EZT-ów przekażą do Szczecina). Od sierpnia/września należy się więc spodziewać kasacji pierwszych Helmutów. Na kolejny rozkład jazdy zostanie tylko jeden, ewentualnie dwa zespoły SA110. Tak, tak, to już koniec tego poniemieckiego taboru :(
Bodek napisał(a):

> Wszystkie 10 (a może nawet i 12 - zobaczymy) pociągów > będzie stacjonowało w Sekcji Kołobrzeg, gdzie są i ludzie i > sprzęt do obsługi taboru spalinowego.

Kołobrzeg dziękuje za SA136 :)

> Obrotnica w przypadku tych SZT-ów to fikcja i zbędny gadżet, > bo SA136 oparte są na wspólnych wózkach systemu Jacobsa. > Więc nie da się od siebie odczepiać poszczególnych wagonów > bez podniesienia całości na Kutrufach.

Cenna uwaga.

> W Kołobrzegu z tego powodu zrobi się bardzo ciasno (być > może część EZT-ów przekażą do Szczecina).

Istnieją 3 zelektryfikowane bocznice między ul. Myśliwską i Koszalińską (pozostałość dawnego węzła po gazowni), gdzie spokojnie 7 x EZT może zaparkować. Czasem w lecie właśnie tam odstawiają "kibelki".

> Od sierpnia/września należy się więc spodziewać kasacji > pierwszych Helmutów. Na kolejny rozkład jazdy zostanie tylko > jeden, ewentualnie dwa zespoły SA110. > Tak, tak, to już koniec tego poniemieckiego taboru :(

A szkoda, bo bardzo przydał by się w sezonie pociąg Świnoujście-Wysoka Kamieńska-Golczewo-Płoty-Kołobrzeg-Koszalin :(
margor napisał(a):

> Istnieją 3 zelektryfikowane bocznice między ul. Myśliwską i > Koszalińską (pozostałość dawnego węzła po gazowni), gdzie > spokojnie 7 x EZT może zaparkować. Czasem w lecie właśnie tam > odstawiają "kibelki".

Jestem ciekaw czy w te lato zajdzie taka konieczność, bo przy obecnych tendencjach to pociągi sezonowe długie mogą nie być. A z drugiej strony to te tory odstawcze mają negatywny wpływ na stan zewnętrzny taboru ;)
Bodek napisał(a):

> Od sierpnia/września należy się więc spodziewać kasacji > pierwszych Helmutów. Na kolejny rozkład jazdy zostanie tylko > jeden, ewentualnie dwa zespoły SA110. > Tak, tak, to już koniec tego poniemieckiego taboru :(

Będzie UM się starał o zachowanie jednego zestawu na cele muzealne? ;)
RJawdyk napisał(a):

> > Będzie UM się starał o zachowanie jednego zestawu na cele > muzealne? ;)

Tak, przewiduje się zachowanie jednego zespołu początkowo jako pojazdu czynnego (rezerwa dla SA136), a gdy mu się skończą papiery (przebieg międzynaprawczy) najprawdopodobniej stanie się eksponatem gryfickiego muzeum kolei. Nie wiem tylko, czy tam da się wjechać po normalnym torze, możliwe więc że będzie dalej w Kołobrzegu.
Bodek napisał(a):

> Nie wiem tylko, czy tam da > się wjechać po normalnym torze

Technicznie jest taka możliwość :) Każdy z członów SA110 byłby umieszczony na 2 transporterach typu Tddyyhp.

Układ torowy muzeum ma łączność z torami Gryfickiej Wąskotorówki, a w obrębie stacji Gryfice znajduje się zapadnia transporterowa.
zdjęcie SA136

wysłane przez Neo 25

W internecie znalazłem zdjecie "naszego" szynobusa: http://img39.imageshack.us/i/oglnej.jpg/

Kiedy byłem małym chłopcem...
Re: zdjęcie SA136

wysłane przez zack1989 12

MAN_2254 napisał(a):

> W internecie znalazłem zdjecie "naszego" szynobusa: > http://img39.imageshack.us/i/oglnej.jpg/

Tu jest trochę więcej zdjęć: http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=81904&sid=b5a598e4de13b11113a443a18c52b302

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
Godziny pobytu

wysłane przez pioko17 37

Witam!

W jakich godzinach SA136 będzie w Szczecinie? Nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji, a bardzo bym chciał go uwiecznić.

Jakby ktoś miał informację, to bardzo proszę...
Re: Godziny pobytu

wysłane przez Bodek

pioko17 napisał(a):

> Witam! > > W jakich godzinach SA136 będzie w Szczecinie? Nigdzie nie > mogę znaleźć tej informacji, a bardzo bym chciał go > uwiecznić.

Pociąg planowo ma być w Szczecinie Głównym o 13:48, ale ze Żmigrodu wyjechał 50 minut przed planem. W związku z tym można się spodziewać przyjazdu na Główny około 13:00.

I jeszcze jedno - nastąpiła zmiana trasy - pociąg od Poznania jedzie przez Krzyż, a nie jak wcześniej podałem przez Piłę.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Re: Godziny pobytu

wysłane przez Bodek

Bodek napisał(a):

> > Pociąg planowo ma być w Szczecinie Głównym o 13:48, ale ze > Żmigrodu wyjechał 50 minut przed planem. W związku z tym > można się spodziewać przyjazdu na Główny około 13:00. > > I jeszcze jedno - nastąpiła zmiana trasy - pociąg od > Poznania jedzie przez Krzyż, a nie jak wcześniej podałem > przez Piłę.

Najnowsze wieści mówią, że jedzie przed planem, ale w Stargardzie będzie miał dłuższy postój (około 30 minut), więc do Szczecina przyjedzie chyba zgodnie z rozkładem.
Re: Godziny pobytu

wysłane przez pioko17 37

Bodek napisał(a):

[ciach]

Wielkie dzięki! Jednak nie zdolalem dojechać na czas. Mógłbyś mi szybko podać, o której będzie jutro w Stargardzie?
Re: Godziny pobytu

wysłane przez marko 4

pioko17 napisał(a):

> Wielkie dzięki! Jednak nie zdolalem dojechać na czas. Mógłbyś > mi szybko podać, o której będzie jutro w Stargardzie?

On jutro przez Stargard nie pojedzie. Z Kołobrzegu do Runowa Pomorskiego i dalej na Chojnice.

-- Ten trzeci i najgłupszy...
Re: Godziny pobytu

wysłane przez lukien213

marko napisał(a):

> On jutro przez Stargard nie pojedzie. Z Kołobrzegu do Runowa > Pomorskiego i dalej na Chojnice.

Rozumiem, że do Runowa Pom. pojedzie przez Białogard - Świdwin. Ma ktoś jakiś rozkład lub chociaż godzinę wyjazdu z Kołobrzegu?
Re: Godziny pobytu

wysłane przez pioko17 37

marko napisał(a):

> On jutro przez Stargard nie pojedzie. Z Kołobrzegu do Runowa > Pomorskiego i dalej na Chojnice.

Czyżby? "W piątek przed południem skład odbędzie podróż powrotną z Kołobrzegu do producenta pojazdu w Bydgoszczy trasą przez Białogard - Stargard Szczeciński (zmiana czoła) - Runowo Pomorskie - Szczecinek - Chojnice(...)"
Re: Godziny pobytu

wysłane przez Bodek

pioko17 napisał(a):

>> > Czyżby? > "W piątek przed południem skład odbędzie podróż powrotną z > Kołobrzegu do producenta pojazdu w Bydgoszczy trasą przez Białogard > - Stargard Szczeciński (zmiana czoła) - Runowo Pomorskie - Szczecinek > - Chojnice(...)"

Dokładnie tak jak piszesz.

W tej chwili pociąg jest gdzieś w okolicy Runowa w drodze do Stargardu (z Kołobrzegu wyjechał o 8:00). Stamtąd pojadą ponownie na Runowo i dalej na Szczecinek, gdzie skład ma przybyć o 12:50. Potem dalsza jazda przez Chojnice do Bydgoszczy.
Re: Godziny pobytu

wysłane przez marko 4

pioko17 napisał(a):

> Czyżby? > "W piątek przed południem skład odbędzie podróż powrotną z > Kołobrzegu do producenta pojazdu w Bydgoszczy trasą przez Białogard > - Stargard Szczeciński (zmiana czoła) - Runowo Pomorskie - Szczecinek > - Chojnice(...)"

Cóż, patrzyłem w sepe i Stargard musiałem przeoczyć na trasie.

-- Ten trzeci i najgłupszy...
SA136

wysłane przez PewienPawel

Zgadza się, szynobus wczoraj widziany między 12:50 a 13 godziną podczas, jak opuszczał Szczecinek linią 210 kierując się na Człuchów, Chojnice. Bardzo przyjemnie nasz nowy szynobus prezentuje się na żywo.